Μετά την επιτυχία της περσινής σεζόν με αλλεπάλληλα sold out !!! και δεκάδες εγκωμιαστικές κριτικές, το συγκλονιστικό έργο «Ακρότητες» του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή, με τον Θοδωρή Αντωνιάδη στον ρόλο του βιαστή Ραούλ και την Ελεονώρας Αντωνιάδου στον ρόλο του θύματος που μετατρέπεται σε θύτη(;), συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά και για 20 μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Κάτω απ’ τη γέφυρα.
Το έργο
Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι:
Μόνο το 4% των βιασμών και το 9% από τις απόπειρες βιασμού φτάνουν στο δικαστήριο
Μόνο το 2% των υποθέσεων που παρουσιάζουν πειστήρια οδηγούν τους δικαστές σε καταδικαστική απόφαση και το βιαστή στη φυλακή
Κάθε βιαστής που συλλαμβάνεται έχει διαπράξει (κατά μέσο όρο) 29 βιασμούς, ή απόπειρες βιασμού
Αλήθειες που αγνοούμε.
Και ίσως αυτό –το σχεδόν αθέατο του εγκλήματος- ήταν ο λόγος που αποφάσισε το Θέατρο κάτω από τη Γέφυρα να ανεβάσει τις «Ακρότητες» (Extremities), του Αμερικανού William Mastrosimone.
Γραμμένο το 1978 αυτό το πολυβραβευμένο έργο, αφηγείται μια φαινομενικά απλή (τρόπος του λέγειν) ιστορία: Ένας άντρας, μπαίνει σε ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα.
Αυτή, καταφέρνει να αποφύγει το βιασμό και να τον εξουδετερώσει.
Τον δένει χειροπόδαρα και τον βασανίζει βάναυσα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.
Όταν στη σκηνή εμφανίζονται οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας, αρχίζει για μας η «ανάγνωση» του έργου, ο δικός μας προβληματισμός.
Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της. Αλλά ΔΕΝ θα την έχει.
Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να… το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται».
Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας.
Στο ρόλο της Τέρρυ η Σοφία Αγγελικοπούλου
Στο ρόλο της Πατρίτσια η Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου
Στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα