Σύμφωνα με τα στοιχεία του πλειστηριασμού, σε ρόλο επισπεύδοντος είναι το “Skopelos Tours” που εδρεύει στη Σκόπελο, ενώ το πόσο οφειλής για το οποίο έγινε η κατάσχεση είναι 208.732,50 ευρώ «νομιμοτόκως μέχρις εξοφλήσεως».

Τα χαρακτηριστικά του σκάφους

Πρόκειται για, υπό Ελληνική σημαία, μηχανοκίνητο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (Car Passenger Ferry), νηολογίου Πειραιά, το οποίο κατά την πράξη νηολόγησής του είχε μέγιστο μήκος 75,25 μέτρων, μήκος καθαρό 66 μέτρων, πλάτος 14,40 μέτρων, βάθος από του καταστρώματος καταμετρήσεως μέτρων 2,70 /7,25 και σύμφωνα με πρωτόκολλο καταμέτρησης 20.06.2023 είναι κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.) 1084,91 κόρων και καθαράς χωρητικότητας (κ.κ.χ.) 775,87.

Είναι εφοδιασμένο με δύο ντιζελομηχανές εσωτερικής καύσεως Γερμανικής κατασκευής MWM TBD 441 V12 ιπποδυνάμεως 2X1958 = 3916 BHP, χρώματος μπεζ και λευκού.

Κατασχέθηκε στα Αμπελάκια Σαλαμίνας Αττικής, στην μείζονα περιοχή του Λιμένα Πειραιά και στη θέση των ναυπηγείων εκμεταλλεύσεως της εταιρείας «Ναυπηγοεπισκευαστική Σαλαμίνος Α.Ε.», όπου βρέθηκε ελλιμενισμένο, με ναυτολογημένο πλοίαρχο και πλήρωμα.

Όσον αφορά τα ενυπόθηκα βάρη του πλοίου, υπάρχει μια προτιμώμενη ναυτική υποθήκη για 3.250.000 ευρώ υπέρ της Τράπεζας Αττικής και σε βάρος της Α.Ν.Ε.Σ., που καταχωρήθηκε στις 12.07.2007. Την 16-06-2023, καταχωρήθηκε πράξη αλλαγής δικαιούχου ναυτικής υποθήκης σύμφωνα με την οποία νέα δικαιούχος της απαίτησης καθίσταται η αλλοδαπή εταιρεία ειδικού σκοπού «ABS Metexelixis SA», διαχειρίστρια των απαιτήσεων της οποίας είναι η εταιρεία «Qquant Master Servicer».

Η ιστορία του πλοίου

Το «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας» συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια «διαδρομής» στην ελληνική ακτοπλοΐα, από το 1999 όταν ολοκληρώθηκε η ναυπήγηση του στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα.

Αρχικά καθελκύστηκε ως «Μιαούλης ΙΙ» και προοριζόταν να ναυπηγηθεί με τη μορφή ferry ανοιχτού τύπου. Στη συνέχεια όμως βαφτίστηκε «Παναγία Σκιάθου» και με αυτό το όνομα ξεκίνησε τα δρομολόγιά του στις Σποράδες.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή της Αίγινας ενώ μετονομάστηκε σε «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας». Το 2007 το πλοίο εξαγοράστηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και έκτοτε εκτελεί δρομολόγια από Πειραιά προς Αίγινα και αντίστροφα.

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης “Anes Ferries” δραστηριοποιείται στην ελληνική ακτοπλοΐα από το 1979. Μέχρι το 2006 τα πλοία της εκτελούσαν δρομολόγια αποκλειστικά στη γραμμή Ρόδου-Σύμης. Το 2006 επέκτεινε την δραστηριότητά στην γραμμή Πειραιά -Αίγινα και από το 2013 στις γραμμές των Σποράδων.

Σήμερα η “Anes Ferries” δραστηριοποιείται με 4 συνολικά πλοία στις δρομολογιακές γραμμές των Σποράδων, Πειραιά-Αίγινας και Ρόδου-Σύμης.

Η εταιρεία έχει βρεθεί αντιμέτωπη και στο πρόσφατο παρελθόν με τους πλειστηριασμούς και συγκεκριμένα για το σκάφος «Πρωτεύς», το οποίο προγραμματίστηκε να βγει στο σφυρί τρεις φορές, -με τελευταία στις 3 Ιουλίου 2024-, και με διαφορετικές επισπεύδουσες εταιρείες, αλλά και στις τρεις περιπτώσεις η διαδικασία ακυρώθηκε.

*του Σταύρου Γριμάνη από newmoney.gr