Λύση για να αποφευχθεί η απεργία της ΠΝΟ ζητούν φορείς του τουρισμού

kavos 3

Εκκληση προς τους αρμόδιους υπουργούς Ναυτιλίας και Τουρισμού να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για την επίλυση των διαφορών και την ανάκληση της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία έχει εξαγγελθεί για τις 3 Σεπτεμβρίου «με προοπτική κλιμάκωσης», απευθύνει η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (fedHATTA) με σχετική επιτολή της.

Η εξέλιξη έρχεται λίγα 24ωρα μετά την επιστολή προς την κυβέρνηση με την οποία ζητεί να παρέμβει για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των τουριστών ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Τον Σεπτέμβριο, αναμένεται να επισκεφθούν την Ελλάδα περισσότεροι από 3 εκατ. ξένοι τουρίστες. Πρόκειται για τον τρίτο σημαντικότερο μήνα σε επίπεδο διεθνών αφίξεων για τους ελληνικούς προορισμούς μετά τον Αύγουστο και τον Ιούλιο και με πολύ υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τον Ιούνιο.

Επίσης, σχεδόν το 10% επί του συνόλου των άμεσων τουριστικών εσόδων της χώρας εισπράττεται τον Σεπτέμβριο, σημειώνουν οι φορείς της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού προειδοποιεί επίσης πως οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών θα προκαλέσουν τεράστια προβλήματα στα λιμάνια όλης της χώρας με μεγάλες καθυστερήσεις, αλλαγές και ακυρώσεις δρομολογίων. «Η χαοτική κατάσταση που θα δημιουργηθεί για ακόμα μία φορά, με τουρίστες να χάνουν τις πτήσεις τους ή να καθυστερούν να φθάσουν στον προορισμό τους και να υπόκεινται σε μεγάλη ταλαιπωρία, θα οδηγήσει σε δυσφήμηση της χώρας μας και θα προκαλέσει πλήγμα στον τουρισμό».

Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η διοίκησή της κατέληξε στην απόφαση προκήρυξης απεργίας ύστερα από την αποτυχημένη, όπως ισχυρίζεται, έκβαση της συλλογικής διαπραγμάτευσης μεταξύ ΠΝΟ και Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σχετικά με την ανανέωση για το 2018 της συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Είναι χαρακτηριστικό όμως των μαξιμαλιστικών αξιώσεων των ναυτεργατών το γεγονός πως στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται η «επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών μνημονίων καθεστώς και η πλήρης εξαίρεση από τον κοινωνιοκτόνο Ν. 4387/16», η αναστολή του άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας, η «αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών», η επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες κ.ά.

*του Ηλία Μπέλλου από την kathimerini.gr

eep logo