Για πρώτη φορά ευρωπαϊκοί πόροι για την ακτοπλοΐα!

plakiotakis grafeio

Ο Γ. Πλακιωτάκης μιλάει στο Portnet

Καλά (αλλά και κάποια κακά) νέα για την ακτοπλοΐα προέκυψαν από τη συζήτηση που είχε ο Γιάννης Πλακιωτάκης με τον δημοσιογράφο Νότη Ανανιάδη, από τον οποίο το Portnet ζήτησε να μιλήσει για το θέμα με τον υπουργό Ναυτιλίας.

Ξεκινώντας από τα «καλά νέα», θα πρέπει να συγκρατήσει κανείς ότι για πρώτη φορά εξασφαλίζονται ευρωπαϊκοί πόροι για τις ενδονησιωτικές γραμμές. Πόροι δηλαδή που αφορούν την λεγόμενη «μικρή» ακτοπλοΐα που συνδέει μεταξύ τους νησιά όπως η Κάλυμνος, η Αστυπάλαια, η Νίσυρος, η Κως, κλπ.

Το πολύ σημαντικό από αυτή την εξέλιξη είναι οι γραμμές αυτές τις οποίες στο παρελθόν θα τις χαρακτηρίζαμε «άγονες», μέσω συγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος και μετά από επιστημονική υποστήριξη που είχε η ελληνική πρόταση, έχουν πλέον μέλλον.

Έτσι, όπως εξηγεί ο υπουργός, οι πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις γραμμές, έχοντας πλέον εξασφαλισμένη χρηματοδότηση σε βάθος 5-7 ετών, μπορούν πλέον να προγραμματίσουν επενδύσεις που θα ανανεώσουν τον στόλο τους και θα τον κάνουν πιο ανταγωνιστικό.

plakiotakis portnet

Μιλώντας για ανανέωση του στόλου, μπαίνουμε στο δύσκολο θέμα που αφορά την «κυρίως ακτοπλοΐα». Αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της ακτοπλοΐας στις βασικές γραμμές είναι 27 έτη και σε μια δεκαετία θα ξεπερνάει τα 34.

Τίθεται έτσι μετ΄ επιτάσεως ένα ζήτημα ανανέωσης του στόλου την ώρα που το περιβάλλον στον κλάδο είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο.

Αυτή τη στιγμή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν συσσωρευμένες ζημιές ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, εξηγεί ο Γ. Πλακιωτάκης, το κόστος λειτουργίας τους επηρεάζεται δραματικά από την αύξηση των καυσίμων, ενώ οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο το τοπίο.

Η αντικατάσταση παλαιότερων πλοίων ή οι τεχνικές παρεμβάσεις ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών είναι μονόδρομος, αλλά δύσβατος.

Ο Γ. Πλακιωτάκης υποστηρίζει πως η κυβέρνηση κάνει ότι μπορεί για να στηρίξει τον κλάδο, αλλά παραδέχεται με θάρρος ότι οι ακτοπλόοι έχουν δίκιο όταν διαμαρτύρονται για καθυστέρηση στις επιδοτήσεις. Εξηγεί πάντως ότι οι οφειλές για τις γραμμές δημόσιου συμφέροντος, που φτάνουν τα περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ, θα καλυφτούν.

eep logo

ΗΜΕΡΑ ΚΑΡΙΕΡΑΣ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