Αναπληρωτές γενικοί και δημιουργική ασάφεια στη Διοίκηση...

notis 1

Καθώς άρχισαν ήδη να κυκλοφορούν ονόματα γενικών γραμματέων, το Portnet ανέφερε ήδη από την Δευτέρα τα ονόματα που ακούγονται στην Ακτή Βασιλειάδη για τις δύο από τις τρεις γραμματείες του υπ. Ναυτιλίας (πιθανολογείται και έχουμε ήδη γράψει πως την Τρίτη γεν. γραμματεία, της Νησιωτικής πολιτικής θα καταλάβει στέλεχος προερχόμενο από τους ΑΝΕΛΛ). Σημειώναμε μάλιστα ότι τα πράγματα κινούνται με αργό ρυθμό.
Όμως δεν είναι ίσως μόνο η καθυστερημένη ανάθεση αρμοδιοτήτων στους αναπληρωτές υπουργούς που καθυστερεί και την στελέχωση των κρίσιμων για τη λειτουργία των υπουργείων αυτών θέσεων.
Υπενθυμίζεται ότι ο Θ. Δρίτσας έλαβε αρμοδιότητες μόλις την περασμένη Πέμπτη, αλλά , όπως επισημάνθηκε υπάρχουν αρκετά σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν. Όπως σημειώνει, για παράδειγμα, σε ανακοίνωση της και η Πανελληνία Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) στο σχετικό ΦΕΚ υπάρχει «παράλειψη αναφοράς στην έως σήμερα Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας, απουσία ανεξάρτητης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, απουσία Γραφείου Τύπου και Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του τομέα Ναυτιλίας του ΥΠΟΥΝΤ και παράλειψη συμπερίληψης των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στις Περιφερειακές Υπηρεσίες».
Ακόμη η ΠΕΑΛΣ εκτιμά πως προκύπτει ζήτημα και με την εκπροσώπηση του τ.Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στους Διεθνείς Οργανισμούς για θέματα Ναυτιλίας που σύμφωνα με το άρθρο 3 ανατίθεται στον κ. ΥΠΟΥΝΤ. Πέραν όμως όλων των παραπάνω ευλόγων ενστάσεων θέμα προκύπτει και από την απόφαση της κυβέρνησης να θεσπίσει θέση μετακλητού αναπληρωτή γενικού γραμματέα συστήνεται σε κάθε υπουργείο. Μάλιστα στα υπουργεία που προέκυψαν από συγχώνευση, συστήνονται ισάριθμες θέσεις αναπληρωτών γ.γ. με τα υπουργεία που συγχωνεύθηκαν, σύμφωνα με άρθρο στο νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση και παρά τις αναφορές του πρωθυπουργού σε ένα διαφορετικό μοντέλο εξουσίας που δεν θα είχε τέτοια χαρακτηριστικά.
Παράγοντες που έχουν καλή γνώση και εμπειρία από την δημόσια διοίκηση εξηγούσαν στο Portnet ότι αυτό το μοντέλο, με γενικούς γραμματείς στο «υπερκείμενο» υπουργείο και αναπληρωτές γραμματείς στους αναπληρωτές υπουργούς, πέρα από τις γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες που μπορεί να δημιουργήσει, ουσιαστικά υποβαθμίζει τους αναπληρωτές γραμματείς , αφού θα αναφέρονται και στον υπουργό αναπληρωτή τους και στον γενικό γραμματέα. Ενώ, επέμεναν οι ίδιοι παράγοντες, μπορεί να οδηγήσει σε προβληματικές καταστάσεις με τον γενικό γραμματέα να εποπτεύει ουσιαστικά και την λειτουργία του ίδιου του αναπληρωτή υπουργού…

Pin It