ICS: Εφικτό το όραμα για μηδενικές εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία

ploio fougaro

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) έχει ένα όραμα μηδενικών εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία το δεύτερο μισό του αιώνα

δήλωσε ο Simon Bennett, Διευθυντής Πολιτικής του ICS, στη Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP 23) στη Βόννη αυτή την εβδομάδα.
«Είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα είναι εφικτό με εναλλακτικά καύσιμα και νέες τεχνολογίες πρόωσης», εξήγησε ο Bennet.

Το όραμά αυτό μπορεί να καταστεί εφικτό όπως αναφέρει το ICS, με χρήση μπαταριών ή με κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και με νέες τεχνολογίες όπως το υδρογόνο ή με κάτι, που δεν έχει ακόμη προβλεφθεί.

Εν τω μεταξύ, η ναυτιλιακή βιομηχανία προτείνει τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλικαού Οργανισμού (IMO) να υιοθετήσουν έναν κατάλληλα φιλόδοξο στόχο για τη μείωση των συνολικών εκπομπών από ολόκληρο τον διεθνή ναυτιλιακό τομέα κατά ένα συμφωνημένο ποσοστό έως το 2050.

Σύμφωνα με το ICS, μεγάλο μέρος των κρατών μελών του IMO έχει ήδη υποβάλει λεπτομερείς προτάσεις. Αρκετές χώρες της ΕΕ και του Ειρηνικού έχουν προτείνει από κοινού ότι η ναυτιλία θα πρέπει να μειώσει το συνολικό CO2 κατά 70 τοις εκατό μέχρι το 2050.

«Θα πρέπει να συμφωνήσουν οι κυβερνήσεις το ποσοστό μείωσης όταν θα υιοθετήσουν μια αρχική στρατηγική του IMO τον ερχόμενο Απρίλιο. Και αυτό θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τις νόμιμες ανησυχίες των μεγάλων οικονομιών όπως η Κίνα και η Ινδία για τις συνέπειες στο μελλοντικό εμπόριο και την αειφόρο ανάπτυξη τους ».

Όποια και αν είναι η απόφαση, το ICS αναφέρει ότι ο παγκόσμιος στόλος συνολικά είναι μάλλον απίθανο να έχει πρόσβαση στα νέα εναλλακτικά καύσιμα για άλλα τουλάχιστον 20 ή 30 χρόνια. Επιπλέον, η αύξηση του πληθυσμού και οι περαιτέρω βελτιώσεις του παγκόσμιου βιοτικού επιπέδου θα καθορίσουν πιθανώς τη ζήτηση. Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς είναι ήδη η πλέον αποδοτική μορφή εμπορικών μεταφορών.

Το ICS πρόσθεσε ότι με βάση έναν συνδυασμό τεχνικών και επιχειρησιακών μέτρων, ο διεθνής ναυτιλιακός τομέας έχει ήδη μειώσει τις συνολικές ετήσιες εκπομπές του CO2 στο 8% περίπου, κάτω από το ανώτατο όριο του 2008. Αυτό συμβαίνει παρά την αύξηση κατά 30% περίπου του ναυτιλιακού εμπορίου, το οποίο εκτιμάται σε τόνους φορτίου που μεταφέρεται σε ένα ναυτικό μίλι (τόνο-μίλια) για την περίοδο έως το τέλος του 2015, σημειώνει περαιτέρω η ICS.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις θα πρέπει να επαληθευθούν από την επόμενη επίσημη μελέτη εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ICS το 2019, με τη χρήση του νέου συστήματος συλλογής δεδομένων CO2 του ΙΜΟ.

«Επιπλέον, αναμένεται σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων πλοίων το 2020 λόγω της υποχρεωτικής παγκόσμιας αλλαγής του παγκόσμιου στόλου σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Αυτό θα πρέπει να ενθαρρύνει σε μεγάλο βαθμό, στο μέτρο του δυνατού, την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών CO2 από τα πλοία «, δήλωσε ο Bennett.

Η ανακοίνωση έρχεται στο τέλος της τελευταίας έκθεσης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που κυκλοφόρησε στα τέλη Οκτωβρίου από την υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τις καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με την οποία τα επίπεδα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν σε "ρεκόρ ταχύτητας" σε νέα υψηλά επίπεδα το 2016.

Η έκθεση δείχνει ότι οι συγκεντρώσεις διοξειδίου του άνθρακα έφθασαν τα 403,3 μέρη ανά εκατομμύριο (ppm) το 2016, από 400 ppm το 2015.

«Δεν έχουμε δει ποτέ τόσο μεγάλη αύξηση συγκέντρωσης διοξειδίου του άνθρακα σε ένα χρόνο, όπως είδαμε πέρυσι» , δήλωσε ο Petteri Taalas, Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (WMO), λέγοντας στους δημοσιογράφους ότι είναι καιρός οι κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις που έκαναν στο Παρίσι το 2015 και να λάβουν μέτρα για τη μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Πηγή: maritimes.gr

ETEKA_Desktop

eep logo