Στρατηγική αλλαγών στον Όμιλο Αγγελικούση

tanker4

Επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για τον στόλο - Αποχώρηση της "παλιάς φρουράς"*

Μήνας εξελίξεων είναι ο Οκτώβριος για τον Όμιλο Αγγελικούση, καθώς ανακοινώθηκαν διοικητικές αλλαγές, ενώ τέθηκαν οι βάσεις για περαιτέρω μεγέθυνση του στόλου.

Αρχικά, το διοικητικό team του Ομίλου ενισχύεται με τον πολύπειρο Sveinung J. S. Støhle, ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο του αναπληρωτή CEO, πλαισιώνοντας, έτσι, την επικεφαλής, Μαρία Αγγελικούση. Ο κ. Støhle διαθέτει εμπειρία άνω των 25 ετών στη ναυτιλία μεταφοράς LNG και τον ευρύτερο ενεργειακό χώρο, ενώ μέχρι πρότινος βρισκόταν στο "τιμόνι" της Höegh LNG.

"Η μακρόχρονη εμπειρία του κ. Støhle θα εμπλουτίσει το δυναμικό του ομίλου και θα προσθέσει αξία στη διοίκησή του" σχολιάζει στο Capital.gr ο αναλυτής της D&F - Shipping Market Analysis, Διονύσης Φωτούλης.

Επενδυτική στρατηγική

H κίνηση αυτή εντάσσεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στον ευρύτερο σχεδιασμό του ομίλου, ο οποίος δίνει έμφαση στο φυσικό αέριο. Εκτός από τη μεταφορά του LNG, στην οποία δραστηριοποιείται η Maran Gas, ο όμιλος κοιτάζει και τα ναυπηγεία για την παραγγελία πλοίων που θα καίνε το καύσιμο, έχοντας, μάλιστα, ήδη κάνει κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

Οι επενδύσεις σε νέα πλοία με "πράσινες" προδιαγραφές είναι στα άμεσα σχέδια της ναυτιλιακής, δεδομένου και του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες με την κορεάτικη τράπεζα Export-Import Bank of Korea. Στόχος του μνημονίου είναι να χρηματοδοτηθούν ναυπηγήσεις της ναυτιλιακής σε νοτιοκορεάτικες γιάρδες.

Σύμφωνα με τους Κορεάτες, στο επίκεντρο θα βρεθούν πλοία με τεχνολογίες διπλού καυσίμου (dual fuel), με δυνατότητα καύσης LNG ή αμμωνίας, τα οποία παράγουν λιγότερους ρύπους. Πρόκειται για ιδανική συγκυρία, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης από τα συμβατικά καύσιμα στο LNG και άλλες νέες μορφές ενέργειας.

Το στίγμα έδωσε μιλώντας σε συνέδριο της Capital Link ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος - απερχόμενος, όπως θα διαβάσετε παρακάτω - της Maran Gas, Richard Gilmore. "Η φιλοσοφία της οικογένειας Αγγελικούση είναι να σχεδιάζουν τα δικά τους πλοία. Θέλουν να ελέγχουν το προϊόν και τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους ναυλωτές, γι’ αυτό και προτιμούν να παραγγέλνουν πλοία με τις προδιαγραφές που οι ίδιοι επιθυμούν από το να αγοράζουν μεταχειρισμένα" τόνισε.

Η τελευταία παραγγελία του Ομίλου Αγγελικούση τοποθετήθηκε, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, στις αρχές του καλοκαιριού για δύο νέα LNG carriers, κάθε ένα από τα οποία κόστισε 187 εκατ. δολάρια.

Φυσικά πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει προβεί και σε πωλήσεις αρκετών εκ των παλιών πλοίων του στόλου, χαμηλώνοντας το μέσο όρο ηλικίας.

Αποχώρηση της "παλιάς φρουράς"

Παράλληλα, όμως, με την προσθήκη του κ. Støhle, έγινε γνωστή και η αποχώρηση του ανθρώπου που συνέβαλε τα μέγιστα στο "χτίσιμο" του στόλου LNG carriers του Ομίλου, του Richard Gilmore, μετά από 18 χρόνια υπηρεσίας.

Πρόκειται για την τρίτη αποχώρηση υψηλόβαθμου στελέχους, μετά τους Γιάννη Πλατσιδάκη και Σταύρο Χατζηγρηγόρη, πέρυσι το καλοκαίρι, δείγμα της στρατηγικής ανανέωσης που υλοποιεί η ναυτιλιακή σε όλα τα επίπεδα.

Μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link, ο κ. Gilmore εξήρε την οικογένεια Αγγελικούση, δίνοντας έμφαση στη δυνατότητα που έχει να "μεγιστοποιεί την αξία των πλοίων της".

Μεγάλος και διαφοροποιημένος στόλος

Σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων Marine Information Services, ο όμιλος Αγγελικούση διαχειρίζεται συνολικά 143 πλοία (54 tankers, 51 bulk carriers και 38 LNG carriers), χωρίς να συνυπολογίζονται τα υπό ναυπήγηση βαπόρια. Μάλιστα, η πλειοψηφία αυτών (125) ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία.

"Πρόκειται για το τέλειο παράδειγμα υλοποίησης ενός μοντέλου διαφοροποίησης και οικονομίας κλίμακας στη σύγχρονη ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία" τονίζει ο κ. Φωτούλης.

"Η εταιρεία έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι μπορεί να προλάβει τις εξελίξεις και να προσαρμοστεί σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον" προσθέτει.

του Γιώργου Γεωργίου από το capital.gr

ETEKA_Desktop

eep logo