Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα σταματήσει τις επιθέσεις κατά των δημοσκοπήσεων

dimoskopish

του Ζαχαρία Ζούπη*

Η σκευωρία του ΣΥΡΙΖΑ κατά της Opinion Poll αλλά και συλλήβδην κατά των εταιρειών δημοσκοπήσεων κατέρρευσε παταγωδώς. Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη μέσα από στημένες δημοσκοπήσεις έπεσε στο κενό, γελοιοποιήθηκε. Πρακτικά αυτό είχε γίνει εδώ και καιρό με το συγγνώμη του Ηλία Νικολακόπουλου για όσα είχε πει για την Opinion Poll αλλά και από τις καταθέσεις του αντιπροέδρου του ΣΕΔΕΑ, Δ. Μαύρου και την δική μου ως γενικού διευθυντή της εταιρείας.

Ουσιαστικά είχε γίνει από την αρχή της ανήθικης, αντιδημοκρατικής και βασισμένης σε ωμά ψέματα προσπάθειας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αφού για πολλούς μήνες τώρα εκατοντάδες έρευνες όλων των εταιρειών δίνουν ακριβώς τα ίδια ουσιαστικά αποτελέσματα που συμπυκνώνονται σε δύο σημεία: Προβάδισμα της ΝΔ με διαφορά μεγαλύτερη από αυτή που είχε νικήσει το 2019 και πολιτική ηγεμονία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Για ποιο λόγο επομένως κάποια εταιρεία να στήσει έρευνα για να βγάλει αυτό που βγαίνει από όλες τις άλλες δημοσκοπήσεις και γιατί μια κυβέρνηση να την θεωρεί «εκλεκτή» της; Ανοησίες, παράκρουση, φαινόμενα νευρικής κρίσης λόγω των στρατηγικών αδιεξόδων του ΣΥΡΙΖΑ που οι έρευνες απλά καταγράφουν.

Σε λίγες μέρες και η ολομέλεια της Βουλής θα αποφανθεί για το πόρισμα. Ο ΣΥΡΙΖΑ ασφαλώς στο πόρισμα που κατέθεσε επιμένει στα ίδια. Η θεωρία «πες πες, κάτι θα μείνει» του είναι έτσι κι αλλιώς πολύ αρεστή, όπως και η συστηματική συκοφάντηση κάθε πολιτικού, δημοσιογράφου, παράγοντα, εταιρείας δημοσκοπήσεων δεν επιβεβαιώνει όσα το κόμμα λέει. Δικό του το πρόβλημα, όπως και δικά του τα αδιέξοδα όσο δεν «κοιτάζει το πρόσωπό του στον καθρέπτη».

Στην ολομέλεια δε, της Βουλής αναμένεται να καταγραφεί και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, όπως η απομόνωση του ΣΥΡΙΖΑ από όλα τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης τα οποία αν και είχαν άλλα σκεπτικά, εντούτοις ψήφισαν την πρότασή του για την σύσταση εξεταστικής για να μην φανεί ότι αρνούνται την διαφάνεια. Τώρα, δεν έχουν κανένα λόγο να ψηφίσουν το αμετανόητο, απαράδεκτο πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ. Το δε, κωμικοτραγικό είναι, ότι αν κάτι επιλήψιμο για τις εταιρείες δημοσκοπήσεων προέκυψε, είναι η μεθόδευση μη ελέγχου της Vox Pop αν και υπήρχε καταγγελία, όπως και η παρανομία της Europe Bridging να δημοσιεύει έρευνες στην «ΑΥΓΗ» αν και δεν εδικαιούτο μιας και δεν ήταν καν μέλος του ΕΣΡ.

Η αυλαία λοιπόν πέφτει με ηχηρό χαστούκι για τον ΣΥΡΙΖΑ και ιδιαίτερα για ην ηγεσία του, που για άλλη μια φορά στοχοποίησε κάποιον. Όποιος όμως πιστεύει ότι το «παιχνίδι τέλειωσε» αυταπατάται. Πριν απ' όλα γιατί βρίσκεται στο DNA του η εχθροπάθεια απέναντι στις δημοσκοπήσεις. Είναι γνωστή η εξοντωτική τακτική του προσπαθώντας να ειρωνευτεί, να χτυπήσει, να γελοιοποιήσει τις δημοσκοπήσεις στο διάστημα 2017 - 2019 που έδειχναν ότι οδεύουμε προς εκλογές στις οποίες θα νικούσε η ΝΔ, κάτι που συνέβη ηχηρά.

Μέχρι και με εισαγγελικές διώξεις απειλούσε τις δημοσκοπικές εταιρείες σ΄ αυτό το χρονικό διάστημα. Ουσιαστικά στην ίδια φάση εισήλθε από τις αρχές του 2021 και αν η Opinion Poll αποτελούσε έναν «σάκο του μποξ» για λόγους που οι εμπνευστές της ιδέας γνωρίζουν, είναι μόνο η επιφάνεια. Και άλλες εταιρείες μπορεί να μην έφτασαν σε Εξεταστική αλλά έχουν ακούσει τα «σχολιανά τους» από τα έντυπα του ΣΥΡΙΖΑ.

Το φαινόμενο, αυτή η αντιδημοκρατική τακτική, θα συνεχιστεί και με μεγαλύτερο μένος στο επόμενο διάστημα. Θα γνωρίσουμε ένα παροξυσμό επιθέσεων και αυτό δεν θα οφείλεται μόνο στην αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει. Θα οφείλεται στην τάση που αρχίσει να διαφαίνεται, της συνεχιζόμενης συρρίκνωσης των ποσοστών του και σε συνθήκες όπου έχει εμφανιστεί ένας νέος παίκτης στον χώρο της Κεντροαριστεράς.

Όσο αυτά θα φαίνονται, τόσο η ηγεσία του θα καταφεύγει όλο και πιο συχνά και βίαια στην λύση του χτυπήματος των εταιρειών δημοσκοπήσεων. Θα είναι «λύση» για να κρατήσει την όποια συσπείρωση μπορεί να κρατήσει. Θα είναι άλλο ένα δείγμα γραφής ενός κόμματος που ο λαϊκισμός, η εχθροπάθεια, το χτύπημα κάθε ενός νιώθει ως απέναντί του, είναι όροι της όποιας επιβίωσης. Είναι σίγουρο, ότι στο επόμενο διάστημα θα δούμε και μάλιστα σε παροξυσμό το έργο «πουλημένα ΜΜΕ, ρουφιάνοι και υπάκουοι δημοσιογράφοι, πληρωμένοι δημοσκόποι». Εδώ είμαστε, να το δούμε...

* Ο Ζαχαρίας Ζούπης είναι Πολιτικός Αναλυτής και Υπεύθυνος Ερευνών της Opinion Poll
* από το liberal.gr

ETEKA_Desktop

eep logo