Τα δύο μοντέλα για τη Ναυτιλία*

naftilia ploio plohgos

Τα private equity funds και ο παραδοσιακός ελληνικός εφοπλισμός

 

Το επόμενο διάστημα μία σειρά private equity funds ετοιμάζονται να αποεπενδύσουν από τη ναυτιλία αφού συμπλήρωσαν τον χρόνο που είναι υποχρεωμένα να παραμείνουν σε ένα κλάδο.
Ο χρόνος αυτός είναι από 5-10 χρόνια. Σύμφωνα με την ΕΥ ο μέσος χρόνος παραμονής το 2016 ήταν τα 5,8 χρόνια. Το μοντέλο των funds πολλά εκ των οποίων μάλλον έχασαν κεφάλαια τα τελευταία χρόνια στη ναυτιλία είναι το ένα μοντέλο ανάπτυξης της ναυτιλίας.
Από την άλλη πλευρά υπάρχει ένα άλλο μοντέλο. Αυτό το παραδοσιακό ελληνικό μοντέλο του ελληνικού εφοπλισμού. Ένα μοντέλο που όχι μόνο είχε ελάχιστες απώλειες όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης αλλά διεύρυνε το μερίδιο της στην παγκόσμια ναυτιλία.
Όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θεόδωρος Βενιάμης «…ελέγχουμε το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt με 4.600 πλοία …και συνεχίζουμε ακάθεκτοι. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουμε δραστήριοι ως προς τον επανασχηματισμό της θέσης μας στην αγορά, και η αντοχή μας αποδεικνύεται και με τις αγορές νέων πλοίων αλλά και με τις επενδύσεις σε second-hand πλοίων υψηλών προδιαγραφών. Εξάλλου, το DNA μας φημίζεται για τη σωστή κρίση και αντίδραση στους κύκλους της αγοράς και για το ταλέντο μας να δημιουργούμε ευκαιρίες εκεί που οι ανταγωνιστές μας βλέπουν αδιέξοδα».
Τα τελευταία στοιχεία των Clarkson Research Services, επιβεβαιώνουν πλήρως τις δηλώσεις Βενιάμη και την αποτελεσματικότητα του ελληνικού επιχειρηματικού ναυτιλιακού μοντέλου.
Η συνολική δύναμη του παγκοσμίου στόλου αυξήθηκε από το 2010 κατά 391 εκατ. GT έναντι 355 εκατ. GT την προηγούμενη δεκαετία. Δέκα ναυτιλιακές δυνάμεις είναι «υπεύθυνες» για το 75% της ανάπτυξης του παγκοσμίου στόλου.
Μεταξύ των δέκα δυνάμεων οι έλληνες εφοπλιστές «ευθύνονται» για τον μεγαλύτερο όγκο ανάπτυξης του στόλου από τις αρχές του 2010 καθώς 89,3 εκατ. GT προστέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στον ελληνόκτητο στόλο είτε από αγορές secondhand είτε από παραλαβές νεότευκτων πλοίων. Ο κινέζικος στόλος αυξήθηκε κατά 73,7 εκατ. GT, ενώ ο στόλος της Ιαπωνίας μόλις κατά 32,2 εκατ. GT. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόλος των γερμανών εφοπλιστών ο τέταρτο μεγαλύτερος στον κόσμο μειώθηκε την εξεταζόμενη δεκαετία κατά 12%!

*theseanation.gr