Σταθερά μειούμενη από την αρχή της χρονιάς είναι η εμπορευματική κίνηση στις προβλήτες που διαχειρίζεται η COSCO Shipping Ports, μέσω της PCT (ΣΕΠ) στον Πειραιά.
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers, στο δεύτερο τρίμηνο η μείωση άγγιξε το 14,2% ώστε το πρώτο εξάμηνο του 2024 να κλείσει με συνολική μείωση 12,9%. Χειρότερος μήνας για τις εμπορικές προβλήτες του Πειραιά, ο Μάιος όπου η μείωση έφτασε στο 24,1% διακινώντας 319,1 χιλιάδες containers από 420,4 χιλιάδες τον Μάιο του 2023.
Από τον Νοέμβριο η έκρυθμη κατάσταση με τους Χούθι, έφερε τη μηδενική διέλευση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το Στενό του Σουέζ, με τον Πειραιά να είναι το πρώτο λιμάνι που έχασε χιλιάδες “κουτιά”.
Ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2024 -χωρίς η κατάσταση στη Μέση Ανατολή και την Ερυθρά Θάλασσα να αποκλιμακώνεται- από τα 2.248.200 κουτιά που είχαν διακινηθεί το 2023, έφτασαν 1.958.100, άρα λιγότερα 290.100 κουτιά μέσα σε έξι μήνες.
Αντιθέτως, ευνοημένα εμφανίζονται τα terminals της COSCO στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο), τα οποία διαχειρίζεται η COSCO Shipping Ports (Spain) Terminals, που καταγράφουν άνοδο 31% τον Ιούνιο και 13,2% στο εξάμηνο. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση στη διακίνηση στο λιμάνι του Άμπου Νταμπι με αύξηση 68% τον Ιούνιο και 35,7% αύξηση το εξάμηνο του 2024.
*της Αναστασίας Βαμβακά από το capital.gr