Ναυτιλία

Διώρυγα Παναμά: Χρονοδιάγραμμα για τους περιορισμούς στις διελεύσεις

Οι περιορισμοί στο βύθισμα των πλοίων και στον αριθμό των καθημερινών διελεύσεων στη Διώρυγα του Παναμά φαίνεται να είναι η «νέα κανονικότητα» για τη λειτουργία. Σε συνεντεύξεις με το Reuters, στελέχη της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά δήλωσαν ότι αναμένουν να διατηρήσουν τους ισχύοντες κανόνες τους για τουλάχιστον 10 ακόμη μήνες, καθώς επιδιώκουν να διαχειριστούν τις επιχειρήσεις ενόψει της ξηρασίας και της κλιματικής αλλαγής.

Τα στελέχη της Διώρυγας του Παναμά αναγνωρίζουν τις ανησυχίες, σημειώνοντας ότι εργάζονται για να εξισορροπήσουν τη ζήτηση, σημειώνοντας ότι βλέπουν αύξηση του αριθμού των αφίξεων. Παρά τις αναφορές ότι οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ενοποιήσει τα χρονοδιαγράμματά τους μεταξύ των διαδρομών και των κενών δρομολογίων για να διαχειριστούν τους μειωμένους όγκους, η Διώρυγα του Παναμά συνεχίζει να βλέπει υψηλή ζήτηση. Τα online δεδομένα τους, για παράδειγμα, δείχνουν ότι από το μεσημέρι της 25ης Αυγούστου υπάρχουν 35 πλοία που έφτασαν την περασμένη ημέρα και περιμένουν για διέλευση, που αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο του συνολικού αριθμού των πλοίων που περιμένουν.

Για να βοηθήσει στη διαχείριση των καθυστερήσεων που αυξήθηκαν αφού μείωσαν τον αριθμό των καθημερινών διελεύσεων σε περίπου 32, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά μείωσε τον αριθμό των ημερήσιων κρατήσεων για να προβλέψει περισσότερα πλοία που φθάνουν στη διώρυγα χωρίς κράτηση.

Η καθυστέρηση μειώθηκε από αναφορές για έως και 160 πλοία που περίμεναν τη διέλευση. Τα σημερινά στοιχεία δείχνουν συνολικά 131 πλοία σε αναμονή. Είναι σχεδόν ομοιόμορφα κατανεμημένο μεταξύ αυτών με και χωρίς κρατήσεις. Σχεδόν τρεις φορές περισσότερα πλοία Neopanamax έχουν κρατήσεις, 16 από τα 22, με την αρχή να σημειώνει ότι διατήρησε τις διελεύσεις για 10 πλοία Neopanamax την ημέρα και συνεχίζει να δίνει προτίμηση στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα bulkers και τα πλοία μεταφοράς άνθρακα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες αναμονές με ορισμένα από τα πλοία να επιλέγουν να εκτρέψουν. Οι μεταφορείς LNG και φυσικού αερίου είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός πλοίων που χρησιμοποιούν τη διώρυγα, αλλά αυτή τη στιγμή του έτους, τα κρουαζιερόπλοια δεν πραγματοποιούν τη διέλευση. Τα επιβατηγά πλοία συνήθως δεν περιμένουν λόγω της φύσης των δρομολογίων και των δραστηριοτήτων τους.