Ένωση Κρουαζιέρας : Ο θαλάσσιος τουρισμός «απάντηση» στην κρίση

1 cruiseships rodos

Οι τρόποι με τους οποίους η κρουαζιέρα και γενικότερα ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να προσφέρει άμεση στήριξη στα έξι βασικά σημεία που έχουν επηρεαστεί αρντηικά περιγράφει με ανάλυση που υπογράφει ο Θεόδωρος Κόντες,Πρόεδρος Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων& Φορέων Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, στην ανάλυση γίνεται, μεταξύ άλλων, αναφορά σε ορισμένα θετικά περιστασιακά στοιχεία όπως η κατάσταση της Τουρκίας που η Χώρα μας επωφελήθηκε στην παρούσα περίοδο. Βλέποντας όμως την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού εις βάθος χρόνου στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τη Χώρα μας,με την πολυνησιακή διαμόρφωση και την τεράστια ακτογραμμή της με τις καταγάλανες ακτές πρέπει να στηρίξουμε τον κλάδο αυτό του τουρισμού και να αναπτύξουμε περαιτέρω με τα γνωστά οικονομικά οφέλη.

Και η ανάλυση του κ. Κόντε σημειώνει : «Αναφερθήκαμε πριν λίγο καιρό στα έξι σημεία με αρνητικές επιπτώσεις (οικονομική κρίση, μεταναστευτικό, τρομοκρατία, Capital controls, Brexit και πρόθεση πραξικοπήματος στην Τουρκία). Είναι τώρα όμως καιρός να αναφερθούμε πως πρέπει να διαχειριστούμε τον θαλάσσιο τουρισμό για να ανατρέψουμε το αρνητικό αυτό κλίμα.

- Οικονομική κρίση:
Είναι γεγονός ότι η κρίση αυτή και ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο έχει επηρεάσει αρνητικά γενικότερα στις διακοπές. Τα οικονομικά πακέτα διακοπών συμπεριλαμβάνοντας και την κρουαζιέρα, αλλά και το shortcruising που έχει προταθεί δίνουν αρκετές ευκαιρίες για lowbudget διακοπές. Το μεγάλο tonnage κρουαζιεροπλοίων με δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών βοηθά στην ανταγωνιστική τουριστική κίνηση στον θαλάσσιο τουρισμό (economyofscale).
Τέλος η οικονομική διαχείριση του πλοίου με την επιλογή λιμένων προσέγγισης χαμηλού κόστους και επιλέγοντας δρομολόγια που εκτελούνται με οικονομική ταχύτητα, μικρές αποστάσεις, αλλά και μεγαλύτερη παραμονή σε λιμένες είναι στοιχεία που βοηθούν σε χαμηλό κόστος διαχείρισηςπρος όφελος του πελάτη.
Η κρουαζιέρα ήταν και θα είναι ο οικονομικότερος τρόπος διακοπών υπολογίζοντας πάντα το τι προσφέρετε σε ένα τέτοιο ταξίδι.

- Μεταναστευτικό:
Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα το οποίο εξελίσσεται σε μεγαλύτερο βαθμό ιδιαίτερα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Η κατάστασηφαίνεται να επιδεινώνεται και το πρόβλημα ίσως φθάσει σε ανεξέλεγκτεςκαταστάσεις.
Ήδη μεγάλος αριθμός μεταναστών έχουν ελευθερωθεί προς την ενδοχώρα και νησιά με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη η διαχείριση του προβλήματος.Ένα εμφανές παράδειγμα με πολύ αρνητικά σχόλιαείναι οι χώροι του αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Βλέπουμε σήμερα παραλίες, πάρκα, αλλά και τουριστικά σημεία με ελεύθερη διακίνηση των μεταναστών, λαμβάνοντας τα αντίστοιχα παράπονα για τη μη σωστή διαχείριση του προβλήματος.
Έτσι λοιπόν θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη διαχείριση και έλεγχος με σκοπό να εξυπηρετούνται καλύτερα και οι μετανάστες, να διατηρούνται καθαρές οι πόλεις, τα πάρκα, οι θάλασσες και να υπάρχει έλεγχος διακίνησης, παραμονής για την ασφάλεια και την υγεία όλων, συμπεριλαμβανομένων τουριστών, κατοίκων κλπ.
Ένας τέτοιος τρόπος θα μπορούσε να είναι η ναύλωση επιβατηγών πλοίων που θα μπορεί να φιλοξενεί μεγάλο αριθμό μεταναστών, εύκολη διαχείριση, διατροφή με αρκετά χαμηλό κόστος και ασφάλεια, πλήρης έλεγχος καθ’ όλο το χρονικό διάστημα.

