«Πράσινη» εποχή στην κίνηση οχημάτων

konter autokinhtou• Με φυσικό αέριο

Η «χρυσή εποχή» ανήκει στην ιστορία, η «πράσινη» εποχή όμως ανήκει στο παρόν και το μέλλον και συνδέεται με ένα καύσιμο που έχει επικρατήσει να αναφέρεται ως «πράσινο» καύσιμο χάρη στις οικολογικές του ιδιότητες αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνει στις μεταφορές.

Στην Ελλάδα, αν και με καθυστέρηση, πρωτοβουλίες φορέων όπως της ΔΕΠΑ αλλά και τοπικών και πολιτικών αρχών και κυρίως η ανταπόκριση ιδιωτών και επαγγελματιών οδηγών, κατέστησαν το φυσικό αέριο μία από τις βασικές επιλογές για την κίνηση των οχημάτων.

Το θεσμικό πλαίσιο έχει ήδη ολοκληρωθεί, η Πολιτεία προσφέρει κίνητρα και φοροαπαλλαγές χρήσης οχημάτων φυσικού αερίου, το δίκτυο πρατηρίων, FISIKON, διευρύνεται ενώ οι εμπλεκόμενες εταιρείες (αυτοκινητοβιομηχανίες, συνεργεία προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα επιλογών για τους Έλληνες οδηγούς. Ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κινείται ένας αυξημένος αριθμός αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, στην Ιταλία, 883.000, στην Γερμανία, 97.619, στην Βουλγαρία, 61.320, στη Σουηδία, 44.321 και στην Γαλλία, 13.538.

polh dromos 
Η διείσδυση του CNG στην ελληνική αγορά ξεκίνησε στις αρχές του 2000 και σήμερα, οι ετήσιες πωλήσεις CNG φθάνουν τα 16 εκατομμύρια Nm3. Η ΔΕΠΑ όλα αυτά τα χρόνια κάνει συντονισμένες προσπάθειες για να ανοίξει τον δρόμο στην αεριοκίνηση με επενδύσεις σε υποδομές και εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών και εγγυήσεων για τους ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς. Σήμερα λειτουργούν 5 σταθμοί ανεφοδιασμού στην χώρα ενώ έχει δρομολογηθεί η ίδρυση 12 δημοσίων σταθμών ανεφοδιασμού σε 4 βασικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος) και οι προσπάθειες επικεντρώνονται για την ώρα στην διεύρυνση του δικτύου ανεφοδιασμού ειδικά σε αυτές τις 4 πόλεις καθώς εκεί κινείται το 65% των οχημάτων. 

Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Όλο και περισσότερες κυβερνήσεις προωθούν το φυσικό αέριο ως βάση μιας ενεργειακής πολιτικής που θα είναι απαγκιστρωμένη από την εξάρτηση της εισαγωγής πετρελαιοειδών. Ακόμα και σε χώρες που παράγουν πετρέλαιο, όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα, οι πολιτικοί ενθαρρύνουν την εισαγωγή φυσικού αερίου για να αυξήσουν την εξαγωγή πετρελαίου. Αξίζει να αναφερθεί ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο. Το φυσικό αέριο αποτελεί τη γέφυρα για ακόμα πιο καθαρές λύσεις στην αυτοκίνηση πχ χρήση υδρογόνου.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αερίου, IGU, το φυσικό αέριο αποτελεί πλέον μια επιβεβλημένη εναλλακτική καθώς ο ρόλος των καυσίμων έχει καταστεί μέρος της εφαρμογής μιας πολιτικής υπέρ της μείωσης των εκπομπών ρυπογόνων ουσιών αλλά και της οικονομικής μετακίνησης, είτε πρόκειται για ιδιωτικά και δημόσια οχήματα, είτε για βαριά επαγγελματικά φορτηγά ή πλοία και τρένα. Σήμερα κυκλοφορούν περίπου 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου ενώ οι υποδομές έχουν αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό προκειμένου να εξυπηρετηθεί η αυξημένη ζήτηση. Το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις μεταφορές μπορεί να μειώσει έως και 30% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο σημειώνουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 25% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και κατά 20% σε σύγκριση με τα οχήματα που κινούνται με diesel. Παράλληλα, τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο παρουσιάζουν κατά 95% μειωμένες εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σύγκριση με το πετρέλαιο και το diesel.

