«Δεμένα» τα πλοία στα λιμάνια της Κέρκυρας

kekryra cruiseship

Λόγω απεργιακής κινητοποίησης του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας, Παξών και Διαποντίων

Σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση έχουν προχωρήσει από τις 12.00 τα μεσάνυχτα και για 24 ώρες, οι ναυτεργάτες του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας Παξών και Διαποντίων νήσων «Ο Άγιος Σπυρίδων», τιμώντας όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τον εορτασμό της εργατικής Πρωτομαγιάς.

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους «τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν παραμένουν δυσεπίλυτα», ενώ όπως καταγγέλλουν «η επέκταση του οκταώρου σε υποχρεωτικό δεκάωρο και ο συμψηφισμός των δύο επιπλέον ωρών με μείωση ωραρίου, χορήγηση ρεπό ή επιπλέον άδειας και η αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου, τους φέρνουν μνήμες εργασιακού μεσαίωνα και προσβάλλουν βάναυσα την μνήμη των νεκρών εργατών της ματωμένης Πρωτομαγιάς της πλατείας Κοτζιά του 1924 και της Θεσσαλονίκης του 1936».

Μεταξύ άλλων, οι ναυτεργάτες ζητούν «την άμεση υπογραφή συλλογικών συμβάσεων για το έτος 2021 αλλά και του 2020 που βρίσκεται όπως τονίζουν σε εκκρεμότητα, την εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα ποντοπόρα πλοία την κατάργηση της τροπολογίας του ΝΔ 187/1973 σχετικά με την μείωση στα πρόστιμα που επιβάλλονται για την παραβίαση του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών, το επίδομα ειδικού σκοπού να καταβάλλεται άμεσα στους ναυτικούς, οι συντάξεις και τα εφάπαξ να καταβάλλονται σε εύλογο χρονικό διάστημα δεδομένου, όπως λένε, ότι υπάρχουν ναυτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί το 2015 και δεν έχουν πάρει ολοκληρωμένη σύνταξη. Την αυτοτέλεια των ΝΑΤ, ΚΕΑΝ, οίκου ναύτη, ταμείου πρόνοιας. Η από ξηράς πρόσδεση και λύση των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων ανοικτού τύπου να γίνεται από λιμενεργάτες και όχι από το πλήρωμα με ευθύνη πλοιάρχου. Η άμεση αναπροσαρμογή του επιδόματος γκαράζ για την στοιβασία να γίνεται ανά όχημα ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Η ωριαία διακοπή να περιλαμβάνεται εντός του οκταώρου υπηρεσίας και τέλος την άμεση τροποποίηση του άρθρου 20 παρ. 1 της ΣΣΕ, όπου συμφωνείται ο χαρακτηρισμός του ναυτικού επαγγέλματος ως βαρέως και ανθυγιεινού υπό την προϋπόθεση ότι ο χαρακτηρισμός αυτός δεν θα έχει οικονομική επιβάρυνση για την εργοδοσία και η αμοιβή να είναι ανάλογη του χαρακτηρισμού».

eep logo