COSCO: Δεν ενδιαφερόμαστε υπό οποιουσδήποτε όρους!

cosco container

Σπάνια μια επιστημονική ημερίδα δίνει ειδήσεις. Αυτό συνέβη την Πέμπτη το βράδυ, πάντως, στην επιστημονική συνάντηση που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) στο πλαίσιο του έργου "GREENBERTH με θέμα «Λιμάνια και Περιβαλλοντικές Προκλήσεις- Ευκαιρίες Ανάπτυξης» στο ΕΒΕΠ.

Η πιο σημαντική από τις ειδήσεις των τριών κύκλων συζητήσεων βγήκε στο τέλος στην ενότητα «Λιμάνι – Πόλη – Ανάπτυξη» που συντόνιζε ο σύμβουλος Ανάπτυξης Λιμένων και πρώην Πρόεδρος του ΟΛΠ και ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης και στο οποίο συμμετείχαν οι δήμαρχοι Πειραιώς και Περάματος Γ.Μώραλης και Γ.Λαγουδάκης, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης και ο Διευθυντής Διοίκησης του ΟΛΠ Δημήτρης Σπύρου.

Αφού τελείωσε ο πρώτος κύκλος συζητήσεων, όπου ο καθένας από την πλευρά του είχε περιγράψει το μοντέλο που υποστηρίζει ότι πρέπει ν διέπει τις σχέσεις πόλεων-λιμανιών και ενώ είχε ασκηθεί αυστηρή κριτική για τον τρόπο λειτουργίας της Cosco αλλά και του ΟΛΠ γενικότερα εις βάρος του δήμου Περάματος, ο εκπρόσωπος της ΣΕΠ Τ.Βαμβακίδης, διευκρινίζοντας ότι δεν εκφράζει την Cosco, αλλά ως εκπρόσωπος της θυγατρικής της, εκφράζει την οικογένεια του κινεζικού ομίλου έριξε την βόμβα:
«Η Cosco δεν θα ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Πειραιά υπό οποιουσδήποτε όρους» ανέφερε, απαντώντας ουσιαστικά τόσο στο δήμαρχο Περάματος, όσο και στο δήμαρχο Πειραιά Γ.Μώραλη, που επίσης είχε ασκήσει κριτική για το γεγονός ότι ο Δήμος ακούει μόνο και δεν καλείται να συμμετάσχει στους σχεδιασμούς του ΟΛΠ και βεβαίως δεν έχει καμία συμμετοχή στη κερδοφορία του και τις επιχειρηματικές του κινήσεις.

Η έμμεση αλλά σαφέστατη «απειλή» του κυρίου Βαμβακίδη «πάγωσε» εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων που συμμετείχαν στην εσπερίδα και είχαν τοποθετηθεί υπέρ της λειτουργίας της Cosco.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κ.Κορκίδης νωρίτερα, στο ίδιο πάνελ είχε σημειώσει : «Πιστεύω, ακράδαντα, ότι, τα λιμάνια της Μεσογείου και ιδιαίτερα του Πειραιά, μπορούν να υποστηρίξουν το σημαντικό ρόλο της ανάπτυξης και της αύξησης των θέσεων εργασίας, κλειδί για μια ανταγωνιστική και καινοτόμο οικονομία. Η προώθηση της λιμενικής βιομηχανικής πολιτικής στη Μεσόγειο, απαιτεί, να δοθεί, παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τόσο στο εμπόριο, όσο και στον τομέα παροχής υπηρεσιών. Άποψη, που έχω υποστηρίξει σθεναρά και ως Πρόεδρος της Επιτροπής για τη Βιομηχανία και Ναυτιλία, της Ένωσης Μεσογειακών, Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων (ASCAME)....".
Θέση που πλέον τίθεται εν αμφιβόλω στην περίπτωση που οι διεκδικητές του διαγωνισμού «παγώσουν το ενδιαφέρον τους, αν αλλάξουν, όπως προαναφέρθηκε, δραματικά τα δεδομένα του ισχύοντος διαγωνισμού.

Στο ίδιο πάνελ ακόμη, ο συντονιστής Σωτήρης Θεοφάνης δείχνοντας έναν «εναλλακτικό» τρόπο διευθέτησης των συχνά δύσκολων σχέσεων πόλεων και λιμανιών, αναφέρθηκε στην υπογραφή MOU’s σύμφωνα με τα οποία οι Οργανισμοί Λιμένος στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης αναλαμβάνουν την εκτέλεση συγκεκριμένων έργων που έχουν ανάγκη οι πόλεις.

Τέλος από την πλευρά του ο Δημήτρης Σπύρου του ΟΛΠ παρουσίασε μια πλήρη εικόνα των σχεδιασμών του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και των προοπτικών της.