Είναι και θέμα DNA η Εμπορική Ναυτιλία...

kapranos dimitris

Του Δημήτρη Καπράνου

Δεν μας εξένισαν οι τελευταίες δηλώσεις του κ. Σόιμπλε , οι οποίες κατέδειξαν για μια εισέτι φορά την εμμονή των Γερμανών

στο σχέδιο για αύξηση της φορολογήσεως των ελληνικού πλοίου με στόχο -καταφανή πλέον- την αποσύνδεση της Ναυτιλίας μας από την εθνική οικονομία της χώρας και, φυσικά, την εξασθένηση της Ελλάδος στον συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος αποτελεί και το μεγάλο της όπλο στην δοκιμαζομένη Ευρωπαϊκή Ένωση.


Σημειώνεται ότι και κατά το παρελθόν ο κ. Σόιμπλε, έχει επανειλημμένως "ζητήσει" από την Ελλάδα να αυξήσει την φορολογία στο ελληνικό πλοίο και τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες , ώστε "να μην έχει ανάγκη επιπλέον δανεισμό".
Εμείς, φυσικά, γνωρίζουμε ότι πίσω από τις δηλώσεις Σόιμπλε βρίσκεται το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του στόλου ο οποίος ανήκε σε γερμανικά συμφέροντα, έχει περάσει πλέον σε ελληνικά χέρια, παρά το ότι η Γερμανία έχει δημιουργήσει το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο στην Ευρώπη για τη ναυτιλία αλλά έχει μείνει "αρόδου"...
Υπενθυμίζουμε ότι προ ολίγων μηνών, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντομπρίντ, κατά την ομιλία του σε εκδήλωση της Ενώσεως Γερμανών Εφοπλιστών (Verband Deutscher Reeder) , υπεσχέθη Γερμανούς εφοπλιστές "αμέριστη κρατική στήριξη" στα θέματα της στελεχώσεως και των ασφαλιστικών εισφορών των πλοίων.

Ο υπουργός παρέσχε στα μέλη της Ενώσεως ότι η κυβέρνηση θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του γερμανικού πλοίου! Θα πράξει, δηλαδή, εκείνο γι το οποίο κατηγορεί την χώρα μας!
Είχαν προηγηθεί οι υποσχέσεις της καγκελαρίου Μέρκελ για θέσπιση επί πλέον κινήτρων για την προσέλκυση πλοίων στην γερμανική σημαία.
Ενδιαφέρον, όμως, έχουν τα στοιχεία της Deloitte, κατά τα οποία ο ελληνικός φόρος χωρητικότητος (επιβάλλεται επί του tonnage του στόλου) εκτιμάται ότι είναι τρεις φορές μεγαλύτερος από τον δεύτερο υψηλότερο στην Ε.Ε. και δέκα φορές μεγαλύτερος από εκείνον της Μάλτας! Ο ίδιος οίκος αναφέρει σε έκθεσή του ότι ένας Ελλην πλοιοκτήτης καταβάλλει φόρο 66.770 ευρώ για ένα δεξαμενόπλοιο χωρητικότητος 51.000 τόνων και 68.328 ευρώ για ένα φορτηγό 58.000 τόνων, όταν, για πανομοιότυπα πλοία, ένας Γερμανός εφοπλιστής καταβάλλει 22.037 ευρώ και 23.850 ευρώ, αντιστοίχως.

Και όμως, παρ' όλα αυτά, η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία συρρικνώνεται! Ε, είναι και θέμα...DNA!
Το 2016, ο γερμανικός εμπορικός στόλος μειώθηκε για τρίτο συνεχόμενο έτος, και έφθασε τα 3.122 πλοία. Παρουσίασε , δηλαδή μείωση κατά 17% εν σχέσει με το 2012, όπου οι Γερμανοί είχαν φθάσει στον μεγαλύτεροι αριθμό πλοίων στην ιστορία της γερμανικής ναυτιλίας.
Εντός του 2015, οι Γερμανοί "έχασαν" 117 πλοία ενώ εφέτος επωλήθησαν 182 , μεταξύ των οποίων και 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία αποτελούν τον "σκληρό πυρήνα" του γερμανικού στόλου. Τα περισσότερα από αυτά αγοράσθηκαν από Έλληνες.

«Κάθε πλοίο που πωλείται σε ξένη χώρα λειτουργεί ανταγωνιστικώς πλέον τον γερμανικό στόλο» δηλώνει ο πρόεδρος της Ενώσεως Γερμανών Εφοπλιστών, Αλφρεντ Χάρντμαν , με μια "ελάχιστα συγκεκαλυμμένη έκκληση επιβολής κρατικού προστατευτισμού", όπως ανέφεραν έγκυροι οικονομικοί παρατηρητές στο Λονδίνο. Εν ολίγοις... τρικυμία...