- Τρομοκρατία:
Είναι πραγματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα μετά τα τρομοκρατικά χτυπήματα σε Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, αεροδρόμια και Τουρκία.
Είναι γεγονός ότι η θαλάσσια διακίνηση τουριστών έχει δυσκολίες ελέγχου και ιδιαίτερα με πλοία που μεταφέρουν μεγάλο αριθμό επιβατών.
Η βελτίωση ελέγχων στα λιμάνια και οι έλεγχοι από-επιβίβασης επιβατών είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί η ασφαλής διακίνηση.
Αυτό βέβαια θα πρέπει να εφαρμόζεται πιστά σε κάθε λιμάνι στο terminalαλλά και στο πλοίο.
Η συνεχής περιφρούρηση / αστυνόμευση αεροδρομίων, πλατειών, πολυσύχναστων τόπων και αρχαιολογικών τουριστικού ενδιαφέροντος χώρων επιβάλλεται και θα πρέπει να ενταθεί.

- CapitalControls:
Έχουν επιφέρει αρκετή ζημιά στον τουρισμό μέχρι τώρα, αλλά και στο εμπόριο γενικότερα.
Πρέπει άμεσα να ανακληθούν οι περιορισμοί αυτοί και να ομαλοποιηθεί η αγορά μέχρι την έναρξη της επόμενης season.
Τα οφέλη από το τουριστικό συνάλλαγμα μετά την άρση των περιορισμών θα είναι πολλαπλά με αντίστοιχη αύξηση του εμπορίου και της κατανάλωσης προϊόντων από τις τοπικές κοινωνίες.

- Brexit:
Ελπίζουμε ότι η ζημιά από το Brexitθα είναι για την παρούσα seasonμόνο, και τα πράγματα θα ομαλοποιηθούν μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο.
Ίσως είναι σκόπιμο να ετοιμασθούν οικονομικότερα πακέτα για τους earlybookingτουρίστεςούτως ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα μια που η Βρετανία είναι μία τεράστια αγορά και δεν πρέπει να χαθεί.
Ελπίζουμε ότι η συναλλαγματική διαφορά της λίρας με το Ευρωπαϊκό νόμισμα και το δολάριο θα σταθεροποιηθεί σύντομα και το τουριστικό ρεύμα θα ανακάμψει και πάλι.

- Τουρκία:
Τα γεγονότα στην Τουρκία μας βελτίωσαν την τουριστική θαλάσσια κίνηση για την παρούσα χρονιά, αλλά ανησυχούμε ιδιαίτερα για τα έτη που ακολουθούν μια που μεγάλες εταιρείες ήδη ανακοίνωσαν αποχώρηση πλοίων των από την Ανατολική Μεσόγειο.
Τα μέχρι στιγμής στοιχεία αναφέρουν ακύρωση περίπου 158 Callsαπό Ελληνικούς προορισμούς στο σύνολό τους και μείωση επιβατών περίπου 330.000 (αφορά όλα τα λιμάνια και transitεπιβάτες σε όλους τους προορισμούς). Βέβαια ακόμη ίσως είναι σύντομα για να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας και ας ελπίσουμε ότι νέα πλοία θα προστεθούν, στην Ανατολική Μεσόγειο.
Έχουμε βέβαια προϋπολογίσει επιπλέον αρνητική κίνηση όσον αφορά τη διακίνηση τουριστών από Τουρκία με Τούρκους επιβάτες μια που φαίνεται ότι η απλουστευμένη διαδικασία Visasδεν θα ισχύσει για τα επόμενα έτη.
Έτσι λοιπόν υπολογίζουμε ότι επιπλέον περίπου 50.000 επιβάτες ίσως μειωθούν από την γείτονα Τουρκία, τα επόμενα έτη αν δεν υπάρξει στήριξη απλούστευσης έκδοσηςvisas.

