Φ.Κουβέλης: Προτεραιότητα του υπουργείου ο Θαλάσσιος Τουρισμός

yachting 4

Ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών

 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου παραβρέθηκε και μίλησε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών με θέμα «Cross Sea Challenges for Μarinas», που διοργάνωσε στην Αθήνα το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας(ICOMIA).
Ο Φ. Κουβέλης αναφέρθηκε-μεταξύ άλλων- στις προτεραιότητες του Υπουργείου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας, στις επενδύσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν, μέσα από την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα λιμάνια της χώρας αλλά και στο περιεχόμενο της ανάπτυξης που δίνει η κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ακολουθεί η ομιλία του Υπουργού Φώτη Κουβέλη:
«Για την Ελλάδα, ο τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό μέγεθος για την οικονομία της και τμήμα αυτού του μεγέθους αποτελούν ο θαλάσσιος τουρισμός, με τα σκάφη αναψυχής και τις μαρίνες. Το υπουργείο Ναυτιλίας εμπλέκεται ενεργά στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού, σε ό,τι αφορά στα σκάφη αναψυχής.
Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί κρίσιμο πόλο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, γιατί γύρω του αναπτύσσονται επιμέρους δραστηριότητες, οι οποίες αφορούν την πρακτόρευση, τον ανεφοδιασμό, την στελέχωση των σκαφών με πληρώματα.
Κατά συνέπεια το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινείται σε δύο κατευθύνσεις.
Καταρχάς ενθαρρύνει τις επενδύσεις που θα μπορούσαν να γίνουν στο πλαίσιο της λειτουργίας των μαρίνων.
Η Ελλάδα, στη βάση της φυσικής ομορφιάς που έχουν οι θάλασσές της και το τουριστικό ενδιαφέρον τόσο για τα νησιά όσο και για την ενδοχώρα, είναι προφανές ότι έχει ανάγκη από μαρίνες.
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει συντάξει Νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να ψηφισθεί στα μέσα του Νοεμβρίου , με το οποίο στο εξής οι αξιοποιήσεις των λιμανιών θα γίνονται με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων.
Από τις πιο ελκυστικές δραστηριότητες είναι και οι μαρίνες, σε περιοχές Οργανισμών Λιμένων οι οποίες ευνοούν τον θαλάσσιο τουρισμό. Στον συγκεκριμένο τομέα το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει την πάγια θέση ότι είναι ανοικτό σε επενδυτικές προτάσεις.
Ο δεύτερος άξονας στον οποίον εμπλέκεται το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι τα σκάφη αναψυχής. Το πολυδαίδαλο των ελληνικών ακτών, με τα εκατοντάδες νησιά, επέτρεπε σε μεγάλο βαθμό κατά το παρελθόν, την κίνηση τουριστικών σκαφών αναψυχής σχεδόν χωρίς έλεγχο.
Την τελευταία διετία συστηματοποιήθηκαν οι έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος και εφαρμόζονται οι προβλεπόμενοι κανονισμοί.
Η κυβέρνηση λοιπόν με το νόμο 4504/2017 έθεσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις με τις οποίες μπορεί ένα σκάφος να αποκτήσει άδεια επαγγελματικού τουριστικού σκάφους και να πραγματοποιεί κρουαζιέρες στις ελληνικές θάλασσες. Ταυτόχρονα το Υπουργείο Ναυτιλίας απλοποίησε τις διαδικασίες της αδειοδότησης.
Το αποτέλεσμα είναι οι άδειες επαγγελματικών σκαφών αναψυχής να εκδίδονται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Με αντίστοιχες διαδικασίες διευκόλυνε την έκδοση αδειών απόπλου από τα λιμεναρχεία, χωρίς καμία έκπτωση στις επιθεωρήσεις για το αξιόπλοο και για την ασφάλεια των επιβατών. Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών, ήταν φέτος το καλοκαίρι να φτάσει ακόμα και στο 100% το ποσοστό των ναυλώσεων στα σκάφη αναψυχής με ελληνική σημαία.
Άδεια επαγγελματικού σκάφους αναψυχής μπορούν να πάρουν και τα μεγάλα σκάφη μήκους άνω των 35 μέτρων, τα οποία συνήθως φέρουν σημαίες τρίτων χωρών.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας τροποποίησε τις διατάξεις του νόμου 4152 και κατάργησε το όριο των 12 ατόμων για τα σκάφη αυτά.
Παραμένει πάντως η προϋπόθεση τα σκάφη τρίτης σημαίας να δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες, με τους ίδιους όρους, υπό τους οποίους δραστηριοποιούνται και τα σκάφη με ελληνική σημαία.
Κυρίες και κύριοι σύνεδροι, στο συγκεκριμένο οικονομικό και πολιτικό σύστημα που ζούμε, ο ανταγωνισμός είναι αναπόφευκτος.
Οφείλει όμως να είναι υγιής και γιατί όχι, τη θέση του να πάρει η άμιλλα, η οποία θα εδράζεται στην προσφορά καλύτερων υπηρεσιών, με σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον.
Η κυβέρνηση, θέλει τις επενδύσεις, επιδιώκει την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων αλλά και την τοποθέτηση ελληνικών σε μία σειρά από δραστηριότητες, όπως είναι και οι μαρίνες, στο πλαίσιο της ανάπτυξης που έρχεται μετά το τέλος των μνημονίων.
Αυτή όμως η ανάπτυξη οφείλει να είναι βιώσιμη. Και για να είναι βιώσιμη πρέπει να είναι και δίκαιη. Οι προκλήσεις και οι δυνατότητες είναι παρούσες. Δεν έχουμε παρά να προχωρήσουμε.
Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση και εύχομαι κάθε επιτυχία στο Συνέδριό σας και στις επιχειρηματικές δραστηριότητές σας».

eep logo