Πιέσεις για μείωση συνθέσεων στα πληρώματα της ακτοπλοΐας

aktoploia demena ploia

Την Τετάρτη στις 13.30 αναμένεται να συναντηθεί αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα και ένα από τα θέματα που θα τεθούν είναι η μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη στα πλοία της Aδριατικής και ζητείται να εφαρμοστεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με τους δανειστές.

Υπενθυμίζεται πως ο κ.Δρίτσας κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή είχε πει μεταξύ άλλων ότι: «Η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση, αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών....Η δική μας προσπάθεια, ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού. Δεν είναι δική μας επιλογή. Τώρα, είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση».

Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφορικά με τις απαιτήσεις των δανειστών για μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, είπε ότι δεν είναι δημοσιονομικό θέμα και πρόσθεσε ότι αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη και μάλιστα μεγάλα θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.

Τόνισε ακόμη ότι οι συνθέσεις των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν είναι τυχαίες, ορίζονται βάση νόμου και με τις σχετικές προδιαγραφές των πλοίων και έχουν μεγάλη σημασία τόσο για την ασφάλεια των επιβατών όσο και τους πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.

Σε αυτό το σημείο ανέφερε ως παράδειγμα το τραγικό δυστύχημα με τη φωτιά στο πλοίο Νorman Αtlantic και τη μείωση των συνθέσεων κατά 10% που είχε συντελεστεί στα πληρώματα των πλοίων της Αδριατικής και αφορούσε ξενοδοχειακό προσωπικό και κατώτερο πλήρωμα.

Η ΠΝΟ στη συνάντηση με τον υπουργό αναμένεται επίσης να θέσει επιπλέον την επικείμενη μεταφορά του κλάδου επικουρικής ασφάλισης ναυτικών από το ΝΑΤ στο ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) χωρίς όπως υποστηρίζει να υπάρχει καμία ιδιαίτερη μελέτη κάτι που θα οδηγήσει στη διάλυση του ΝΑΤ με ένταξη των ναυτικών σε άλλο φορέα.

Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικές πηγές από την ΠΝΟ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ όλα τα κράτη της ΕΕ και των ανεπτυγμένων χωρών παγκοσμίως, έχουν ξεχωριστούς φορείς για τα θέματα των ναυτικών, λόγο ιδιομορφίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

Προσθέτουν επίσης ότι ο ναυτικός κλάδος επικουρικής ασφάλισης ναυτικών του ΝΑΤ εισπράττει αυτή τη στιγμή 2% εισφορά από το ναυτικό και 2% από τον πλοιοκτήτη που αποτελούν σημαντικά έσοδα για το ταμείο.

Η ΠΝΟ ζητά εξάλλου οι προσλήψεις των ναυτικών σε πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα και απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια σύμφωνα με το νόμο 27 του 1975, να γίνονται μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με τις αμοιβές των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας αλλά και με κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται τα στελέχη του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών το κόστος από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία ναυτικών σε τέτοια πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 δις. ευρώ, ενώ αναφέρουν ότι δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός προκειμένου να ελέγξει αυτές τις εταιρείες και να εισπράξει χρήματα για λογαριασμό του ΝΑΤ που αυτή τη στιγμή επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

tovima.gr

Pin It