Ναυτιλιακά «αγκάθια» στη συμφωνία

ploio oil tanker

Η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και η διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 που προβλέπει το νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή το πρωί της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές, προκαλούν προβληματισμό στη ναυτιλιακή κοινότητα. Ο οποίος εντείνεται από το γεγονός ότι επιπλέον η προς ψήφιση συμφωνία προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Σημειώνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν αποτελεί νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.

eep logo