Reuters: Το «ναυάγιο» στο λιμάνι του Πειραιά μέτρο του κυβερνητικού αλαλούμ!

cosco peiraias limani

Το ζήτημα του λιμανιού του Πειραιά συνοψίζει όσο λίγα ζητήματα την σύγχυση των πρώτων δύο μηνών της κυβέρνησης Τσίπρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου το Reuters.

Το έγκυρο ειδησεογραφικό πρακτορείο καταγράφει αναλυτικά τις αλληλοαναιρούμενες δηλώσεις αρκετών υπουργών και την αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά από τις πρώτες μέρες της συγκρότησης της νέας κυβέρνησης. Η πρώτη εξαγγελία της κυβέρνησης στον Ιανουάριο ήταν ότι η ιδιωτικοποίηση ακυρώνεται, υπενθυμίζει. Κατόπιν, λέει το πρακτορείο, η Αθήνα άλλαξε γνώμη. Σε ταξίδι που πραγματοποίησε στην Κίνα ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ανέφερε ότι η πώληση θα προχωρήσει.
Τρεις ημέρες αργότερα, ο υπουργός Οικονομίας (σ.σ. για την ακρίβεια ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης) εμφανίστηκε στην τηλεόραση και επέμεινε ότι η πώληση έχει «παγώσει» και ότι θα συμφωνηθεί στη θέση της μια κοινοπραξία. Την ίδια ημέρα, η Ελλάδα έστειλε στους δανειστές της μια λίστα μεταρρυθμίσεων στην οποία μεταξύ των ιδιωτικοποιήσεων που θα προχωρήσουν περιλαμβανόταν και η πώληση του λιμανιού του Πειραιά.
Το αν το λιμάνι του Πειραιά είναι πράγματι ανοιχτό σε πλειοδότες κανείς δεν μπορεί να το ξέρει. Στην πραγματικότητα δεν είναι ξεκάθαρο αν και η ίδια η κυβέρνηση γνωρίζει, αν λάβει κανείς υπόψη την πληθώρα αντιφατικών δηλώσεων.
Εξίσου συγκεχυμένο είναι και το μήνυμα στις συνομιλίες με τους ξένους δανειστές που επηρεάζουν την οικονομική επιβίωση της Ελλάδας, ανέφερε ένας ευρωπαίος διπλωμάτης που εμπλέκεται στις συνομιλίες.
Η αδυναμία να συμφωνηθεί μια κοινή γραμμή αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις υπογραμμίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Τσίπρας για να πείσει τους δανειστές ότι η κυβέρνησή του είναι αποφασισμένη να κάνει μεταρρυθμίσεις και να λάβει την οικονομική βοήθεια, αναφέρει το Reuters.
Όπως σημειώνει, ο νέος πρωθυπουργός καλείται να ισορροπήσει διαφορετικές φωνές μέσα στο ίδιο του το κόμμα και έχει λίγο χώρο για να κάνει μεγάλες υποχωρήσεις χωρίς να υπονομεύσει τη λαϊκή υποστήριξη, την ακροαριστερά πλευρά του κόμματος του και το δεξιό κυβερνητικό του σύμμαχο.
Το να χάσει οποιοδήποτε από τα τρία θα μπορούσε να οδηγήσει την κατάρρευση της κυβέρνησης.

Γενικεύοντας, με αφορμή το λιμάνι του Πειραιά τοπρακτορείο σημειώνει πως οι ξαφνικές αλλαγές σε θέματα όπως ο Πειραιάς έχουν υποσκάψει την εμπιστοσύνη με τους ξένους πιστωτές και έχουν δημιουργήσει σύγχυση αναφορικά με το ποιος είναι επικεφαλής και ποια είναι η θέση της κυβέρνησης, ανέφεραν πηγές που βρίσκονται κοντά στις συνομιλίες.
Μια πηγή ανέφερε ότι οι ξένοι διαπραγματευτές αντιμετώπισαν ένα αδιέξοδο καθώς οι χαμηλόβαθμοι αξιωματούχοι έλεγαν ότι δεν έχουν την εξουσία να συζητήσουν για θέματα πολιτικής, ενώ οι υψηλόβαθμοι μιλούσαν με ευρείς όρους χωρίς αριθμούς που να στηρίζουν τα επιχειρήματά τους, καταλήγει το ρεπορτάζ – καταπέλτης για την κυβερνητική πολιτική του Reuters.