Maersk: «Πέτρινα χρόνια» για την εφοδιαστική αλυσίδα – Δυσοίωνο και το 2022

efodiastikh alysida

Η συμφόρηση στα λιμάνια χειροτερεύει, με καθυστερήσεις άνω του μήνα

Άλλη μία δύσκολη χρονιά για την εφοδιαστική αλυσίδα προανήγγειλε ο κολοσσός όμιλος της Maersk, καθώς τα στοιχεία από την έναρξη του έτους δεν είναι ενθαρρυντικά σχετικά με τη συνεχιζόμενη συμφόρηση σε μεγάλα λιμάνια και τις καθυστερήσεις, οι οποίες μπορεί να ξεπεράσουν και τις 45 ημέρες για την διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων.

Η Maersk ενημέρωσε τους πελάτες της για την συμφόρηση που παρατηρείται στους λιμένες παγκοσμίως, προειδοποιώντας τους ότι πρέπει να προετοιμαστούν για άλλη μια δύσκολη χρονιά αναστάτωσης στον τομέα των logistics.

«Δυστυχώς, το 2022 δεν ξεκίνησε όπως ελπίζαμε», ανέφερε η Maersk σύμφωνα με το Splash247, προσθέτοντας: «Η πανδημία εξακολουθεί να είναι ισχυρή και δυστυχώς, βλέπουμε ότι η νέα αύξηση των κρούσματων επηρεάζει την ικανότητά μας να μεταφέρουμε το φορτίο σας. Υπάρχει υψηλός αριθμός νοσούντων, την ώρα που βασικά λιμάνια σε κομβικές περιοχές βλέπουν νέες εξάρσεις της πανδημίας του COVID-19».

Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη σε πολλά κομβικά λιμάνια και τερματικούς σταθμούς διακομιδής container. Στη Βόρεια Ευρώπη τα οξύτερα προβλήματα εντοπίζονται στο λιμάνι της Βρέμης στη Γερμανία που έχει φτάσει στο 131%, της πληρότητας του σε εμπορευματοκιβώτια, ενώ τα πλοία πρέπει να περιμένουν επτά έως 10 ημέρες για να ελλιμενιστούν στο Felixstowe στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Και στη Βόρεια Αμερική η κατάσταση αρχίζει να είναι ασφυκτική. Στο λιμάνι του Prince Rupert στον Καναδά σύμφωνα με τις αναφορές της Τρίτης το yard density έφτασε στο 113%, ενώ οι καθυστερήσεις στον ελλιμενισμό είναι σύνηθες φαινόμενο σε όλη τη δυτική ακτή, με το λιμάνι του Long Beach να ξεχωρίζει ως το χειρότερο, καθώς τα πλοία περιμένουν μεταξύ 38 και 45 ημερών για να ελλιμενιστούν.

Σύμφωνα με την Maersk, οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις πλοίων από τον λιμένα του Ningbo στην Κίνα (που έχει πληγεί από τον κορονοϊό) εκτελούνται κανονικά. Ωστόσο, η πόλη που φιλοξενεί το τρίτο παγκοσμίως μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λόγω της πανδημίας τελεί υπό μερικό lockdown, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στις οδικές μεταφορές των containers.

Καμία ένδειξη βελτίωσης

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence, η συμφόρηση στα λιμάνια στις αρχές του 2022 είναι γεγονός.

«Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται καθώς εισήλθαμε στο 2022 και δεν υπάρχει καμία ένδειξη για βελτίωση μέχρι στιγμής», προειδοποίησε η Sea-Intelligence στην τελευταία της εβδομαδιαία έκθεση.

«Καθώς η κατάσταση εξελίσσεται καθημερινά, συνεργαζόμαστε στενά με όλες τις κατά τόπους λιμενικές αρχές και συντονιζόμαστε με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη στην τοπική αλυσίδα εφοδιασμού για να βοηθήσουμε στην άμβλυνση της κατάστασης.

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την επιβράδυνση στους πλόες των θαλάσσιων μεταφορών για να ελαχιστοποιηθούν οι ουρές εκφόρτωσης, το άνοιγμα νέων σημείων αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων ή τη μεταφορά περισσότερων φορτίων μέσω εναλλακτικών οδών», δήλωσε η Maersk.

Πηγή: insider.gr

eep logo