Τα πλοία μεταφοράς LNG θα επωφεληθούν από τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας

lng ship blue

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 22% του παγκόσμιου στόλου

Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, εξαιτίας της εισβολής της στην Ουκρανία, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων και σχέδια μείωσης της χρήσης του ρωσικού φυσικού αερίου.

Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η Ευρώπη εισάγει περίπου το 1/3 του φυσικού αερίου από τη Ρωσία και στόχος της είναι η μείωση αυτού του αριθμού κατά 2/3 από την τρέχουσα κιόλας χρονιά. Από τη μία λοιπόν η Ευρώπη θα ενισχύσει τις εισαγωγές (φυσικού αερίου) από άλλα μέρη του κόσμου και από την άλλη θα στοχεύσει σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Αναμφισβήτητα οι κατάλληλες υποδομές είναι απαραίτητες και στις οποίες σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι πλωτές μονάδες αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου ή αλλιώς οι FSRUs. Όσον αφορά στη χώρα μας, η Gastrade έχει λάβει την επενδυτική απόφαση για τη δημιουργία του πρώτου FSRU στην Αλεξανδρούπολη, ενώ έχει υποβάλει αίτηση και για δεύτερη μονάδα. Στο εν λόγω έργο συμμετέχει και η ναυτιλιακή εταιρεία GasLog, συμφερόντων του ομίλου Λιβανού.Επίσης, αντίστοιχη κίνηση δρομολογεί και η Motor Oil, του ομίλου Βαρδινογιάννη, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας. Αλλά και στο λιμάνι του Βόλου, αδειοδοτήθηκε πολύ πρόσφατα ο πλωτός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο έχει αναλάβει η Mediterranean Gas.

Σχετικά με τη ναυλαγορά των LNG carriers αυτή έχει ανέβει σε υψηλά επίπεδα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να κατέχουν το 22% του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, τα ναύλα από τις αρχές του 2016 μέχρι σήμερα έχουν εξαπλασιαστεί. Επίσης, να αναφερθεί ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό παραγγελία 137 LNG carriers με παράδοση από το 2024 και μετά από τα οποία 57 είναι ελληνικών συμφερόντων. Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με την VesselsValue, τον περασμένο Νοέμβριο ο ελληνικών συμφερόντων στόλος (LNG carriers) ήταν ο ακριβότερος παγκοσμίως και αποτιμόταν στα 19.118 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακολουθούσε ο ιαπωνικός στόλος, αξίας 18.1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο κινεζικός αξίας 10.4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τέταρτος ο νοτιοκορεάτικος αξίας 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ο ελληνόκτητος στόλος με πλοία LNG σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services:

Maran Gas – Μαρία Αγγελικούση 44

GasLog – Πήτερ Γ. Λιβανός 35

Dynagas – Γιώργος Προκοπίου 17

TMS Cardiff – Γιώργος Οικονόμου 16

Capital Gas – Βαγγέλης Μαρινάκης 12

Thenamaris LNG – Νικόλας Μαρτίνος 5

AlphaGas – Αννα Αγγελικούση 5

Minerva Gas – Ανδρέας Μαρτίνος 4

Tsakos – καπετάν Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος 3

Latsco Shipping Limited – Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης 2

Chandris Hellas 2

Πηγή: maritimes.gr

eep logo