Συντονισμένες κινήσεις σε όλο τον κόσμο αλλά και την Ελλάδα για την αύξηση των πρατηρίων

Μετά από την πρόσφατη ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για την χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, η Ελλάδα αναμένεται να ακολουθήσει τις τάσεις της Ευρωπαϊκής αγοράς, η οποία στο χρονικό διάστημα 2008-2013εξαπλασίασε τον αριθμό των κυκλοφορούντων CNGοχημάτων, αν λάβουμε ως σημείο αναφοράς τις βασικές αγορές (Ιταλία, Γερμανία, Σουηδία, Ελβετία, Ολλανδία, Αυστρία, Τσεχία).

Η προτίμηση των οδηγών για το φυσικό αέριο εξηγείται από το γεγονός ότι σε σύγκριση με την βενζίνη είναι 53% πιο οικονομικό ενώ παρουσιάζει 23% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Με βάση αυτό το δεδομένο και στο πλαίσιο της επίτευξης των ενεργειακών στόχων μέχρι το 2020, στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει η δημιουργία στόλων αυτοκινήτων επαγγελματικών - ιδιωτικών που κινούνται με CNG και πλέον στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ταξί, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά, απορριμματοφόρα αλλά και ΙΧ φυσικού αερίου τα οποία είναι εργοστασιακά κατασκευασμένα καθώς και οχήματα με συστήματα διπλής καύσης.

prathria fysikou_aeriou_artis 


Τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν φθάσει τα 25.300 σε όλο τον κόσμο προκειμένου να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση των 20 εκατομμυρίων οχημάτων που κυκλοφορούν σε Ευρώπη και Αμερική.

cng trofodosia 

Ειδικότερα, όσον αφορά στην Ευρώπη, λειτουργούν συνολικά 4.720 πρατήρια προκειμένου να ανεφοδιάσουν τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα που κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η γειτονική μας Ιταλία, διαθέτει σήμερα 984 σταθμούς ανεφοδιασμού εκ των οποίων οι 165 εγκαταστάθηκαν την τελευταία διετία. Στα ίδια επίπεδα με μικρή διαφορά προς τα κάτω, κινείται και η Γερμανία η οποία διαθέτει 844 πρατήρια ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

stathmoi anefosiasmou_xores 

Η ΔΕΠΑ ανοίγει τον δρόμο στην αεριοκίνηση και διευρύνει το δίκτυο ανεφοδιασμού

fisikon logo 

Η ΔΕΠΑ λειτουργεί δύο ιδιόκτητα πρατήρια FISIKON στην Ανθούσα (1ο χλμ Λεωφόρου Ανθούσας, τηλ.210 6668370), σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα, δημόσιας και ιδιωτικής χρήσεως σε 24ωρη βάση και στα Άνω Λιόσια, σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Επιπλέον, η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛ.ΠΕ. διαθέτει ήδη τρεις ακόμη σταθμούς ανεφοδιασμού, στη Ν.Φιλαδέλφεια με 24ωρη λειτουργία (8ο χλμ Εθνικής Αθηνών Θεσσαλονίκης – ρεύμα προς Λαμία, τηλ. 210 2514334), στην Κηφισιά (Λεωφόρος Κηφισίας 264, τηλ.210 8016506) και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης (Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής 128, τηλ. 2310 365010).Παράλληλα, σε συνεργασία με την EΚO& την BP προχωρά στη δημιουργία νέων σε επιπλέον πόλεις όπως είναι η Λάρισα και ο Βόλος.

