Portnet – Ειδήσεις Πειραιά
Ναυτιλία

BYD Shenzhen: Νέο γιγάντιο PCTC μεταφοράς αυτοκινήτων

Μετά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γιγαντώνονται όσον αφορά στις μεταφορικές ικανότητες και τα PCTC’s.

Προχθές στο πλαίσιο ειδικής τελετής ονοματοδοσίας παραδόθηκε στην BYD, που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα, το νεότευκτο BYD Shenzhen από τα ναυπηγεία της China Merchants. To BYD Shenzhen αναφέρεται ότι έχει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μεταφορέα οχημάτων με 9.200 θέσεις αυτοκινήτων σε 16 καταστρώματα. Ξεπερνά το πρώτο πλοίο κατηγορίας Aurora της Höegh Autoliner, το Höegh Aurora, το οποίο παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2024 με χωρητικότητα 9.100 αυτοκινήτων. Το δεύτερο της κατηγορίας, το BYD Changsha, ξεκίνησε να κτίζεται τον Μάρτιο και θα έχει επίσης χωρητικότητα 9.200 μονάδων.

Το νέο κινεζικό πλοίο (16.300 dwt) ενσωματώνει επίσης μια σειρά τεχνολογιών για την αύξηση της αποδοτικότητας. Κινείται με LNG και τροφοδοτείται με κύριες μηχανές υψηλής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας που παρέχουν ταχύτητα 19 κόμβων. Χρησιμοποιεί έναν συμπυκνωτή αερίου Boil-Off, με αντιρρυπαντική τεχνολογία, παράκτια μεταφορά που μειώνει την αντίσταση και γεννήτριες άξονα. Επιπλέον, διαθέτει υβριδικό σύστημα ισχύος μπαταρίας 1 MW και είναι εξοπλισμένο για παροχή ενέργειας από ξηράς.

Η BYD είχε ανακοινώσει το 2022 τα σχέδιά της να ξεκινήσει έναν στόλο μεταφοράς αυτοκινήτων για να χτίσει αυτό που αποκαλεί «θαλάσσια γέφυρα» και να υποστηρίξει την παγκόσμια ανάπτυξη των πωλήσεών της και την αλυσίδα εφοδιασμού.

Τα τελευταία χρόνια, ο τομέας της θαλάσσιας μεταφοράς αυτοκινήτων γνώρισε ισχυρή ανάπτυξη, παραγγελίες ρεκόρ και αύξηση του μεγέθους των πλοίων. Η Wallenius Wilhelmsen είναι έτοιμη να πάρει τα πρωτεία για τα μεγαλύτερα πλοία από το 2026 με τους νέους μεταφορείς καθαρών αυτοκινήτων και φορτηγών κατηγορίας Shaper. Το νέο πλοίο θα έχει χωρητικότητα 9.300 μονάδων και θα ενσωματώνει νέα τεχνολογία, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας λειτουργίας με μεθανόλη ως κύριο καύσιμο. Με δυνατότητα μετατροπής για να καταναλώνει αμμωνία όταν γίνει διαθέσιμη ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Τα πρώτα έξι πλοία της νέας κατηγορίας Wallenius Wilhelmsen θα έχουν χωρητικότητα 9.300 μονάδων το καθένα. Τον Νοέμβριο του 2024, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ασκεί δικαίωμα προαίρεσης για δύο ακόμη πλοία και θα αναβαθμίσει οκτώ μέλη της κατηγορίας ώστε το καθένα να έχει χωρητικότητα 11.300 μονάδων. Συνολικά 14 πλοία κατηγορίας Shaper είναι υπό παραγγελία στα ναυπηγεία China Merchants Jingling Shipyard Co.

theseanation.gr