Μην πυροβολείτε τις δημοσκοπήσεις!

Θυμάμαι το βιβλίο του Ζακ Σεγκελά «Μην πείτε στην μαμά ότι δουλεύω στην διαφήμιση, νομίζει ότι είμαι πιανίστας σε μπορντέλο».
Μπορεί πολύ εύκολα να αντικαταστήσει κανείς την λέξη «διαφήμιση» με τον όρο «δημοσκόπηση»…

Είναι ο εύκολος στόχος της εποχής. Πρόσφατα, από την Θεσσαλονίκη ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι δεν «εμπιστεύεται» τις δημοσκοπήσεις. Υποστήριξε ότι υπάρχει ένα «συστημικό πρόβλημα», που τελικά δίνει στον ΣΥΡΙΖΑ μια «υποεκπροσώπηση». Κι ενώ είπε ότι γενικά δεν τις αμφισβητεί, προχώρησε πάρα πέρα, σημειώνοντας ότι για μια συγκεκριμένη εταιρεία υπάρχει πρόβλημα. Διότι ο ιδιοκτήτης της, μέσω άλλης εταιρείας, παίρνει δουλειές από το δημόσιο. Εν τω μεταξύ κυκλοφόρησαν άλλες δύο δημοσκοπήσεις άλλων εταιρειών που έδωσαν πάνω – κάτω τα ίδια ή και χειρότερα για τον ΣΥΡΙΖΑ αποτελέσματα…
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας. Ο Αλέξης Τσίπρας αναφερόταν στην Opinion Poll και τον υπεύθυνο πολιτικών ερευνών της εταιρείας Ζαχαρία Ζούπη.

Ας διηγηθώ μια μικρή ιστορία για την εταιρεία, λοιπόν. Την Κυριακή των ευρωεκλογών του 2019, γύρω στις 12.30 το μεσημέρι συναντήθηκα στο Blue Café στην Φρεαττύδα του Πειραιά με έναν γνωστό φιλο – ΣΥΡΙΖΑ πειραιώτη δημοσιογράφο και έναν επίσης γνωστό επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στον χώρο του yachting (τα ονόματα τους μπορεί να δημοσιοποιηθούν εάν κάποιος αμφισβητήσει την αλήθεια της ιστορίας). Το ερώτημα της παρέας ήταν ποια θα είναι η διαφορά υπέρ της ΝΔ. Θυμίζω ότι δημοσκοπήσεις που κυκλοφορούσαν εκείνες τις μέρες έδιναν μια διαφορά 5 έως 7 μονάδων, ενώ μια μόνο εταιρεία, που συνεργαζόταν (και συνεργάζεται) με γνωστή εφημερίδα που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ είχε κατεβάσει την διαφορά στην περιοχή περίπου του 1,5%!

Ο επιχειρηματίας της παρέας μετέφερε μια πληροφορία από την Αμερικάνικη πρεσβεία ότι η διαφορά θα ήταν 5-6 μονάδες. Με παρότρυνση του συναδέλφου τηλεφώνησα στον Ζ. Ζούπη, ο οποίος στην ερώτηση μου για την διαφορά μου απάντησε: «Τι να σου πω ρε Νότη, 9,5 μονάδες; 9 μονάδες ; Παρακάτω δεν την βρίσκω».
Η τελική διαφορά ήταν ακριβώς 9, 3 μονάδες!

Δεν ξέρω αν είναι δεοντολογικό ή όχι να παίρνει δουλειές από το δημόσιο άλλη εταιρεία του ίδιου ιδιοκτήτη.
Δεν ξέρω πόσο βάσιμη είναι η εκτίμηση του Αλ. Τσίπρα ότι υπάρχει «συστημική υποεκπροσώπηση» των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν ξέρω, εάν υπάρχει, πόσο μεγάλη είναι αυτή η υποεκπροσώπηση.
Εκείνο που ξέρω όμως είναι ότι η παραπάνω ιστορία είναι απολύτως πραγματική και σε συνδυασμό με την πρόβλεψη της ίδιας εταιρείας για τις εθνικές εκλογές του 2019 αποτελεί το ισχυρότερο πιστοποιητικό αξιοπιστίας της.

Ο Αλέξης Τσίπρας προφανώς δεν είναι ικανοποιημένος με τις επιδόσεις του κόμματος του εν όψει εκλογών. Κι οπωσδήποτε τον ενοχλεί η πραγματικότητα που αποτυπώνουν οι έρευνες της κοινής γνώμης. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό είναι κακό για την πραγματικότητα. Ίσως όμως είναι χειρότερο για εκείνον που δεν θέλει να δει αυτήν την πραγματικότητα.
Μέχρι τότε οι δημοσκόποι (κι ιδίως ο Ζούπης) μπορούν να λένε ότι είναι πιανίστες σε μπορτνέλο…

Ν.Α.