Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νέα πλοία

ploio fortigo front

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν τις επενδύσεις οι Έλληνες εφοπλιστές στο πλαίσιο ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου τους. Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν τον περασμένο Ιούλιο σε 15 νέες παραγγελίες πλοίων έναντι τέσσερις τον Ιούνιο, εκ των οποίων οι έξι αφορούσαν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι έξι τάνκερς, και οι τρεις πλοία μεταφοράς αερίου (2 LPG και 1 LNG). Η συνολική χωρητικότητα των υπό ανέγερση πλοίων ανήλθε σε 103.936 Dwt, ενώ το κόστος τους έφθασε στα 581,5 εκατ. δολάρια. Οι Κινέζοι ανταγωνιστές το αντίστοιχο διάστημα προχώρησαν σε 24 νέες παραγγελίες πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 42.554 dwt.
Η πλειονότητά τους αφορά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (8), ενώ το συνολικό κόστος τους ανήλθε σε 1,23 δισ. δολάρια. Συνολικά, τον περασμένο Ιούλιο η παγκόσμια εφοπλιστική κοινότητα πραγματοποίησε 140 νέες παραγγελίες πλοίων, συνολικού κόστους 7,89 δισ. δολαρίων.
Εν τω μεταξύ, αντιδράσεις εξακολουθεί να προκαλεί η αύξηση της φορολογίας που επιβλήθηκε στην ελληνική ναυτιλία στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους θεσμούς. Συγκεκριμένα, με βάση το νέο Μνημόνιο επιβάλλεται αύξηση κατά 4% ετησίως για την πενταετία 2016 έως 2020 του φόρου χωρητικότητας των πλοίων, καθώς και της εισφοράς των πλοίων ελληνικών συμφερόντων υπό ξένη σημαία τα οποία είναι ασφαλιστικά συμβεβλημένα στο ΝΑΤ. Επίσης, παρατείνεται και για την τετραετία 2016 - 2019 η εισφορά που επιβλήθηκε το 2013 σε ναυτιλιακές εταιρείες επί του εισαγόμενου συναλλάγματος, ενώ σε φόρο χωρητικότητας θα υπόκεινται τα πλοία με σημαία ευρωπαϊκής ένωσης και ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 27/1975.
Υπενθυμίζεται ότι η εφοπλιστική κοινότητα είχε εκφράσει την έντονη αντίθεσή της σε οτιδήποτε θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ κάποιοι δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενα να μεταφέρουν την έδρα τους σε χώρες με ευνοϊκότερη φορολογία.

imerisia.gr

eep logo