Όταν μιλούν οι αριθμοί…

Είναι φορές που η πραγματικότητα είναι όντως πολύ σκληρή. Η περίπτωση των δημοσκοπήσεων. Ιδίως από το 2016 κι έκτοτε. Κατέγραφαν όλες – μα όλες – οι έρευνες όλων των εταιρειών προβάδισμα της ΝΔ, μόλις δυο – τρεις μήνες μετά την άνοδο του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας. Λίγο πριν τις ευρωεκλογές του 2019 έδιναν μια διαφορά 6-7 μονάδων υπέρ του νυν κυβερνώντος κόμματος. «Παπαγαλάκια» ροζ χρώματος υποστήριζαν τότε ότι η διαφορά δεν ήταν πάνω από τρεις μονάδες και στις εθνικές εκλογές θα υπήρχε ανατροπή υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.

Η ιστορία είναι γνωστή. Η ΝΔ κέρδισε με 9,5 μονάδες στις ευρωεκλογές και 8,5 στις εθνικές εκλογές. Όπου όντως υπήρχε μια ελαφρά χαμηλότερη εκτίμηση του ποσοστού του ΣΥΡΙΖΑ. Που πάντως δεν άλλαζε την μεγάλη εικόνα της εποχής.
Το έχουμε ξαναγράψει. Το μεσημέρι των ευρωεκλογών ο διευθυντής πολιτικών ερευνών μιας εταιρείας που στον ΣΥΡΙΖΑ «λατρεύουν να μισούν» είπε δημοσίως σε δυο δημοσιογράφους κι έναν επιχειρηματία ότι δεν έβρισκε διαφορά κάτω από 9,5 – 9 μονάδες. Η διαφορά ήταν ακριβώς 9,3 μονάδες!

Τώρα στο στόχαστρο δεν είναι ο Ζαχαρίας Ζούπης και η Opinion Poll, στους οποίους αναφερόμασταν. Στο στόχαστρο μπήκε ο Στράτος Φαναράς και η Metron Analysis. Γιατί στην τελευταία της συνδρομητική έρευνα έδωσε στην εκτίμηση ψήφου διαφορά 10,5 μονάδων υπέρ της ΝΔ. Ε, και;
Τον καλούν να δηλώσει ποιος είναι ο χρηματοδότης της έρευνας. Λες και δεν ξέρουν τι σημαίνει «συνδρομητική έρευνα». Το σωστό ερώτημα θα ήταν ποιοι είναι οι συνδρομητές. Μήπως και γνωρίζουν κάτι, για κάποιον εξ αυτών, στην Κουμουνδούρου…

Αλλά, μήπως και θυμηθούμε ποια εταιρεία στο απολύτως οριακό αποτέλεσμα του 2000, όταν το ΠΑΣΟΚ του Κώστα Σημίτη κέρδισε τη ΝΔ του Κώστα Καραμανλή με μόλις 1,05%, προέβλεπε αυτή την επικράτηση, όταν όλες οι άλλες εταιρείες είχαν «βγάλει γαλάζια κυβέρνηση». Κόντρα σε απίστευτες πιέσεις – πολιτικές και οικονομικές.
Πλην όμως υπάρχουν κι οι περιπτώσεις που μιλούν οι αριθμοί. Και τότε, ωραία είναι τα ευφυολογήματα, αλλά οι αριθμοί αμείλικτοι…
Ν.Α.

ETEKA_Desktop

eep logo