Portnet – Ειδήσεις Πειραιά
Ναυτιλία

Απ Τζιτζικώστας: Προωθείται δέσμη μέτρων για ευρωπαϊκή ναυτιλία και λιμάνια

Τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ)  για τα επόμενα έτη  σχετικά με τη Ναυτιλία και τα λιμάνια αναμένεται να παρουσιάσει έως τα τέλη Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους ο Επίτροπος Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, όπως ο ίδιος δήλωσε στο πλαίσιο  τηλεδιάσκεψης που πραγματοποίησε με ομάδα δημάρχων, από μικρά νησιά και ορεινούς δήμους,  που βρέθηκαν στις Βρυξέλλες.

Το  www.maritimes.gr που βρέθηκε στην «καρδιά» της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψε τις επαφές με τους Επιτρόπους Τζιτζικώστα και Φίτο καθώς και τα βασικά αιτήματα των ελλήνων αυτοδιοικητικών  που προέρχονται από μικρά νησιά αλλά και απομακρυσμένους ορεινούς δήμους. Κοινή σημείο  μικρών νησιών και απομακρυσμένων ορεινών δήμων αποτελεί η προσβασιμότητα ώστε να  υπάρχει συνέχεια  με την κεντρική χώρα.

Ο Έλληνας Επίτροπος, ο οποίος για λόγους υγείας βρισκόταν στην Θεσσαλονίκη, αναφερόμενος στα θέματα του χαρτοφυλακίου του γνωστοποίησε ότι το πακέτο μέτρων που πρόκειται να ανακοινωθεί  θα στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας η οποία μεταφέρει πάνω από το 75% των προϊόντων που φθάνουν την ΕΕ.

Παράλληλα ο κ Τζιτζικώστας ανακοίνωσε ότι θα παρουσιασθεί και δέσμη μέτρων που θα στοχεύουν στην βελτίωση  και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της ΕΕ. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε ο εκσυγχρονισμός των ευρωπαϊκών λιμένων θα  λάβει υπόψη του και την ανάγκη που δημιουργείται  σχετικά με την ενίσχυση της άμυνας και της ασφάλειας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά πληροφορίες η χρηματοδότηση των λιμενικών υποδομών θα υλοποιηθεί μέσω του Ταμείου Συνοχής.

Άγονες γραμμές: Με πολυετείς συμβάσεις

Ο κ Τζιτζικώστας απευθυνόμενος στους δημάρχους, που βρέθηκαν στις Βρυξέλλες προσκεκλημένοι του ευρωβουλευτή Σάκη Αρναούτογλου και συνοδεύονταν και από τον πρόεδρο του Δικτύου Μικρών Νησιών  Λευτέρη Κεχαγιόγλου, σημείωσε ότι ο ίδιος θεωρεί πως οι συμβάσεις των πλοίων που θα εκτελούν δρομολόγια στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές θα πρέπει να έχουν πολυετή διάρκεια, για τρεις λόγους: Πρώτον, οι εταιρείες θα μπορούν να επενδύσουν , σε βάθος χρόνου, στην κατασκευή σύγχρονων πλοίων, δεύτερον θα  υπάρξει πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τρίτον θα εμπεδωθεί η αίσθηση σιγουριάς στους κατοίκους των μικρών νησιών ότι έχουν σταθερή επικοινωνία με την ηπειρωτική χώρα αλλά και με μεγαλύτερα νησιά.

Ο Έλληνας Επίτροπος ενημέρωσε  ότι ήδη έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις σχετικά με το θέμα με τους  κυρίους Κικίλια και Παπαθανάση και  ότι υπάρχει κοινή προσέγγιση ως προς την έννοια των πολυετών συμβάσεων.

Στη συνάντηση με τον Επίτροπο Κ Καδή οι δήμαρχοι έθεσαν σημαντικά θέματα σχετικά με την Αλιεία και την βελτίωση ορισμένων Κανονισμών που πρακτικά, όπως υποστήριξαν, «φρενάρουν» την οικονομική ανάπτυξη πολλών μικρών νησιωτικών  περιοχών.

Ο κ Καδής, αφού παρουσίασε τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  για τα θέμα όπως η Κοινή Αλιευτική Πολιτική υποσχέθηκε ότι θα συζητήσει τα αιτήματα  που του τέθηκαν από τους δημάρχους.

Τέλος, ο Εκτελεστικός αντιπρόεδρος για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις και Επίτροπος για την πολιτική συνοχής κ Φίτο , αναφέρθηκε στην πολιτική  περιφερειακής ανάπτυξης  της ΕΕ.

maritimes.gr