Πρόβλημα πρώτον : ΟΛΠ…

olp ktirio dioikhsis



Η επιστροφή του Θ. Δρίτσα στο (αναβαθμισμένο και τυπικά αυτόνομο) υπ. Ναυτιλίας επαναφέρει στην επικαιρότητα το ζήτημα της πώλησης του ΟΛΠ.
Στις πρώτες υποχρεώσεις της κυβέρνησης σύμφωνα και με την Συμφωνία – Μνημόνιο του καλοκαιριού είναι η προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων και πρώτη και ώριμη ιδιωτικοποίηση, σύμφωνα και με την προεργασία του ΤΑΙΠΕΔ, είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ. Μόλις την Παρασκευή πριν τις εκλογές το Ταμείο έδωσε στους τρεις ομίλους που έχουν προκριθεί στην τελική φάση το τελικό σχέδιο της σχετικής προκήρυξης, αναμένοντας τα τελικά τους σχόλια. Κάτι που αναμένεται να γίνει τις επόμενες ημέρες.
Ενώ όπως είχε επισημάνει το Portnet, κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας, και οι δύο «μονομάχοι», οι κ.κ. Τσίπρας και Μειμαράκης στο τελικό debate που είχαν την περασμένη Τετάρτη «ψήφισαν» από κοινού COSCO, αναφερόμενοι ονομαστικά στον Κινέζικο κολοσσό, αν και τυπικά στον διαγωνισμό συμμετέχουν άλλοι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι.

Επί της ουσίας λοιπόν όλα είναι έτοιμα ώστε να πωληθεί το 51% (και στην συνέχεια 4% ανά έτος μέχρι το 67%) στους Κινέζους. Ως εκ τούτου τίθεται ένα σοβαρό ερώτημα για το πώς θα χειριστεί την υπόθεση ο Θοδωρής Δρίτσας κι αν είναι εκείνος που τελικά θα βάλει την υπογραφή του στην πώληση του λιμανιού. Υπενθυμίζεται ότι λίγες μέρες πριν τις εκλογές ο Θ. Δρίτσας είχε φανεί να υιοθετεί μια ρητορική σκεπτικισμού για το τι είναι λιμάνι και δια της διολισθήσεως να επιστρέφει στο «στρατόπεδο» της μη πώλησης. Μάλιστα τις δηλώσεις του εκείνες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας είχε χαρακτηρίσει ακατανόητες!

Υπενθυμίζεται πάντως ότι οι άμισθοι συνεργάτες του υπ. Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρη, δικηγόροι Πειραιά Γ. Καρδαράς και Γ. Βρέλλος (φίλοι και οι δυο και του υπ. Ναυτιλίας από το «Λιμάνι της Αγωνίας») έχουν προσφύγει στο ΣτΕ κατά της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΠ και η υπόθεση έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στις 6 Οκτωβρίου. Μια ημερομηνία και μια απόφαση που ίσως καθορίσουν την πορεία πώλησης του λιμανιού.
Παράλληλα σε εκκρεμότητα από την προηγούμενη θητεία Δρίτσα στο υπ. Ναυτιλίας παραμένει η σύσταση η σύσταση Αρχής Λιμένων, που σύμφωνα με μια προσέγγιση, θα προστατεύει τον «δημόσιο χαρακτήρα» του λιμανιού, κάτι που θεωρείται από την πλευρά του υπουργού «ύστατο σημείο υποχώρησης» εν όψει πώλησης.
Σε κάθε περίπτωση το ρεπορτάζ του υπ. Ναυτιλίας αποκτά τουλάχιστον για τον Οκτώβριο εξαιρετικά πολιτικό ενδιαφέρον.

eep logo