Τα κίνητρα για την χρήση φυσικού αερίου στα οχήματα

Νέα κίνητρα προσφέρονται από την κυβέρνηση, την ΕΕ αλλά και την αγορά φυσικού αερίου για χρήση του «πράσινου καυσίμου» στις μεταφορές και τις επιχειρήσεις με στόχο την σύνδεση της εξοικονόμησης ενέργειας με δύο διαφορετικούς άξονες εξίσου σημαντικούς: την προστασία του περιβάλλοντος και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας με την επίτευξη οικονομικών κλίμακος. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αποσκοπούν να θέσουν ένα σαφές νομικό/οικονομικό πλαίσιο για την διεύρυνση της χρήσης φυσικού αερίου από οδηγούς οχημάτων ενώ στοχεύουν μεταξύ άλλων στη συμμόρφωση με τους Κανονισμούς που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη σύνδεση των επιδοτήσεων με την προώθηση της καινοτομίας και της έξυπνης ανάπτυξης. Παράλληλα, αυξάνονται τα σημεία ανεφοδιασμού στους λεγόμενους «μπλε διαδρόμους» σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος θεσμός να συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και να «ανοίγει» το δρόμο παγκοσμίως στο πράσινο καύσιμο. Ένα πρόσφατο μέτρο αποτελεί στην χώρα μας η πρωτοβουλία για τ απαλλαγή των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο από την καταβολή τέλους αδείας με αποτέλεσμα να μην ισχύει το τέλος των 75 ευρώ ούτε για τα οχήματα στα οποία εγκαθίσταται σύστημα CNG .

CNG σε οχήματα δημόσιας χρήσης
cng dhmosias_xrisis
 

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές μελέτες, έως το 2018 ο αριθμός των λεωφορείων που θα κινείται με φυσικό αέριο θα καλύπτει το 12.7% του συνόλου του ευρωπαϊκού στόλου. H Eλλάδα έχει ήδη μπει στο παιχνίδι με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους λεωφορείων της να κινούνται με φυσικό αέριο και μιλώντας με αριθμούς, αυτό μεταφράζεται σε 600 λεωφορεία ΟΣΥ. Αλλά και οι τοπικές αρχές στρέφονται στο φυσικό αέριο χρησιμοποιώντας μέχρι στιγμής 110 απορριματοφόρα στους δήμους της Αττικής.
Προτάσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε CNG εκδόσεις

Ακολουθώντας την παγκόσμια στροφή σε CNG οχήματα (παγκοσμίως κυκλοφορούν πάνω από 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου), η Ελλάδα αναπτύσσει την δική της αγορά με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν και στην χώρα μας νέα μοντέλα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση.
Είτε πρόκειται για οικονομικότερες λύσεις είτε για πολυτελείς επιλογές, οι εταιρείες προσφέρουν τα γνωστότερα μοντέλα σε CNG εκδόσεις ενώ δράση αναλαμβάνουν και εταιρείες οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν κάποια διαθέσιμη επιλογή σε φυσικό αέριο. Η Mercedes-Benz, η FIAT,η Volkswagen, η Οpel η Seat και η Renault εξυπηρετούν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό με CNG εκδόσεις.

Τα διαθέσιμα μοντέλα της ελληνικής αγοράς

  • SKODA

Octavia G-TEC

skoda octavia_ 

H νέα Octavia G-TEC (και η station wagon εκδοχή της, Combi) εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 hp, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη.

 

  • Mercedes-BenzCars

B-Class 200 Natural Gas Drive

Η B-Class 200 NaturalGasDrive εκπέμπει μόνο 115 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο με τη χρήση φυσικού αερίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2 να είναι έως και 16% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες του συγκρίσιμου μοντέλου B 200 BlueEFFICIENCY με βενζινοκινητήρα, ενώ οι εκπομπές καυσαερίων είναι σημαντικά χαμηλότερες από αυτές του μοντέλου με πετρελαιοκινητήρα. Το μοντέλο είναι πλήρως συμμορφωμένο με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Μπορεί να διανύσει περίπου 500 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου, ενώ ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί τόσο με συμβατικό φυσικό αέριο, όσο και με βιοαέριο ή συνθετικό αέριο (μίγμα υδρογόνου, μονοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα)».

E 200 NGT

mercedes E_200_ngt_ 

Η E 200 NaturalGasDrive με φυσικό αέριο, αποτελεί την νέα έκδοση της E-class και η οποία καταναλώνει 4,3 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από 4,3 ευρώ/100 χλμ., ενώ εκπέμπει μόνο 114 γρ./χλμ. CO2. Με την χρήση μόνο φυσικού αερίου, η E-ClassNaturalGasDrive παρέχει αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων, ενώ σε συνδυασμό και με την βενζίνη μπορεί να διανύσει έως 1.600 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό.Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές χωρητικότητας συνολικής χωρητικότητας 121,5 λίτρων.

