Η Ελλάδα, με την ισχυρότερη ναυτιλιακή παρουσία διεθνώς, καθόσον ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά άνω του 60% του στόλου της ΕΕ, έχει το μειονέκτημα να μη διαθέτει ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, «πράσινο διαλυτήριο» στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας. H αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα μπορεί υπό προϋποθέσεις να ανοίξει και νέες προοπτικές για τη δημιουργία σύγχρονων διαλυτηρίων πλοίων στη χώρα μας δημιουργώντας έσοδα και νέες θέσεις εργασίας. Πέραν όμως τα πλεονεκτήματα της κυκλικής οικονομίας πρέπει να δούμε και τα οφέλη από την περιβαλλοντική διάσταση της. Ο χάλυβας που παράγεται από «scrap» είναι περίπου πέντε φορές χαμηλότερος σε παραγωγή άνθρακα από αυτόν που παράγεται από σιδηρομετάλλευμα. Το τι σημαίνει αυτό για το περιβάλλον, τους αέριους ρύπους αλλά και την αξιοποίηση των εξοριζόμενων κοιτασμάτων και σιδηρομεταλλευμάτων είναι εξόφθαλμα προφανές. Η πρόκληση λοιπόν στην περίπτωση αυτή είναι μόνο ο χρόνος και δεν υπάρχει διαθέσιμος για συζητήσεις επί του θέματος για το αν πρέπει ή όχι να έχουμε διαλυτήρια.
