Νέος νόμος για τα λιμάνια

limania anaptyksi apokleistiko

Στο πλαίσιο θεσμικών αλλαγών ευρέως φάσματος που σχεδιάζονται ως αναγκαίες συνοδευτικές ρυθμίσεις εν όψει της Συμφωνίας με τους πιστωτές, καταρτίζεται νέος νόμος για τα λιμάνια.
Όπως πληροφορείται το Portnet, με ταχείς ρυθμούς συνεργάτες υψηλόβαθμου κυβερνητικού στελέχους γράφουν τις διατάξεις του νέου αυτού νόμου που θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα νόμο 2688/99. Ο προς κατάργηση αυτός νόμος, που ψηφίστηκε επί κυβέρνησης Κ.Σημίτη, άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε μέχρι τότε, μετατρέποντας τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας σε ανώνυμες εταιρείες, δύο μάλιστα από τις οποίες, οι ΟΛΘ και ΟΛΠ ΑΕ, στη συνέχεια εισήλθησαν στο Χρηματιστήριο.

Αν και δεν είναι γνωστές οι αλλαγές που θα επιφέρει ο νέος νόμος στη λειτουργία των λιμανιών, εκτιμάται ευλόγως ότι αυτές γίνονται ώστε να μην υπάρχουν νομικά εμπόδια στην fast track πώληση του λιμανιού κατ’ αρχήν του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια των άλλων μεγάλων λιμανιών της χώρας. Το κουαρτέτο, που έχει αντικαταστήσει την Τρόικα, θεωρεί επιτακτική την ανάγκη να πουληθούν τουλάχιστον τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια, το αργότερο εντός του έτους. Γενικότερα, η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι μόνο αν κινηθούν γρήγορα οι ιδιωτικοποιήσεις μπορεί να ανατραπεί το πολύ κακό οικονομικό κλίμα που υπάρχει στη χώρα.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα εντάσσονται και αλλαγές στο καταστατικό του ΤΑΙΠΕΔ που προωθούνται. Χωρίς να είναι γνωστό αν οι αλλαγές αυτές θα συνοδευτούν και με αλλαγή της διοίκησής του ή όχι, θεωρούνται απαραίτητες για το «τρέξιμο» των ιδιωτικοποιήσεων. Εκείνο πάντως που είναι γνωστό είναι πως όλες τις θεσμικές αλλαγές, τόσο στο νόμο για τα λιμάνια, όσο και στο καταστατικό του ΤΑΙΠΕΔ, έχει αναλάβει να συντάξει το γραφείο στενού συνεργάτη του Πρωθυπουργού, πιθανότατα ερήμην ακόμη και συναρμοδίων υπουργών, γεγονός που δείχνει την πίεση του χρόνου που υπάρχει για τις αποκρατικοποιήσεις, αλλά και τη θεσμική πίεση που υφίσταται η κυβέρνηση από τους πιστωτές.

eep logo