  • Volkswagen

ecoup

ecoup 

Το ecoup!, κληρονομεί την 20ετή εμπειρία της Volkswagen στην τεχνολογία κινητήρων φυσικού αερίου. Eφοδιάζεται με τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999ccCNG απόδοσης 68PS με BlueMotionTechnology. Ο συνδυασμός αυτός επιτυγχάνει εντυπωσιακές αποδόσεις σε επίπεδα αυτονομίας αλλά και οικονομίας χρήσης. Το ecoup! καταναλώνει 2,9 kgCNG ανά 100km ενώ εκπέμπει μόλις 79gr/kmCO2. Για να γίνει ιδιαίτερα αντιληπτό το χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το ecoup! αρκεί να αναφέρουμε ότι με 0,97€(τρέχουσα τιμή ανά κιλό του CNG) και με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά CNG, απαιτεί μόλις 2,8€ για κάθε 100 χιλιόμετρα! Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 2 δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 11kg ενώ εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ χωρητικότητας 10lt. Συνδυαστικά, η αυτονομία του ecoup! ανέρχεται στα 580χλμ.

VolkswagenPassat 1.4 TSI 150 PSEcoFuel

O κινητήρας 1.4 TSI 150 PS EcoFuel εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις, χαμηλό κόστος σε καύσιμα και περιορισμένες εκπομπές CO2. Επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει μέγιστη ταχύτητα 214 χλμ/ώρα, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 κιλά φυσικού αερίου / 100χλμ.

  • Fiat Group Automobiles Hellas

Fiat Panda Natural Power

fiat panda_natural_power 

ΤοFiatPandaNaturalPower μπορεί να διανύσει 1148χλμ (με συνδυασμό των ρεζερβουάρ βενζίνης και φυσικού αερίου), ενώ η οικονομία καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 60% με τη χρήση φυσικού αερίου, έναντι της βενζίνης. Διαθέτει καινοτόμο δικύλινδρο 0.9 TwinAirTurboNaturalPower κινητήρα των 80 ίππων και καταναλώνει μόλις 3,1 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ.

Fiat 500L TwinAir Turbo Natural Power 80 PS

Η έκδοση φυσικού αερίου επιτυγχάνει οικονομία στις μετακινήσεις και σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

FiatPunto 1.4 70 PSNaturalPower

ToPunto στην έκδοση με το φυσικό αέριο εφοδιάζεται με τον 8βάλβιδο των 1.4 λίτρων ισχύος 70 ίππων με CNG και 77 ίππων με βενζίνη ή LPG το οποίο διατίθεται με αυτό τον κινητήρα. Η κίνηση με φυσικό αέριο είναι ετησίως σημαντικά χαμηλότερη.

FiatDoblo 1.4 T-Jet 120 PSNaturalPower
fiat doplo_1.4_ps

 

«Καίει» 4,9 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χλμ. μεικτής χρήσης, που αντιστοιχούν με λιγότερα από 5 ευρώ, ενώ με την βενζίνη χρειάζεται σχεδόν τα τριπλάσια χρήματα. Διαθέτει turbo κινητήρα 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων.

  • Seat

SeatLeon 1.4 TGI 110 PS

seat leon 

Με το φυσικό αέριο προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με κατανάλωση 3,5 kg CNG ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 94 γρ./χλμ. Ο κινητήρας με τη βενζίνη προσφέρει μία πρόσθετη αυτονομία 900 χιλιομέτρων, που συνδυαστικά καταλήγει σε 1.300 χιλιόμετρα συνολική αυτονομία.

Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS Natural Power
opel combo_ 

Στην έκδοση CNG εφοδιάζεται με τον turbo κινητήρα των 1.4 λίτρων ισχύος 120 ίππων και εξασφαλίζει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις καναλώνοντας μόλις 4,9 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου.Το OpelCombo 1.4 T-Jet 120 PS NaturalPower είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας.