• Για να αναχαιτίσουμετις ανωτέρω αρνητικές προβλέψεις θα πρέπει άμεσα να γίνουν επικοινωνίες με τις εν λόγω εταιρείες για αναθεώρηση των αποφάσεων τους μια που η Ελλάδα παραμένει ασφαλής προορισμός και ίσως γίνουν προτάσεις ανταγωνιστικότητας σε λιμάνια, αεροδρόμια κλπ.
Εδώ μπορεί και επιβάλλεται να ασχοληθεί και η νεοσυσταθείσα Επιτροπή Κρουαζιέρας με σκοπότην προώθηση του θαλασσίουτουρισμού στην Χώρα μας.
• Επίσης το θέματης Visasγια NonSchengenεπιβάτες επιβάλλεται να αναθεωρηθεί εκ νέου γιατί μαζί με τους Τούρκους επιβάτες προβλέπεται ότι θα χαθούν Κινέζοι, Ρώσσοι, Ουκρανοίκαι λοιπές εθνικότητες, που θεωρούν την Χώρα μας ως ιδανικό και ασφαλή προορισμό ιδιαίτερα στον θαλάσσιο τουρισμό.

- Νέες αγορές θαλάσσιου τουρισμού / κρουαζιέρας.

Η εξέλιξη της ασιατικής αγοράς τουρισμού και ιδιαίτερα της κρουαζιέρας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον μια που ετήσια ανάπτυξη σε τέτοιο βαθμό (24%) τα τελευταία χρόνια δεν έχει υπάρξει σε καμία άλλη αγορά.
Βέβαια έχει ιδιαίτερη σημασία η έγκαιρη προετοιμασία λιμενικών υποδομών,καθώς επίσης αεροδρόμια και αερογέφυρες σύνδεσης με πολυπληθείς χώρες υψηλού οικονομικού επιπέδου.
Επίσης ο μεγάλος πληθυσμός των χωρών αυτών και η οικονομική ανάπτυξη βοηθούν τη γρήγορη ανάπτυξη στον κλάδο της τουριστικής ναυτιλίας.

Υπολογίζουμε ότι η ανάπτυξη αυτή θα συνεχιστεί για τα επόμενα 10 έτη τουλάχιστον, προσελκύοντας μεγάλα σύγχρονα πλοία (πλέον των 4.000 επιβατών). Τα νεότευκτα αυτά πλοία εκτός από τις ιδιαιτερότητες στην κατασκευή και διαρρύθμιση (Κουζίνες, Casinoκλπ.) μετατρέπουν επίσης το πλοίο ως προορισμό με τις ιδιαίτερες υπηρεσίες που προσφέρουν και εκμεταλλεύονταιούτως ώστε να ικανοποιούν πλήρως τους επιβάτες, με αποτέλεσμα να παραμείνουν για μεγάλο διάστημα (στα πλοία) λόγω επίσης μεγάλων ταξιδιών αλλά και να επιφέρουν επιπρόσθετα οικονομικά οφέλη για τους operators.
Τα τελευταία στοιχεία μας δείχνουν ότι περίπου 10 νέα megaκρουαζιερόπλοια προστίθενται ετησίως στον προορισμό Ασία.

