Η γαλλική CMA CGM στη μάχη διεκδίκησης του ΟΛΘ

1 olth

To λιμάνι της Θεσσαλονίκης φιλοδοξεί να διαχειριστεί η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Η γαλλική εταιρεία CMA CGM S.A., συμφερόντων της οικογενείας Σαντέ διά της θυγατρικής της Terminal Link συμφώνησε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP). Η συμμετοχή της CMA CGM, διά της Terminal Link, στο σχήμα που θα υποβάλει δεσμευτική προσφορά θα είναι σύμφωνα με πληροφορίες σημαντική και θα ανέρχεται κατ’ ελάχιστον σε καταστατική μειοψηφία (33%). Την πλειοψηφία θα διατηρήσει η DIEP, ενώ η συμμετοχή του ομίλου Ιβάν Σαββίδη αναμένεται να διαμορφωθεί κατά μέγιστο στο 15%.

Η απόφαση της γαλλικής ναυτιλιακής να συμμετάσχει στη διεκδίκηση του ΟΛΘ δίδει νέα δυναμική στον διαγωνισμό. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στη σχετική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ έχει προσδιοριστεί έπειτα από αλλεπάλληλες αναβολές για τις 24 Μαρτίου. Αν και οι άλλοι τρεις ενεργοί στη διαδικασία υποψήφιοι ζήτησαν επισήμως και νέα αναβολή για να προετοιμαστούν καλύτερα, αυτό τελικά δεν έγινε δεκτό.

Πρέπει να σημειωθεί πως η CMA CGM, που έχει εξαγοράσει και την εκ Σιγκαπούρης, ναυτιλιακή NOL, συμμετέχει στη συμμαχία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ocean Alliance, στην οποία είναι και η China Cosco Shipping όπως και οι Orient Overseas Container Line και η Evergreen Line. Επιπλέον, η Terminal Link έχει μέτοχο μειοψηφίας (49%) την εδρεύουσα στο Χονγκ Κονγκ, China Merchants Holdings
International.

Το γαλλογερμανικό σχήμα που συγκροτήθηκε θα αντιπαραταχθεί στην εκ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ορμώμενη Dubai Ports World (DP World) και στην ιαπωνική Mitsui & Co. Ltd αλλά και στην International Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες. Οι τρεις τελευταίες αυτές εταιρείες φέρονται να είναι εκείνες που ζητούν τώρα νέα αναβολή για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Πάντως, στον διαγωνισμό συμμετέχουν ακόμα η APM Terminals (θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk), η Duferco Participations Holding (ιταλικών συμφερόντων ελβετική εταιρεία με δραστηριότητα στα logistics και στον χάλυβα και μονάδα στα Σκόπια), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι Russian Railways JSC, η τουρκική Yilport Holding και η ΓΕΚ Τέρνα. Εξ αυτών, η ΓΕΚ Τέρνα συμμετέχει πλέον, κατόπιν σχετικού αιτήματός της, αυτόνομα και ανεξάρτητα από τη JSC με την οποία είχε αρχικά κατεβεί και φέρεται να μην έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο υποβολής προσφοράς εφόσον διασφαλίσει εταίρους της επιλογής της.

Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν πως η APM Terminals δεν θα υποβάλει προσφορά, ενώ θεωρούν πως οι όμιλοι που θα διεκδικήσουν τον ΟΛΘ θα περιοριστούν σε δύο ή τρεις, προσδιορίζοντάς τους ως το γαλλογερμανικό σχήμα DIEP-CMA, την αραβική DP World και ενδεχομένως τη Mitsui.

Η διαδικασία, πάντως, βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Ηδη, από τις 20 Ιανουαρίου «κλείδωσαν» και αναρτήθηκαν στο Virtual Data Room το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, με την οποία ο επενδυτής θα λειτουργήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και η σύμβαση μετόχων και η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Το ύψος των δεσμευτικών προσφορών που θα πρέπει να αναλάβει ο επενδυτής προσδιορίζεται στα 180 εκατ. ευρώ και ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους ορίζεται στη σύμβαση παραχώρησης στην επταετία. Επίσης, τίθεται στόχος για αύξηση του όγκου διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 ΤΕU σε ορίζοντα 9 ετών. Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση της ΟΛΘ Α.Ε. για 40 χρόνια με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης, η οποία σύμβαση πρέπει αφού υπογραφεί και εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο να περάσει με νόμο και από τη Βουλή.