  • Αudi

Audi A3 Sportback g-tron

audi a3_gston
 

Το CNG προσφέρει αυτονομία - με βάση τη μέση κατανάλωση καυσίμου - πάνω από 400 χιλιόμετρα, με τη βενζίνη να παρέχει άλλα 900 χιλιόμετρα, εφόσον είναι απαραίτητο. Δύο οθόνες στο ταμπλό παρέχουν στον οδηγό τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με τη στάθμη του καυσίμου σε καθεμία από τις δεξαμενές. Το σύστημα πληροφόρησης του οδηγού επίσης εμφανίζει την τρέχουσα κατανάλωση καυσίμου με βάση το συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας. Αναπτύσσοντας 110 hp και 200 Nm ροπής, το Audi A3 Sportback g-tron έχει τελική ταχύτητα 190 km / h, ενώ χρειάζεται 11 δευτερόλεπτα για τα 0 έως 100 χλμ/ώρα. Το πεντάθυρο αυτοκίνητο καταναλώνει κατά μέσο όρο λιγότερο από 3,5 κιλά CNC ή Audi e-gas ανά 100 χλμ. - το καύσιμο που παράγεται από την οικολογική ηλεκτρική ενέργεια στην Audi. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι λιγότερο από 92-88 γραμμάρια ανά km στη λειτουργία του φυσικού αερίου.


Επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου

Οικονομία, απόδοση και κοινωνική ευθύνη

Στο φυσικό αέριο δείχνουν να καταφεύγουν οι μεγάλες πολυεθνικές ύστερα από τα test drive που έγιναν όλα τα τελευταία χρόνια σχετικά με την εξοικονόμηση κόστους στους προϋπολογισμούς και την δυνατότητα απρόσκοπτου ανεφοδιασμού και service. Οι εταιρείες υιοθετούν την χρήση του πράσινου καυσίμου και διακηρύσσουν περήφανα ότι υλοποιούν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος ενώ οργανισμοί και φορείς εργάζονται εντατικά για την διεύρυνση των σημείων ανεφοδιασμού. Στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον για τα επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου αυξάνεται, κάτι που κατέστη εμφανές και στην τελευταία διοργάνωση της έκθεσης TRANSPORT SHOW στην Αθήνα. Όπως σημείωσαν οι διοργανωτές, κ.κ. Θάλεια Αγριμανάκη και Μανώλης Αγριμανάκης: «Ενδιαφέρον για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα με κίνηση φυσικού αερίου εκδηλώθηκε από τους περισσότερους επισκέπτες της έκθεσης. Ιδιαίτερα οι υπεύθυνοι στόλων εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών courier ζητούσαν μια πληρέστερη ενημέρωση κυρίως σε θέματα κόστους λειτουργίας του οχήματος και οικονομίας στην κατανάλωση σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα».

Επαγγελματικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά

VOLKSWAGEN CADDY VAN ECOFUEL
ecofuel


Με κινητήρα φυσικού αερίου CNG 2.0l 109PS επιτυγχάνει μικρότερη κατανάλωση έως 30% σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου και μεγάλη συνολική αυτονομία 570Km ενώ στην έκδοση Caddy Maxi η συνολική αυτονομία φτάνει τα 700Km . Ο βασικός του εξοπλισμός περιλαμβάνει : ESP με Brake Assist, ABS, ASR, αερόσακο οδηγού, Radio CD “RCD 210” με MP3 και 2 ηχεία, κλιματισμό Climatic, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υδραυλικό τιμόνι πλήρως ρυθμιζόμενο με κολώνα ασφαλείας, πίσω θερμαινόμενο τζάμι με σύστημα πλύσης, πλήρες διαχωριστικό χώρου φόρτωσης, ασύμμετρες πίσω πόρτες, δεξιά πλαϊνή πόρτα φόρτωσης, φώτα ημέρας. Το ετήσιος όφελος CNG ανέρχεται σε 575,οο ευρώ (ετήσια χιλιόμετρα 25.000, τιμή φυσικού αερίου 0,97/kg, τιμή πετρελαίου κίνησης 1,37 lt).

