«Ο Πειραιάς σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά»

του Βασίλη Κορκίδη*

Δύο μεγάλες ναυπηγικές μονάδες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραϊκού χώρου σε φάση αναζωογόνησης, η ανάπλαση της περιοχής στον Άγιο Διονύση, ο πύργος του Πειραιά, το μετρό, αλλά ακόμη και τα σχέδια της ΟΛΠ ΑΕ στο master plan της, περιγράφουν σε αδρές γραμμές ένα σύνολο δραστηριοτήτων που καταδεικνύουν την έντονα αναπτυξιακή τροχιά στην οποία ήδη βρίσκεται ο Πειραιάς. Στο επόμενο επενδυτικό κύμα, αναμένονται το Δημαρχείο στη Ράλλειο, τα Δικαστήρια στου Κεράνη και η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ.

Ωστόσο ένα άλλο στοιχείο που επίσης δείχνει το θετικό επενδυτικό κλίμα που επικρατεί είναι εκείνο του ρεκόρ που σημειώνουν, από τις αρχές του 2022, οι ιδρύσεις νέων εταιρειών στον Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) από τις αρχές του χρόνου μέχρι τις 21 Νοεμβρίου έχουν ανοίξει 1.169 νέες επιχειρήσεις, δηλαδή 5 κάθε εργάσιμη ημέρα. Στο ίδιο διάστημα έχουν διαγραφεί 213 επιχειρήσεις, δηλαδή για κάθε πέντε επιχειρήσεις που ανοίγουν, κλείνει μόλις μία. Είναι προφανές ότι, «η επιχειρηματικότητα, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο, δείχνει αντοχή, με τις τάσεις ανάπτυξης του επιχειρείν να παραμένουν ανοδικά ισχυρές, παρά τις αντιξοότητες που δημιουργεί ο, κατά κύριο λόγο, «εισαγόμενος» πληθωρισμός εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία». Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των επιχειρήσεων, που άνοιξαν και, μεταξύ άλλων, οι 560 είναι ΙΚΕ, οι 153 ΕΠΕ, οι 141 ΑΕ, οι 83 ΕΕ και οι 81 ΟΕ.

Ας έρθουμε τώρα στα δύο μεγάλα ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας. Έχοντας δώσει ήδη τα εχέγγυα από το ναυπηγείο του Νεωρίου, για το οποίο, έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί 350 επισκευές πλοίων και καταβληθεί 10 εκατ. ευρώ σε αποπληρωμές και οφειλές εργαζομένων και άλλα 5 εκατ. ευρώ σε οφειλές εφορίας ΙΚΑ και τράπεζες η ΟΝΕΧ εισήλθε δυναμικά στα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Και αξίζει να σταθώ σε δύο επισημάνσεις ιδιαίτερης σημασίας ότι πάμε να φτιάξουμε ένα ναυπηγείο στο οποίο θα μπορούμε να κάνουμε επισκευές τουλάχιστον 200 πλοίων όλων των τύπων το χρόνο, με μεγάλο focus στα ενεργειακά και τις επισκευές στην εμπορική ναυτιλία και σε εκείνη του Έλληνα εφοπλιστή ο οποίος έφερε το πρώτο πλοίο στην Ελευσίνα λέγοντας μεταξύ άλλων ότι τα ναυπηγεία δίνουν τη δυνατότητα στην ελληνική πλοιοκτησία να επισκευάζουμε επιτέλους τα πλοία μας στην Ελλάδα, να αφήνουμε τα χρήματα μας εδώ και να μην αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε στις γείτονες χώρες και να τα αφήνουμε εκεί πέρα.

Σπεύδω να υπενθυμίσω ότι ευθείς εξ αρχής το Ε.Β.Ε.Π. είχε τοποθετηθεί ευθύς εξ αρχής υπέρ της αναζωογόνησης των ναυπηγικών μονάδων του Κόλπου της Ελευσίνας σημειώνοντας και την δυναμική ανάπτυξης συνεργειών με επιχειρήσεις του Πειραιά που δραστηριοποιούνται στο cluster των ναυπηγοεπισκευών ενώ πρότεινε και την ανάπτυξη διαλυτηρίου με ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την υλοποίηση της γαλάζιας και κυκλικής οικονομίας με ότι αυτό θετικό συνεπάγεται.

Ευελπιστούμε ότι αυτή η αναπτυξιακή πορεία δεν θα ανακοπεί στο ενδεχόμενο μιας παρατεταμένης εκλογικής περιόδου και βεβαίως απευχόμαστε μια πολιτικο-οικονομική αστάθεια, που μπορεί να δημιουργήσει το «μετεκλογικό σκηνικό» του νέου εκλογικού νόμου.

*από tanea.gr

 

ETEKA_Desktop

eep logo