 

Του Στέφανου Χρήστου

του Νίκου Ταχιάου*

Εκεί, στου λιμανιού την άκρη...
Αντανακλάσεις ...
Ο Μίτος του Λιμανιού..
Ανατέλλει το <φεγγάρι του ελαφιού>...
Παρά θιν αλός...
Βόλτες στην Πειραϊκή...
Ιστορίες στον ντόκο...
Στάζει φως στη θάλασσα...
Ο Λέων στο κέντρο του Πειραιά!
Στο μπλε του ουρανού...
Καλή Ανάσταση και για την Ουκρανία. (Με τον τρόπο του Βαν Γκονγκ)
Γραμμές των οριζόντων!
Θάλασσες...
Πουλιά της συννεφιάς
Κόκκινη ανατολή στην Φρεαττύδα...
Άνοιξη στο Τουρκολίμανο!
Ανθίζουν οι νύχτες...
Δρόμος του φεγγαριού
Ανήσυχες νότες...
Τα ρόδινα ακρογιάλια
κάνει κρύο εκεί έξω...
Κακοκαιρία και κωπηλασία...
Απέραντος σεβασμός!!!
Χιονισμένο Δημοτικό! (φωτο Μαρία Βόντα)
Ακρόπολη χιονάτη!
Κάποιος είχε έμπνευση στην Πειραϊκή..
Experience night..
Σούρουπο στο λιμάνι του Βολου
Γιορτινή και η Φρεαττύδα..
Εορταστικό το μεγάλο λιμάνι!
Στολισμένες οι γειτονιές...
Θυμωμένη η θάλασσα στο Νησάκι...
Η μαγεία των Χριστουγέννων!
Ο Πύργος στο μεγάλο λιμάνι έβαλε τα γιορτινά του!
Χρόνια πολλά στον Άγιο Νικόλαο των ναυτικών!
Νοτιάς...
Στολίδια της Πειραϊκής
Φρεαττύδα, βράδυ Νοέμβρη..
Στο πανηγύρι του Άγιου Νείλου..
Το τραμ της νύχτας...
Πύργος στην ομίχλη...
Γλάροι στην κουπαστή
Χταπόδια στην Πειραϊκή...
28η Οκτωβρίου 2021
Ιστιοπλοϊκά στην Καστέλλα
Αντανακλάσεις
φωτο: Δημήτρης Βρανάς
Στα νερά του λιμανιού..
Φθινοπωριάζει...
Τα ρόδινα ακρογιάλια...
Ferrari στο Πασαλιμάνι!
Νύχτες στο λιμάνι...
Λιμάνι Πειραιά: Αποχαιρετισμός στον Μίκη...
Κάθοδος στη θάλασσα..
Μια θάλασσα ελπίδες...
Καλή επιτυχία!
Ώρα να ανοίξουμε πανιά!
Ηλιοβασιλέματα...
Ένα το χελιδόνι...
Σύννεφα στα νερά της Αίγινας
Και πάλι, μπράβο ρε παιδιά !!!
Ο Σταυρός της Πειραϊκής στις Ημέρες Θάλασσας 2021
Καβάλα στο δελφίνι...
Σκιές στα μάρμαρα του παρελθόντος
Υπερπανσέληνος!
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ηλιοβασίλεμα της πυρκαγιάς
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Κάβος τη νύχτα
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Συν-ομιλίες
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ο Άγιος Νικόλαος στο Μπαϊκούτσι
Πέφτει η νύχτα στο λιμάνι...
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ούτε ο Σταυρός δεν μας προστατεύει...
Σταυρός, Μπαϊκούτσι, 28.03.2021
Ναυτικός (φωτο Γιώργος Χριστάκης)
25η Μαρτίου 2021 - 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Αντανακλάσεις
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Gone with the wind...
Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν...(φωτο Γιώργος Χριστάκης)
Τα ρόδινα ακρογιάλια
Κρουαζιερόπλοια σε λιμάνι

ETEKA_Desktop

eep logo