BENZ SPRINTER NGT
benz sprinter_ngt 

Στη γκάμα κινητήρων diesel και βενζίνης του Sprinter της Mercedes-Benz, προστέθηκε ο κινητήρας διπλού καυσίμου NGT (φυσικού αερίου – βενζίνης).
Το νέο αυτό σύστημα κίνησης, προσφέρει οφέλη, τόσο οικολογικά, όσο και οικονομικά. Με τις τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης να παραμένουν υψηλές και τις ολοένα πιο αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις για περιορισμό των ρύπων, ειδικά στα κέντρα των πόλεων, το Sprinter NGT αποτελεί μία ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση. Η τεχνολογία NGT ( Natural Gas Technology) είναι μία πρωτοποριακή τεχνολογία που παρουσίασε η Mercedes-Benz σε επιβατικά οχήματα, όπως η E-Class και η B-Class (2008), καθώς επίσης και σε επαγγελματικά οχήματα, όπως το Econic. Το Sprinter φυσικού αερίου - βενζίνης πληροί τις προδιαγραφές ρύπων EU6 Gr.III, χάρη στην τεχνολογία NGT. Επιπλέον, ο συνδυασμός των δεξαμενών φυσικού αερίου, καθώς και του ντεπόζιτου βενζίνης, προσφέρουν στο Sprinter NGT αυτονομία έως και 1.000 χλμ. Το νέο Spinter NGT, διατίθεται σαν κλειστό βαν, επιβατικό όχημα, σασί και διπλοκάμπινο σασί.

FIAT DOBLO GARGO
doblo cargo 

Το στάνταρ Van έχει 9 εκδόσεις διαθέσιμες, μήκος χώρου φόρτωσης από 1.820 mm έως 3.050 mm – με το εμπρός κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλωμένο κάτω, πλάτος χώρου φόρτωσης από 1.518 mm έως 1.714 mm, ύψος 1.305 mm. Έχει όγκο από 3,4 έως 3,8 m³– με το εμπρός κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλωμένο κάτω και ωφέλιμο φορτίο από 750 έως 1.000 kg. Διαθέτει ειδικά ελαστικά, ενισχυμένη ανάρτηση και αναβαθμισμένο σύστημα φρένων. Το Doblò Cargo είναι διαθέσιμο με τον επαναστατικό κινητήρα 1.3 MultiJet II 90 HP, ο οποίος εγγυάται εξαιρετικές επιδόσεις, αθόρυβη λειτουργία, αξιοπιστία και σεβασμό προς το περιβάλλον. Ο 1.3 MultiJet II 90 HP ανήκει στην νέα γενιά κινητήρων MultiJet ένα καινοτομικό σύστημα παροχής καυσίμου με ταχύτερους ψεκαστήρες ικανούς να κάνουν πολλαπλούς ψεκασμούς σε πολύ γρήγορη διαδοχική σειρά – έως και 8 ανά κύκλο – βελτιστοποιώντας την κατανάλωση για αυξημένη ισχύ με μειωμένες εκπομπές ρύπων στο ελάχιστο και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε να εγγυώνται τα όσο το δυνατόν πιο χαμηλότερα κόστη κίνησης στην κατηγορία τους.

IVECO
iveco 

Η καινούργια σειρά των Daily της IVECO, συνδυάζει βελτιωμένα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά με κυριότερο το 6τάχυτο σασμάν, το σύστημα Start & Stop, ένα μοντέρνο σχεδιασμό, αλλά και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Ταυτόχρονα, η ιταλική μάρκα προσφέρει ορισμένα από τα μοντέλα της με φυσικό αέριο ή με ηλεκτρική κίνηση και πάντα σε ένα πλήθος διαφορετικών εκδόσεων ως προς τα μικτά βάρη, το χώρο φόρτωσης κ.ά. Ξεκινώντας από τους κινητήρες, η νέα σειρά των Daily έχει στη διάθεσή της τον 3λιτρο κινητήρα πετρελαίου, τεσσάρων κυλίνδρων, Euro 5, με τουρμπίνα δύο σταδίων, ο οποίος αποδίδει 205 ίππους και ροπή 470 Nm εξαιρετικά υψηλή για ένα αυτοκίνητο τύπου βαν. Διαθέσιμος είναι επίσης και ο κινητήρας Euro 5, 2.3 λίτρων, με ισχύ 146 HP, ροπή 350 Nm και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Το τρίτο μοτέρ, επίσης διαθέσιμο είναι σε έκδοση EEV («πενταμισάρι») ως προς τις εκπομπές των ρύπων, αποδίδει 146 HP και βγάζει ροπή 370 Nm. Ως προς τη μετάδοση, η IVECO προσφέρει σασμάν 6 ταχυτήτων μηχανικό, ένα πεντατάχυτο μηχανικό, καθώς και ένα αυτοματοποιημένο 6 σχέσεων είναι διαθέσιμα σε συγκεκριμένα μοντέλα.


