«Αόρατος δολοφόνος» οι ανεξέλεγκτες εκπομπές της ναυτιλίας

ploio fougaro

Οι εκπομπές της ναυτιλίας είναι ένας «αόρατος δολοφόνος» που προκαλεί καρκίνο του πνεύμονα και καρδιακές παθήσεις, διαπίστωσε μια νέα μελέτη. Ωστόσο, οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι 60.000 θάνατοι που προκαλούνται κάθε χρόνο, θα μπορούσαν να μειωθούν σημαντικά, με συσκευές διήθησης καυσαερίων, σύμφωνα με το euractiv.gr.

Το Πανεπιστήμιο του Ρόστοκ και το γερμανικό ερευνητικό κέντρο περιβάλλοντος Helmholzzentrum του Μονάχου, συνέδεσαν τις εκπομπές της ναυτιλίας με σοβαρές ασθένειες, που κοστίζουν στις ευρωπαϊκές υπηρεσίες υγείας € 58 δισεκατομμύρια ετησίως.

Οι κινητήρες των συμβατικών πλοίων που καίνε βαρύ μαζούτ ή ντίζελ εκπέμπουν υψηλές συγκεντρώσεις επιβλαβών ουσιών, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων μετάλλων, υδρογονανθράκων και θείου, καθώς και καρκινογόνων σωματιδίων (PM).

Οι κάτοικοι παράκτιων περιοχών κινδυνεύουν ιδιαίτερα, είπαν οι ερευνητές. Έως το ήμισυ των καρκινογόνων σωματιδίων που σχετίζονται με την ατμοσφαιρική ρύπανση στις παράκτιες περιοχές, ποτάμια και λιμάνια προέρχονται από τις εκπομπές των πλοίων, σύμφωνα με τη μελέτη.

Ο Lief Miller, διευθύνων σύμβουλος της ΜΚΟ NABU, δήλωσε: «Τα αποτελέσματα είναι τρομακτικά και επιβεβαιώνουν τους χειρότερους φόβους μας. Οι εκπομπές από τα πλοία προκαλούν σοβαρές πνευμονικές και καρδιακές παθήσεις».

Οι εκπομπές σωματιδίων έχουν συνδεθεί με τον αυξημένο κίνδυνο για την υγεία εδώ και δεκαετίες. Παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες για να μειωθούν οι εκπομπές θείου και τα σωματίδια της αιθάλης από τα αυτοκίνητα και φορτηγά, δεν έχουν γίνει ανάλογες προσπάθειες για τον τομέα της ναυτιλίας.

Η ΜΚΟ "Μεταφορές και Περιβάλλον" δήλωσε: «Τα καύσιμα της ναυτιλίας είναι 2.700 φορές πιο βρώμικα από τα οδικά ντίζελ και ενώ € 35 δισεκατομμύρια φόρου καυσίμων καταβάλλεται ετησίως στην Ευρώπη για τις οδικές μεταφορές, η ναυτιλία χρησιμοποιεί αφορολόγητα καύσιμα».

Δεδομένου ότι η ναυτιλία αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα πέμπτο της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων, το γεγονός ότι δεν υπάρχει πιο αυστηρή ρύθμιση για τις εκπομπές της είναι αιτία ανησυχίας.

Βελτίωση της ποιότητας του αέρα μέσω διήθησης καυσαερίων

Για τους ερευνητές, η νομοθεσία για την επιβολή διήθησης σωματιδίων και όρια στα καρκινογόνα σωματίδια στη ναυτιλία είναι ο «επόμενος λογικός στόχος για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στις παράκτιες περιοχές και στις πόλεις με λιμάνια».

Ο Dietmar Oeliger, ειδικός μεταφορών στη ΜΚΟ NABU, δήλωσε, «Πραγματικά υπογραμμίζουμε τις συστάσεις των επιστημόνων να υπάρξει επειγόντως στροφή προς καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο σε συνδυασμό με αποτελεσματικές τεχνικές μείωσης των εκπομπών».

Η πιο αποτελεσματική μέθοδος για τον καθαρισμό των εκπομπών από τη ναυτιλία είναι να συνδυαστούν τα φίλτρα καρκινογόνων σωματιδίων με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ένα μέτρο που έχει εδώ και καιρό τεθεί σε ισχύ στους δρόμους.

Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν τη μετατροπή των κινητήρων των πλοίων για να λειτουργούν με φυσικό αέριο ή την αναβάθμισή τους με συστήματα καθαρισμού «scrubber».

metaforespress.gr

eep logo