Portnet – Ειδήσεις Πειραιά
Πειραιας

ΕΣΠ: Αίτημα για επανεξέταση του πλαισίου προστασίας των εμπόρων

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, απηύθυνε επιστολή στη Δ/νση Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος και Ιδρυμάτων Πληρωμών της Τράπεζας της Ελλάδος, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα διερεύνησης πρακτικών παρόχων πληρωμών σε περιπτώσεις αμφισβητουμένων συναλλαγών, το κείμενο της οποίας έχει ως εξής:

«Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, εκπροσωπώντας εκατοντάδες επιχειρήσεις λιανικής και παροχής υπηρεσιών στην ευρύτερη περιοχή, επιθυμεί να σας εκφράσει τον έντονο προβληματισμό του για τις επαναλαμβανόμενες αναφορές μελών του σχετικά με τη διαχείριση αμφισβητούμενων συναλλαγών από Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών, ειδικά στις περιπτώσεις όπου χρησιμοποιούνται κάρτες εκδοθείσες στο εξωτερικό.
Ειδικότερα, παρατηρείται ότι σε αρκετές περιπτώσεις, οι πάροχοι προχωρούν στη μονομερή ανάκτηση ποσών από τον λογαριασμό των επιχειρήσεων, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση ή προηγούμενη ουσιαστική διερεύνηση των ισχυρισμών του εμπόρου.
Επιπλέον, συχνά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας του εμπόρου με τον πάροχο, ενώ παρακάμπτονται βασικά αποδεικτικά στοιχεία (υπογραφή, PIN, προηγούμενες συναλλαγές κ.λπ.).

Κατόπιν αυτών, ζητούμε τα εξής:
1. Να εξεταστεί, εάν οι εν λόγω πρακτικές συνάδουν με το ισχύον θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο και ιδίως με την υποχρέωση αμερόληπτης διερεύνησης και τεκμηριωμένης απόφασης πριν την επιστροφή ποσού σε πελάτη.
2. Να μας γνωστοποιηθούν οι υποχρεώσεις των Παρόχων Πληρωμών ως προς τον έλεγχο π.χ. λιστών “υψηλού ρίσκου” (watchlists) για καταχρηστικές κάρτες ή πελάτες που δημιουργούν κατ’ επανάληψη αντίστοιχα περιστατικά.
3. Να εξεταστεί η δυνατότητα έκδοσης Εγκυκλίου ή Κατευθυντήριων Οδηγιών για την ενίσχυση της διαφάνειας και την προστασία των εμπορικών επιχειρήσεων.
4. Να υπάρξει επαναξιολόγηση των καναλιών επικοινωνίας με τις εποπτευόμενες τράπεζες και ιδρύματα πληρωμών, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα ανθρώπινης εξυπηρέτησης και άμεσης παρέμβασης σε κρίσιμες καταστάσεις».