Emanuele Grimaldi: Υπέρ της δημιουργίας fund κατά των ρύπων της ναυτιλίας

ploio kapnoi

Με επιβολή τέλους στα καύσιμα που θα χρηματοδοτήσει έρευνα για νέα καύσιμα απαλλαγμένα από άνθρακα

Με μία δημόσια δήλωση του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi κ. Emanuele Grimaldi τάσσεται υπέρ της πρότασης των διεθνών φορέων της ναυτιλίας για την επιβολή ενός τέλους στα καύσιμα που θα χρηματοδοτήσει έρευνα για νέα καύσιμα απαλλαγμένα από άνθρακα.

«Οι ενώσεις του κλάδου που υποστηρίζουν και προωθούν αυτήν την πρόταση παρουσιάζουν μεγάλο αίσθημα ευθύνης. Η απόφαση να επιβληθεί φόρος για έναν ευγενή σκοπό, όπως η προστασία του πλανήτη μας, είναι πολύ αξιέπαινη» σχολίασε ο Emanuele Grimaldi, ο οποίος είναι και αντιπρόεδρος του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου ( ICS) και εκπρόσωπος της Ιταλίας στον συγκεκριμένο φορέα.
Επίσης ο κ. Grimaldi ευχαριστήσω τους Esben Poulsson και Guy Platten, αντίστοιχα, πρόεδρο και γενικό γραμματέα του ICS, που συνέβαλαν ενεργά στη διαμόρφωση αυτής της πρωτοπόρας πρότασης και πρωτοβουλίας όπως την χαρακτηρίζει.

Σε σχετική ανακοίνωση ο όμιλος Grimaldi επισημαίνει επίσης ότι η ναυτιλία δεν είναι μόνο ο πλέον αξιοποιήσιμος τρόπος μεταφοράς, αλλά και ο πιο αποδοτικός από περιβαλλοντική άποψη. Πράγματι, παρά το γεγονός ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω της ναυτιλίας, ο κλάδος είναι υπεύθυνος για μόλις πάνω από το 2% των εκπομπών CO2 που παράγονται παγκοσμίως.

Υπενθυμίζεται ότι οι διεθνείς ενώσεις εφοπλιστών που εκπροσωπούν όλο το φάσμα της ναυτιλίας (φορτηγά, εμπορικά πλοία, επιβατηγά, κρουαζιερόπλοια, δεξαμενόπλοια, κ.λ.π.), BIMCO, CRUISE LINES INTERNATIONAL ASSOCIATION, INTERCARGO, INTERFERRY, INTERNATIONAL CHAMBER OF SHIPPING, INTERTANKO, INTERNATIONAL PARCEL TANKERS ASSOCIATION, WORLD SHIPPING COUNCIL, υπέβαλαν από κοινού, πρόταση για τη δημιουργία του πρώτου παγκοσμίου προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) στον τομέα της ναυτιλίας με στόχο την εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι το 2030.
Η πρόταση προβλέπει τη δημιουργία ενός fund που σε δέκα χρόνια θα συγκεντρώσει πάνω από 5 δισ. δολ. τα οποία θα διατίθενται για την έρευνα και ανάπτυξη νέων καυσίμων μηδενικών ρύπων άνθρακα. Το IMRB θα χρηματοδοτείται από τις ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως μέσω υποχρεωτικής συνεισφοράς ύψους δυο δολ. ανά τόνο στα καύσιμα των πλοίων, γεγονός που θα αποφέρει περίπου 5 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα δέκα χρόνια με βάση την παγκόσμια κατανάλωση καυσίμων (250 εκατ. τόνοι ετησίως) από τη ναυτιλία.

Με σχετική ανακοίνωση, η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών αναφέρει πως υποστηρίζει ενεργά αυτήν την πρωτοβουλία, η οποία είναι η πλέον πρόσφατη από μια σειρά δράσεων που έχουν αναληφθεί από τη διεθνή ναυτιλία και το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UN ΙΜΟ) με σκοπό την απεξάρτηση της παγκόσμιας ναυτιλίας από τον άνθρακα. Το Ταμείο, το οποίο μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ήδη από το 2023 κατόπιν της υιοθέτησής του από τον UN ΙΜΟ, θα διοικείται από ένα διεθνές Διοικητικό Συμβούλιο (International Research & Development Board - IMRB), μη κυβερνητικού χαρακτήρα, το οποίο θα εποπτεύεται από τα Κράτη Μέλη του UN ΙΜΟ.

 

Pin It