Αναδιάταξη του θαλάσσιου εμπορίου

ploia naftilia rada

Η MSC πλησιάζει τη MAERSK, «μαζί» Cosco και CMA CGM

Μεγάλες διακυμάνσεις έχει φέρει η πανδημία στο θαλάσσιο εμπόριο.

Μπορεί την πρώτη περίοδο εκδήλωσης της πανδημίας να παρουσιάστηκε το φαινόμενο των κενών εμπορευματοκιβωτίων και της μειωμένης χωρητικότητας, ωστόσο προς τα τέλη του 2020 η κατάσταση αντιστράφηκε πλήρως: αύξηση ναύλων, δυσεύρετα εμπορευματοκιβώτια, συμφόρηση σε συγκεκριμένα λιμάνια.

Σύμφωνα με την Alphaliner, τα μερίδια αγοράς στους liners έχουν διαμορφωθεί ως εξής:

Στην 1η θέση παραμένει η MAERSK με 16,9%, δεύτερη είναι η MSC με 16% και τρίτη η Cosco μαζί με την CMA CGM με 12,4% και πέμπτη η Hapag – Lloyd με 7,3%.

Τα ανωτέρω ποσοστά έχουν και ελληνική προέκταση, καθώς η Cosco είναι ο μεγαλομέτοχος του ΟΛΠ και η CMA CGM μέτοχος του ΟΛΘ.

metaforespress.gr

eep logo