containers fortosh
Ναυτιλία

CIG: Κάλεσμα για συμμόρφωση με τις οδηγίες του ΙΜΟ

Το Cargo Integrity Group (CIG) απεύθυνε κάλεσμα στις αρμόδιες αρχές να καταθέτουν τα πορίσματα ελέγχων στα εμπορευματοκιβώτια και να μην αγνοούν τον ΙΜΟ αλλά και στον ΙΜΟ να συνεχίσει να συγκεντρώνει και να δημοσιεύει τα αποτελέσματα σε δημόσια προσβάσιμη μορφή, για να υποστηρίξει τις προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας στη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με ψηφίσματα που εγκρίθηκαν πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, οι κυβερνήσεις των κρατών μελών του ΙΜΟ συμφώνησαν να διεξάγουν τακτικές επιθεωρήσεις των εμπορευματοκιβωτίων και των φορτίων που συσκευάζονται σε αυτά με συνεπή τρόπο.

Τα ευρήματα πρέπει να υποβάλλονται ετησίως στον ΙΜΟ για αντιπαραβολή και υποβολή εκθέσεων, έτσι ώστε να μπορεί να ληφθεί μια συνολική εικόνα των επιπέδων συμμόρφωσης με τους διεθνείς κανονισμούς και τις συνιστώμενες πρακτικές και να προσδιοριστούν τυχόν κατάλληλες βελτιώσεις ασφαλείας.

Μια ανάλυση από οργανισμούς-εταίρους της ομάδας ακεραιότητας φορτίου αποκαλύπτει ότι λιγότερο από το 5% των 167 εθνικών διοικήσεων που καλύπτονται από τη συμφωνία υποβάλλουν τακτικά τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων τους στον ΙΜΟ σε δημόσια διαθέσιμη μορφή.

Ενώ επικροτεί την επιμέλεια των κυβερνήσεων που υποβάλλουν τακτικά υποβολές, το CIG ανησυχεί για τον συνολικά χαμηλό αριθμό εκθέσεων, καθώς αυτό φέρεται να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επαρκή διαθέσιμα στοιχεία για τον ΙΜΟ ή τη βιομηχανία για να συναγάγουν αξιόπιστα συμπεράσματα, υπονομεύοντας θεμελιωδώς τις προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας και της βιωσιμότητας των θαλάσσιων μεταφορών.

Το CIG κατανοεί ότι άλλα κράτη ενδέχεται να διεξάγουν επιθεωρήσεις των εμπορευμάτων σε εμπορευματοκιβώτια που εισέρχονται και εξέρχονται από τις χώρες τους, αλλά δεν υποβάλλουν τα ευρήματα στον ΙΜΟ όπως έχει συμφωνηθεί. Όταν οι εκθέσεις αυτές δεν υποβάλλονται στον ΙΜΟ, δεν υπάρχει κοινή αξία, ανέφερε το CIG.

Οι εταίροι του CIG πιστεύουν ότι η κοινή και συνεπής αναφορά των ευρημάτων των επιθεωρήσεων είναι απαραίτητη για τη στόχευση των προγραμμάτων επικοινωνίας και κατάρτισης που αποσκοπούν στη βελτίωση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις απαιτήσεις και τις συνιστώμενες ασφαλείς πρακτικές για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε εμπορευματοκιβώτια.

Αυτές περιλαμβάνουν τη σύμβαση SOLAS, τη σύμβαση CSC, τον κώδικα IMDG και τον κώδικα CTU. Οι κίνδυνοι που ενέχουν οι κακώς συσκευασμένες, λανθασμένες ή λανθασμένα δηλωμένες αποστολές εμπορευματοκιβωτίων έχουν αποδειχθεί και πάλι πρόσφατα σε μια σειρά πυρκαγιών και εκρήξεων σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ισχυρίστηκε η CIG.

Ενώ οι ακριβείς συνθήκες αυτών των περιστατικών παραμένουν υπό διερεύνηση, η CIG ανησυχεί για το γεγονός ότι τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται για να βοηθήσουν στον εντοπισμό πιθανών αδυναμιών δεν εφαρμόζονται πλήρως και ότι χάνονται ευκαιρίες για βελτίωση των προτύπων συμμόρφωσης.

theseanation.gr