Για το άνοιγμα των σχολείων

sxoliki aithousa

του Χρήστου Βρεττάκου*

Το άνοιγμα των σχολείων αποτελεί το κεντρικό θέμα συζήτησης των ημερών. Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, κάτω από τις οποίες θα ξεκινήσουν την εκπαίδευση τους τα μικρά και μεγαλύτερα παιδιά, η παρούσα δύσκολη κατάσταση αποτελεί ένα πολυσύνθετο πρόβλημα.

Το σίγουρο είναι ένα: Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν για σοβαρούς παιδαγωγικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους. Ωστόσο, πρέπει να ανοίξουν παρέχοντας ταυτόχρονα τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες.

Η κυβέρνηση είχε μπροστά της ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να λάβει μια σειρά από κρίσιμες αποφάσεις και να προετοιμάσει με ιδιαίτερη προσοχή και ασφάλεια την επιστροφή των μαθητών και εκπαιδευτικών στα θρανία, αλλά και να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας. Ενώ θα όφειλε να προχωρήσει σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικών και καθαριστριών, να προβλέψει τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές, να προχωρήσει σε γενναία αύξηση χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν όλα τα αναγκαία μέσα προστασίας και καθαριότητας στα σχολεία και να προβλέψει μαζικά- επαναλαμβανόμενα τεστ, αρκείται σε ημίμετρα.

Ξεκινάμε λοιπόν έχοντας να αντιμετωπίσουμε μια πραγματικότητα που δεν είναι αυτή που οφείλουμε να παρέχουμε στα παιδιά μας.

Για την καθαριότητα των σχολείων

Στην πόλη μας λειτουργούν 32 νηπιαγωγεία, 25 δημοτικά σχολεία, 11 γυμνάσια και 6 λύκεια, στα οποία φοιτούν 11.500 μαθητές. Από τους αριθμούς, μπορεί κανείς να αναλογιστεί τον όγκο εργασίας που χρειάζεται, καθώς και το ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων αυτών των χώρων καθαριότητας και μάλιστα σε περίοδο πανδημίας.

Στον Δήμο μας υπηρετούν 18 μόνιμες σχολικές καθαρίστριες. Όλα τα προηγούμενα χρόνια καλύπταμε τις μεγάλες ανάγκες μας με έκτακτο προσωπικό, αλλά και με εργαζόμενους καθαριότητας από άλλους χώρους για να καταφέρουμε να έχουμε τα σχολεία σε μια καλή κατάσταση από άποψη καθαριότητας. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι η ανάγκη άμεσης πρόσληψης μόνιμου προσωπικού για τα σχολεία είναι ένα αίτημα που ειδικά σήμερα αποκτά ένα πιο ουσιαστικό περιεχόμενο. Αντί γι’ αυτό, το υπουργείο επέλεξε να καλύψει αυτές τις ανάγκες με συμβασιούχους. Ζητήσαμε, παίρνοντας υπόψη μας τις ανάγκες των σχολείων της πόλης, 65 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης με στόχο σε κάθε σχολική μονάδα να υπάρχει ένας εργαζόμενος που σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου θα το διατηρεί ασφαλές για τα παιδιά.

Μας ενέκριναν 41 εργαζόμενους πλήρους ωραρίου και 9 μειωμένου, κάτι που δεν καλύπτει τις ανάγκες μας. Το σίγουρο είναι ότι αυτό το κενό θα το καλύψει ο Δήμος με τις δικές του δυνάμεις, ΓΙΑΤΙ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ Η ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΑΛΛΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΑΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Είμαστε έτοιμοι

Τη μέρα του Αγιασμού τα σχολεία μας θα είναι έτοιμα από υγειονομική άποψη (απολυμάνσεις, καθαριότητα) να υποδεχθούν όλα τα παιδιά. Ταυτόχρονα, όλα τα σχολεία είναι εφοδιασμένα και θα συνεχίσουν να είναι με όλα τα αναγκαία μέσα (καθαριστικά, απολυμαντικά, αντισηπτικά), για να μπορούν μαθητές και εκπαιδευτικοί να προστατεύονται.

Τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών αποφάσισαν να χορηγήσουν στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς μάσκες, χρηματοδοτώντας την ΚΕΔΕ και όχι τους Δήμους ξεχωριστά, όπως θα ήταν το ορθό, ισχυριζόμενα μάλιστα ότι θα φτάσουν έγκαιρα στα σχολεία.

Το κυριότερο όμως είναι οι συνθήκες που δημιουργούνται από τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις. Στον δήμο μας τα περισσότερα τμήματα έχουν πάνω από 20 μαθητές μέσα σε κάθε σχολική τάξη. Είναι προφανές ότι μια ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί λιγότερα παιδιά στις τάξεις με περισσότερους εκπαιδευτικούς, ώστε να καλυφθούν οι έκτακτες ανάγκες που θα δημιουργηθούν . Μόνο έτσι θα μπορέσουν να αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί με την πανδημία και να ανοίξουν τα σχολεία με όσο γίνεται καλύτερους όρους.

Για να συμβεί αυτό υπάρχουν λύσεις που μπορούν ακόμα και τώρα να εφαρμοστούν, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση και γενναία χρηματοδότηση, από την πλευρά της κυβέρνησης. Αυτή πρέπει να είναι η απαίτηση των Δήμων, της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και συνολικά της κοινωνίας.

*Ο Χρήστος Βρεττάκος είναι Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας

 

Pin It