«Φυγή» πλοίων από το βρετανικό νηολόγιο εν όψει Brexit

oil tanker

Ο φόβος ενός «άτακτου» Brexit αλλά και γενικότερα το ενδεχόμενο να βρεθεί, ουσιαστικά, εκτός ΕΕ η Βρετανία φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επηρεάζει και τη ναυτιλία της.

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services, ότι το βρετανικό νηολόγιο υποχώρησε από τη 19η θέση που βρισκόταν τον Αύγουστο στην 21η τον Σεπτέμβριο και βρέθηκε για πρώτη φορά εκτός της ισχυρής 20άδας. Επιπλέον το βρετανικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 956 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. gt, όταν στις αρχές του έτους η αντίστοιχη χωρητικότητα των εγγεγραμμένων πλοίων άγγιζε τα 16,1 εκατ. gt.

Όπως αναφέρεται, εταιρείες-κολοσσοί αλλάζουν σημαία στα πλοία τους, «εγκαταλείποντας» το βρετανικό νηολόγιο, υπό τον φόβο του Brexit. Για παράδειγμα, η γαλλική CMA CGM, πριν λάβει χώρα το δημοψήφισμα της Μ. Βρετανίας για την παραμονή της στην ΕΕ το 2016, είχε υπό βρετανική σημαία περίπου 49 πλοία. Πλέον, εν όψει των αναμενόμενων εξελίξεων, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει σημαία στα 49 πλοία της, υψώνοντας σημαίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας και της Μάλτας.

Επίσης, η Wallenius Wilhelmsen, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, άλλαξε σημαία σε ορισμένα πλοία της επιλέγοντας αυτή ης Μάλτας. Ακόμη και η εταιρεία P&O Ferries, βρετανικών συμφερόντων, τον περασμένο Ιανουάριο αποφάσισε να εγγράψει στο κυπριακό νηολόγιο ολόκληρο τον στόλο της, ο οποίος μέχρι τότε ήταν εγγεγραμμένος στο νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου.

maritimes.gr

eep logo