Τα συμβατικά οχήματα μπορούν να κινηθούν με φυσικό αέριο

Επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγοί έχουν την δυνατότητα να μετατρέψουν το όχημά τους σε διπλής καύσης μέσα σε 3 ημέρες με μικρό κόστος επένδυσης το οποίο μπορεί να αποσβεσθεί σε μικρό χρονικό διάστημα.

kinhtiras metatroph_fysiko_aerio 

Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Αγγέλη, υπεύθυνο της εταιρείας Autogaslines «Όλα τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μπορούν να μετατραπούν εύκολα και οικονομικά σε διπλής τροφοδοσίας με την χρήση κιτ μετατροπών που καλύπτουν τα περισσότερα μοντέλα οχημάτων. Η μετατροπή για χρήση φυσικού αερίου σε ΙΧ γίνεται σε 3 περίπου ημέρες και απαιτείται συγκεκριμένος προγραμματισμός καθώς γίνεται αλλαγή σε όλες τις σωληνώσεις (χρειάζεται και σιδηροκατασκευή). Συγκεκριμένα, τοποθετούνται ειδικές φιάλες στις οποίες αποθηκεύεται το καύσιμο υπό υψηλή πίεση (200 bar), οι οποίες καταλαμβάνουν χώρο στο πορτ-μπακάζ. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι μία φιάλη μήκους 80 εκ με 30 διάμετρο έχει χωρητικότητα 7 κιλά, επομένως για ένα ΙΧ 1400-1600 κυβικά που διανύει 200-300 km και θέλει αυτονομία απαιτούνται 3 τέτοιες δεξαμενές. Όσον αφορά στο κόστος μετατροπής, για μία δεξαμενή το μέσο κόστος διαμορφώνεται στα 1300 ευρώ, για 2 δεξαμενές στα 1600 ευρώ και για 3 στα 1900 ευρώ. Η απόσβεση της μετατροπής γίνεται πολύ γρήγορα, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν ότι η διαφορά κόστους καυσίμου είναι μεγάλη (70% λιγότερο σε σχέση με την βενζίνη και 40% λιγότερο σε σχέση με το υγραέριο). Τα ρεζερβουάρ κατασκευάζονται σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές ασφαλείας και η μετατροπή ενδείκνυται να γίνεται από αδειοδοτημένο, πιστοποιημένο συνεργείο».

Τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης

• Οικονομία έως και 70% σε σχέση με άλλα καύσιμα
• Μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM
• To φυσικό αέριο θεωρείται από τα επιστημονικά ιδρύματα της Ευρώπης και της Β. Αμερικής το ασφαλέστερο καύσιμο (ασφαλέστερο του diesel)
• H χρήση φυσικού αερίου συμβάλλει θετικά στην πραγματοποίηση του ευρωπαϊκού στόχου για εξοικονόμηση ενέργειας και απαντά στις επιταγές της ΕΕ για θέσπιση κινήτρων προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο
• Έχει περισσότερη ενέργεια από τα άλλα καύσιμα (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο)
• Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα νέο καύσιμο και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς και αποτελεί τη «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
• Σύμφωνα με έρευνες στις ΗΠΑ, η χρήση του φυσικού αερίου θα μπορούσε να φέρει πραγματική ενεργειακή επανάσταση, μεταμορφώνοντας σταδιακά την παγκόσμια οικονομία από μία οικονομία του πετρελαίου σε μια οικονομία του φυσικού αερίου
• Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με φυσικό αέριο επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο.Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο. Επίσης, σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι ένα κιλό ΦΑ περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Πιο συγκεκριμένα 1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα Βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο.
• To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
• Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες.
• Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.

eep logo