Υπερήλικα πλοία στις γραμμές του Αιγαίου

aktoploia ploia

Παρατείνεται κατά ένα έτος και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου του 2016 η δυνατότητα των εταιρειών της ακτοπλοΐας να δρομολογούν πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, όπως προκύπτει από σχετική τροπολογία που κατέθεσε χθες το υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή.

Πρόκειται για ρύθμιση μεταβατικού χαρακτήρα, που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά έως ότου εκδοθεί το νέο Προεδρικό Διάταγμα, που θα θεσπίζει τις νέες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις των εν λόγω υπερήλικων πλοίων, που έχουν συμπληρώσει το προβλεπόμενο από τη νομοθεσία όριο ηλικίας. Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο έχει συντάξει και στείλει Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα οριστικά. Στο Π.Δ. προβλέπονται αυξημένες και ενισχυμένες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών, που υποχρεούνται να εφοδιάζονται με πιστοποιητικά ασφαλείας. Οι δε απαντήσεις, τουλάχιστον του ΣτΕ, αναμένονται εντός του τρέχοντος μηνός.

Ωστόσο, δεδομένου ότι έως ότου ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία και υπογραφεί το νέο Π.Δ. ενδέχεται να απαιτηθούν ορισμένοι μήνες ακόμη, το ΥΝΑ προχώρησε στην παραπάνω ρύθμιση, ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία τα εν λόγω πλοία. Οπως επισημαίνεται, άλλωστε, στην αιτιολογική έκθεση, η μεταβατική διάταξη κρίθηκε αναγκαία, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αποφανθούν για τη συμβατότητα του νέου Π.Δ. με το κοινοτικό δίκαιο έως το τέλος του 2015.
Παρατείνεται κατά ένα έτος και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου του 2016 η δυνατότητα των εταιρειών της ακτοπλοΐας να δρομολογούν πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, όπως προκύπτει από σχετική τροπολογία που κατέθεσε χθες το υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή.

Πρόκειται για ρύθμιση μεταβατικού χαρακτήρα, που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά έως ότου εκδοθεί το νέο Προεδρικό Διάταγμα, που θα θεσπίζει τις νέες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις των εν λόγω υπερήλικων πλοίων, που έχουν συμπληρώσει το προβλεπόμενο από τη νομοθεσία όριο ηλικίας. Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο έχει συντάξει και στείλει Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα οριστικά. Στο Π.Δ. προβλέπονται αυξημένες και ενισχυμένες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών, που υποχρεούνται να εφοδιάζονται με πιστοποιητικά ασφαλείας. Οι δε απαντήσεις, τουλάχιστον του ΣτΕ, αναμένονται εντός του τρέχοντος μηνός.

Ωστόσο, δεδομένου ότι έως ότου ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία και υπογραφεί το νέο Π.Δ. ενδέχεται να απαιτηθούν ορισμένοι μήνες ακόμη, το ΥΝΑ προχώρησε στην παραπάνω ρύθμιση, ώστε να παραμείνουν σε λειτουργία τα εν λόγω πλοία. Οπως επισημαίνεται, άλλωστε, στην αιτιολογική έκθεση, η μεταβατική διάταξη κρίθηκε αναγκαία, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αποφανθούν για τη συμβατότητα του νέου Π.Δ. με το κοινοτικό δίκαιο έως το τέλος του 2015.

kathimerini.gr

Pin It