Αυξημένος ο αριθμός διαλύσεων των supertankers

tankers gold

Με ταχύτερο ρυθμό, σε σχέση με προηγούμενα έτη οδηγούνται στα διαλυτήρια τα μεγάλα δεξαμενόπλοια

αποτέλεσμα πολλών παραγόντων σύμφωνα με έρευνα της Global Marketing Systems.

Ειδικότερα σημειώνεται ότι η μειωμένη προσφορά αργού πετρελαίου από τις χώρες-μέλη του OPEC, για δυο περίπου έτη, σε συνδυασμό με τους καινούργιους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αλλά και τα χαμηλότερα ναύλα των τελευταίων δεκαετιών έχουν οδηγήσει τους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στις διαλύσεις supertankers .

Αυτό «μεταφράζεται», βάσει των στοιχείων, ότι κατά το α’ 6μηνο του 2018, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων ανήλθαν στις 110 όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2017 κινήθηκαν στις 102, το 2013 στις 112 και το 2010 στις 210.

Την ίδια, πάντως στιγμή που αποσύρονται πλοία οι πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων βλέπουν τα κέρδη τους να μειώνονται αισθητά καθώς σύμφωνα με την Clarksons τα μέσα κέρδη για VLCCs, χωρητικότητας 2 εκατ. βαρελιών, έχουν συρρικνωθεί κατά 65% στα 6,159 δολάρια ημερησίως, μέχρι στιγμής φέτος, «κατρακυλώντας» στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2009.

Να σημειωθεί ότι τα μέσα κέρδη το 2017 είχαν ανέλθει στα 17.794 δολάρια ανά ημέρα , το 2016 στα 41.488 δολάρια και το 2015 στα 64.846 δολάρια Ο χρηματοπιστωτικός οίκος Morgan Stanley εκτιμά ότι έως τα τέλη του 2020 ο παγκόσμιος στόλος πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων δύσκολα θα αντεπεξέλθει στις αυξημένες ανάγκες για την μεταφορά αργού πετρελαίου παγκοσμίως.

Γιατί στα διαλυτήρια

Στο ερώτημα «Τί ωθεί τους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων να διαλύουν ολοένα και περισσότερα πλοία;» εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών απαντούν ότι «υπάρχουν, πλέον, πολλές διαφορετικές οικονομικές παράμετροι που καλείται να αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία» όπως :
Πρώτη, τα συνεχώς αυξανόμενα κόστη,
Δεύτερη, οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για μειωμένες εκπομπές θείου – αρχής γενομένης από το 2020- που σημαίνει ότι θα πρέπει να στραφούν είτε προς ακριβότερα καύσιμα (LNG) είτε προς την εφαρμογή scrubbers ανεβάζοντας κατακόρυφα το κόστος λειτουργίας του πλοίου» και
Τρίτη, η αυξημένη τιμή χάλυβα καθιστά ολοένα και ελκυστικότερες τις τιμές για διαλύσεις πλοίων, ενώ οι χαλυβουργίες παγκοσμίως απολαμβάνουν τις ευνοϊκότερες συνθήκες της αγοράς των τελευταίων ετών.

Πηγή: kanaliena.gr

eep logo