Προβλήματα με τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα επισημαίνει νέα μελέτη!

ploia rada1

Θ.Βενιάμης: «Πλοία κινδυνεύουν να μείνουν καραβοφάναρο»

 

Άλλη μία δικαίωση για τον πρόεδρο της Ε.Ε.Ε. κ. Θ. Βενιάμη που είχε εγκαίρως προειδοποιήσει τη ναυτιλιακή κοινότητα για τους κινδύνους από τα νέα καύσιμα χρησιμοποιώντας μάλιστα τη χαρακτηριστική φράση ότι «πλοία κινδυνεύουν να μείνουν καραβοφάναρο» στις αναφορές του για τα πιθανά προβλήματα που θα αντιμετώπιζαν οι μηχανές των πλοίων.

Η επιβεβαίωση ήρθε από τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσίευσαν η BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η INTERCARGO και η INTERTANKO.
Σύμφωνα με αυτή η μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον κανονισμό για το θείο από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020 δεν ήταν χωρίς προβλήματα. Δεδομένου ότι οι ιδιότητες του μαζούτ κυμαίνονται, αναμένεται ότι τα προβλήματα ποιότητας και ασφάλειας θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

H BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η INTERCARGO και η INTERTANKO δημοσίευσαν τα αποτελέσματα μιας έρευνας του κλάδου με στόχο να έχουν μια γενική εικόνα του τρόπου με τον οποίο ο κλάδος γνώρισε τη μετάβαση στη χρήση συμμορφούμενου μαζούτ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από την 1η Ιανουαρίου.Η έρευνα ξεκίνησε στις 24 Φεβρουαρίου 2020 και ολοκληρώθηκε στις 6 Μαΐου 2020, και ο κύριος στόχος της έρευνας είναι οι προβληματικές ιδιότητες του συμβατού με τον ΙΜΟ 2020 μαζούτ που μπορεί να οδηγήσει σε ζητήματα.

"Η έρευνα μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για το μέγεθος και τη φύση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος κατά τη μετάβαση στη χρήση πετρελαίου καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Ο κλάδος είχε ευρεία εμπειρία με τον τρόπο διαχείρισης του βαρέος μαζούτ, και η έρευνα παρέχει πληροφορίες σχετικά με το ποιες παράμετροι των νέων τύπων καυσίμων θέτουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη διαχείριση των καυσίμων επί του σκάφους», λέει ο Christian Bækmark Schiolborg, Διευθυντής, Θαλάσσιου Περιβάλλοντος στη BIMCO.

Η έρευνα επικεντρώνεται σε πιθανά προβλήματα, όπως η αυξημένη απόρριψη ιλύος, η απόφραξη των σωλήνων καυσίμου, των προθερμαστών, των διαχωριστών καυσίμων και των φίλτρων καυσίμου, οι αντλίες καυσίμου που κολλούν, τα προβλήματα με την έγχυση καυσίμου και η κακή ανάφλεξη του μαζούτ. Επικεντρώνεται επίσης σε άλλα θέματα που αφορούν την ελλιπή καύση, την εμφάνιση κεριού και την αυξημένη φθορά των σκαφών της γραμμής κυλίνδρων.
Αυτά είναι προβλήματα που μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια της πρόωσης ή/και black out.

του Γιάννη Λαζάρου από το theseanation.gr