Συμβολή του Yachting στην Ελληνική Οικονομία

yachting marina alimou

Στοιχεία και αριθμοί

Εν όψει της νέας τουριστικής σεζόν, έχει την αξία του να δει κανείς, επί τη βάσει αριθμών και στοιχείων, τη σημασία που έχει ο θαλάσσιος τουρισμός για την ελληνική οικονομία.

Έτσι, ας σημειωθεί πως τα ελληνικά επαγγελματικά σκάφη καταθέτουν κάθε χρόνο:
• 40 εκατομμύρια στο ΝΑΤ
• 70 εκατομμύρια ως ΦΠΑ
• Φόρο πλοίων (που εξαρτάται από GRT)
• Φόρους ναυτικών: 15% για τους αξιωματικούς, 10% για τα υπόλοιπα πληρώματα.

Αυτή τη στιγμή, 5.000 έλληνες ναυτικοί δουλεύουν στα ελληνικά σκάφη. Εκ των ισχυουσών αδειών επαγγελματικών πλοίων αναψυχής που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με ολική ναύλωση, πάνω από 5.000 έχουν ελληνική σημαία, και μόλις λιγότερα από 450 σημαία άλλων χωρών, ευρωπαϊκών κρατών η τρίτων χωρών.

Το κρίσιμο στοιχείο πάντως είναι η φορολογία που καλούνται να καταβάλλουν οι επιχειρηματίες αυτού του κρίσιμου για την εθνική οικονομία τομέα. Συζητείται αυτή τη στιγμή η αύξηση του φόρου πλοίου ανά GRT, τη στιγμή κατά τη οποία ο ΦΠΑ ουσιαστικά βγάζει από την αγορά τα τουριστικά σκάφη κάτω των 12 μέτρων (καταργήθηκε η απαλλαγή του και έτσι μειώθηκαν οι πωλήσεις κατά 80%).

Επιπλέον όμως, το φορολογικό καθεστώς σε ότι αφορά το ΦΠΑ είναι απίστευτα δυσμενές για τα σκάφη με ελληνική σημαία. Χαρακτηριστικά σημειώνεται ότι στην Ιταλία ο ΦΠΑ είναι 6.5%, στην Κροατία 13%, στη Γαλλία 10%, στην Τουρκία και στην Αλβανία δε 0%.

Σε μια χώρα με την εξαιρετική ιδιομορφία του αρχιπελάγους, όπως είναι τόσο το Αιγαίο αλλά και το Ιόνιο πέλαγος, η μη υποστήριξη ενός πλουτοπαραγωγικού τομέα όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, μόνο ως αυτοχειριασμός της εθνικής οικονομίας μπορεί να θεωρηθεί.

eep logo