Ναυτιλία

Δυναμική είσοδος της Κίνας στον τομέα της κρουαζιέρας

Δεκαεννιά νεότευκτα κρουαζιερόπλοια στον παγκόσμιο στόλο

Η κρουαζιέρα φαίνεται πως αφήνει πίσω της τα «απόνερα» του COVID καθώς οι αριθμοί δείχνουν ότι το πελατειακό δυναμικό του συγκεκριμένου τομέα του θαλάσσιου τουρισμού επέστρεψε δυναμικά.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία δεκαεννέα νεότευκτα κρουαζιερόπλοια θα ενταχθούν στον παγκόσμιο στόλο το 2025 αντικατοπτρίζοντας παραγγελίες που δόθηκαν στην διετία που «τρέχει». Οι νέες κατασκευές έχουν συνολική αξία 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πρόκειται να προσθέσουν πάνω από 47.000 επιπλέον θέσεις στην παγκόσμια αγορά. Προερχόμενα από διαφορετικά ναυπηγεία, τα πλοία είναι κατά μέσο όρο 106.450 τόνοι, με μέση χωρητικότητα 2.456 επισκεπτών.

Στο μεταξύ το ενδιαφέρον στρέφεται στην Κίνα και ιδιαίτερα στα Κινεζικά ναυπηγεία, η «όρεξη» των οποίων έκτος των άλλων άνοιξε και για την κατασκευή κρουαζιερόπλοιων γεγονός που θα έχει σαν αποτέλεσμα την ένταση του ανταγωνισμού με τις ευρωπαϊκές μονάδες που σχεδόν μονοπωλούσαν την αγορά κατασκευής επιβατηγών σκαφών.

Το πρώτο εγχώριο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο της Κίνας, το Adora Magic City, ολοκλήρωσε τη δεύτερη και τελευταία θαλάσσια δοκιμή του στις 12 Σεπτεμβρίου, και κηρύχθηκε έτοιμο για ναυσιπλοΐα. Η Waigaoqiao Shipbuilding αναφέρει ότι το πλοίο έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά 95% και θα υποβληθεί σε κάποια τελειοποίηση και καθαρισμό πριν από την παράδοσή του σε περίπου έξι εβδομάδες και θα τεθεί σε εμπορική υπηρεσία την 1η Ιανουαρίου 2024.

Το κρουαζιερόπλοιο 135.500 τόνων ολικής χωρητικότητας που αναφέρεται με το κοινό όνομα Ada Modu, αναχώρησε από το ναυπηγείο στις 7 Σεπτεμβρίου, με 1.339 επιθεωρητές, εργολάβους, παρόχους υπηρεσιών, μηχανικούς και τεχνικούς, καθώς και εκπροσώπους της νέας γραμμής κρουαζιέρας Adora Cruises. Το πλοίο έπλευσε 1.630 ναυτικά μίλια κατά τη διάρκεια των έξι ημερών δοκιμών πριν επιστρέψει στο ναυπηγείο χθες το απόγευμα.
Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το Adora Magic City θα παραδοθεί επίσημα κατά τη διάρκεια της έκτης διεθνούς έκθεσης της Κίνας που θα πραγματοποιηθεί στη Σαγκάη μεταξύ 5 και 10 Νοεμβρίου.

Το ορόσημο στην κατασκευή κινεζικών κρουαζιερόπλοιων έρχεται σχεδόν πέντε χρόνια από τότε που η China State Shipbuilding Corp. (CSSC) και η Carnival Corporation υπέγραψαν τις συμφωνίες για το πλοίο και τη συνεργασία με τη Fincantieri.

theseanation.gr