Στη Βουλή η «Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Πειραιά σήμερα»

nafphgeia ploia

Αίτημα τεσσάρων Βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για εισαγωγή του θέματος στην Συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου


Τέσσερεις βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, οι κύριοι Ο. Κωνσταντινόπουλος, Γ. & Δ. Καρράς, Γ. Αρβανιτίδης και Μ. Τζελέπης, κατέθεσαν αίτημα προς την Πρόεδρο της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής κυρία Χαρά Καφαντάρη, για την εισαγωγή σε Συνεδρίαση της Επιτροπής του θέματος «Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά σήμερα».

Ακολουθεί το κείμενο του αιτήματος:

«Οι νέες συνθήκες στο Λιμάνι του Πειραιά θέτουν πολύ σοβαρά ζητήματα οικονομικά και κοινωνικά. Το πλαίσιο άσκησης των δραστηριοτήτων της ΟΛΠ Α.Ε. συνίσταται στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών.
Η Σύμβαση Παραχώρησης του νόμου 4404/2016 αποκλείει τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων αυτών σε εμπορικές, βιομηχανικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές επιτρέπονται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης (ΧΛΖ) αυστηρά και μόνον όταν αθροιστικά υπηρετούν την παροχή λιμενικών υπηρεσιών, επιτρέπονται από την στενότητα των χώρων της ΧΛΖ και εγκριθούν από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).

Παράλληλα οι ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές στη ΧΛΖ τελούν υπό την συντήρηση, αναβάθμιση και διαχείριση της ΟΛΠ Α.Ε. με σκοπό την εκμίσθωση προς χρήση στις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του Πειραιά. Η συνθήκες διατήρησης, συντήρησης και διαφανούς διάθεσης των υποδομών αυτών καθώς και η απρόσκοπτη προσπέλασή τους από τις επιχειρήσεις του κλάδου προστατεύονται από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Λιμένος.
Ο κλάδος της Ναυπηγοεπισκευής αριθμεί 450 επιχειρήσεις, πολλαπλάσιες δορυφορικές και πολλές χιλιάδες εργαζομένων. Τα οφέλη της Ναυπηγοεπισκευής, που έχει βάση και προσβλέπει στην Ελληνόκτητη Ναυτιλία, δια των επιχειρήσεων αυτών διαχέονται στις τοπικές κοινωνίες και συμβάλουν στην Εθνική Οικονομία. Ο ζωτικός χώρος άσκησης των δραστηριοτήτων τους αποτελούν οι Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές του Πειραιά.

Αποκοπή των επιχειρήσεων από τις Υποδομές αυτές, με την αλλαγή χρήση τους ή τη χορήγηση άδειας ναυπηγείου στην ΟΛΠ Α.Ε./COSCO, θα σημάνει την καταστροφή τους, την έκρηξη της ανεργίας, τη ραγδαία αύξηση της φτώχειας στον Πειραιά και την κάθετη απαξίωση των ιδιωτικών επενδύσεων στο Επιχειρηματικό Πάρκου Σχιστού και ευρύτερα στον τομέα της Ναυπηγοεπισκευής.Οι επενδύσεις αυτές είναι πολλαπλάσιες των αναμενόμενων στον κλάδο από την ΟΛΠ Α.Ε./ COSCO.

Η αλλαγή χρήσης των περιοχών άσκησης ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων δεν είναι επιτρεπτή. Παρά ταύτα, οι προτεινόμενες χρήσεις γης στο σχέδιο Master Plan της ΟΛΠ Α.Ε. παραβιάζουν τα ανωτέρω. Κυρίως για το λόγο αυτό το σχέδιο Master Plan παλινδρομεί μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και ΕΣΑΛ. Αποτέλεσμα είναι η σοβαρή καθυστέρηση των επενδυτικών υποχρεώσεων της COSCO, ενώ οι ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές υποβαθμίζονται.

Μετά την πρόσφατη απόφαση της ΕΣΑΛ και τις αντικρουόμενες θέσεις των ενδιαφερομένων μερών, σας παρακαλούμε για την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου και την πρόσκληση των αρμοδίων Υπουργών, ώστε να ενημερώσουν το Σώμα, χωρίς καμία καθυστέρηση».

Pin It