Ρεκόρ αυξήσεων στους ναύλους δεξαμενόπλοιων

tanker

Εντυπωσιακά ανοδικό ράλι στους ναύλους δεξαμενόπλοιων παρακολουθούμε τις τελευταίες δυο εβδομάδες

 Ο δείκτης BDTI έφτασε την περασμένη Παρασκευή στις 1.941 μονάδες, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2008, ενώ ο μέσος ημερήσιος ισοδύναμος ναύλος (TCE) για τα VLCCs και Suezmaxes άγγιξε τα ρεκόρ των 240.000 δολ. και 136.600 δολ αντίστοιχα.

Σε σχετική ανάλυση της η Allied Shipbroking αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι η απόφαση της κυβέρνησης των ΗΠΑ να επιβάλει κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της COSCO που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια έχει επηρεάσει την αγορά, καθώς εκτιμάται ότι ο κινεζικός γίγαντας έχει στη διάθεσή του περίπου 40 μονάδες VLCC (μαζί με άλλα μικρότερα δεξαμενόπλοια) γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου 5% του συνολικού στόλου VLCC, τα οποία ουσιαστικά βγήκαν εκτός αγοράς.

Σύγχυση επικρατεί επίσης σχετικά με το καθεστώς των δεξαμενοπλοίων που έχουν εμπλακεί σε μεταφορές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα. Και εκεί οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει κυρώσεις με αποτέλεσμα να έχουν φυγει από την αγορά άλλα 200 – 250 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και πετρελαιοειδών.

Επιπλέον, το πλήγμα σε ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο στον Κόλπο ανησύχησε την αγορά, την ίδια στιγμή που αρκετά πλοία ήταν ήδη εκτός αγοράς λόγω του εξοπλισμού τους με scrubbers, ενώ και η εποχική ζήτηση έχει παίξει τον ρόλο της στην άνοδο της ζήτησης μεταφορικής ικανότητας.

theseanation.gr

eep logo