Πιο «δυνατοί» από τους ανταγωνιστές τους οι Έλληνες εφοπλιστές!

ploio oil tanker

Την μεγαλύτερη ανάπτυξη έναντι των ανταγωνιστών του παρουσίασε την τελευταία δεκαετία ο ελληνόκτητος στόλος σύμφωνα με ανάλυση των Clarksons.


Οι έλληνες εφοπλιστές κινούμενοι με οξυδέρκεια και αποφασιστικότητα επένδυσαν σε μία περίοδο που η ναυτιλία γνώρισε μία μεγάλη κρίση, «τσιμεντάρισαν» την θέση τους ως η μεγαλύτερη εθνική ναυτιλιακή δύναμη του κόσμου, αφήνοντας πολύ πίσω τους Ιάπωνες που είναι στη δεύτερη θέση. Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου στόλου έχει επιβραδυνθεί από την αρχή της δεκαετίας, από το ανώτατο σημείο του 8,6% το 2010 σε 3,1% το 2016, αναφέρουν οι Clarksons. Παρά το γεγονός αυτό, η συνολική δύναμη του παγκοσμίου στόλου αυξήθηκε από το 2010 κατά 391 εκατ. GT έναντι 355 εκατ. GT την προηγούμενη δεκαετία. Δέκα ναυτιλιακές δυνάμεις είναι «υπεύθυνες» για το 75% της ανάπτυξης του παγκοσμίου στόλου.

Μεταξύ των δέκα δυνάμεων οι έλληνες εφοπλιστές «ευθύνονται» για τον μεγαλύτερο όγκο ανάπτυξης του στόλου από τις αρχές του 2010 καθώς 89,3 εκατ. GT προστέθηκαν όλα αυτά τα χρόνια στον ελληνόκτητο στόλο είτε από αγορές secondhand είτε από παραλαβές νεότευκτων πλοίων. Ο κινέζικος στόλος αυξήθηκε κατά 73,7 εκατ. GT, ενώ ο στόλος της Ιαπωνίας μόλις κατά 32,2 εκατ. GT. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο στόλος των γερμανών εφοπλιστών ο τέταρτο μεγαλύτερος στον κόσμο μειώθηκε την εξεταζόμενη δεκαετία κατά 12%!

Οι Clarksons σημειώνουν ακόμη ότι ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 44% σε GT από το 2010, με όλες τις περιοχές να παρουσιάζουν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης. Οι στόλοι της Ευρώπης και της Ασίας / Ειρηνικού αυξήθηκαν σχεδόν εξίσου στην περίοδο αυτή, κατά 164 εκατ. GT και 168 εκατ. GT αντίστοιχα. Η ευρωπαϊκή ανάπτυξη προήλθε πρωτίστως από τους Έλληνες πλοιοκτήτες, των οποίων ο στόλος έχει αυξηθεί κατά 74% σε GT από το 2010, που αντιστοιχεί στο 54% της ευρωπαϊκής ανάπτυξης. Συγκριτικά, η ανάπτυξη της Νορβηγίας και της Ιταλίας αντιπροσώπευε μόνο το 9% και το 7% της ευρωπαϊκής ανάπτυξης αντιστοίχως.

Πηγή: Theseanation.gr

Pin It