Ο χώρος αυτός της Ασίας που τείνει να γίνει ο 3οςπροορισμός παγκοσμίως μετά την Καραϊβική και τη Μεσόγειο έχει την ακόλουθη κατανομή στην περιοχή.

1 passenger source market

Τα ανωτέρω αποτελέσματα της Ασίας έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της πληθυσμιακής αγοράς, των τουριστών, αλλά και της μελλοντικής ανάπτυξης των χωρών αυτών.

Βέβαια υπάρχουν και τα ανάλογα ρίσκα σε μια τέτοια τεράστια αγορά που αν κάτι δεν πάει καλά για να διατηρηθεί η ανάπτυξη στον ρυθμό αυτό μπορεί να επιφέρει μείωση ζήτησης και γιατί όχι overtonnageδιαθεσιμότηταςκρουαζιεροπλοίων(ακριβή επένδυση) με ότι αυτό συνεπάγεται.

Στάζει φως στη θάλασσα...
Πέφτει η νύχτα στο λιμάνι...
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Άνοιξη στο Τουρκολίμανο!
Μια θάλασσα ελπίδες...
Κάθοδος στη θάλασσα..
Στα νερά του λιμανιού..
Παρά θιν αλός...
Ιστορίες στον ντόκο...
Ώρα να ανοίξουμε πανιά!
Συν-ομιλίες
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Θάλασσες...
Χταπόδια στην Πειραϊκή...
Γραμμές των οριζόντων!
Ούτε ο Σταυρός δεν μας προστατεύει...
Σταυρός, Μπαϊκούτσι, 28.03.2021
Αντανακλάσεις ...
Τα ρόδινα ακρογιάλια
Σύννεφα στα νερά της Αίγινας
Ανήσυχες νότες...
Αντανακλάσεις
φωτο: Δημήτρης Βρανάς
Ανθίζουν οι νύχτες...
Αλλοτινό...
Ο Μίτος του Λιμανιού..
Νύχτες στο λιμάνι...
Εορταστικό το μεγάλο λιμάνι!
Γλάροι στην κουπαστή
Το δέντρο που πληγώναμε..
Στην Πειραϊκή, είναι ακόμα καλοκαίρι...
Νύχτες στο Δημοτικό!
Πειραιάς αφ' υψηλού...
φωτο Lilian - Eva Mitrou
Νέες προοπτικές στο λιμάνι!
Ήλθε το Μετρό στον Πειραιά και το Δημοτικό...
Μετρό Πειραιά: «Πρεμιέρα» τη Δευτέρα!
Όταν ο πιλότος παλεύει με τα κύματα..
Προσεχώς, μετρό!
Η θάλασσα του Πειραιά..
Βάρκα, γιαλό...
Εκεί, στου λιμανιού την άκρη...
Ανατέλλει το <φεγγάρι του ελαφιού>...
Βόλτες στην Πειραϊκή...
Ο Λέων στο κέντρο του Πειραιά!
Στο μπλε του ουρανού...
Καλή Ανάσταση και για την Ουκρανία. (Με τον τρόπο του Βαν Γκονγκ)
Πουλιά της συννεφιάς
Κόκκινη ανατολή στην Φρεαττύδα...
Δρόμος του φεγγαριού
Τα ρόδινα ακρογιάλια
κάνει κρύο εκεί έξω...
Κακοκαιρία και κωπηλασία...
Απέραντος σεβασμός!!!
Χιονισμένο Δημοτικό! (φωτο Μαρία Βόντα)
Ακρόπολη χιονάτη!
Κάποιος είχε έμπνευση στην Πειραϊκή..
Experience night..
Σούρουπο στο λιμάνι του Βολου
Γιορτινή και η Φρεαττύδα..
Στολισμένες οι γειτονιές...
Θυμωμένη η θάλασσα στο Νησάκι...
Η μαγεία των Χριστουγέννων!
Ο Πύργος στο μεγάλο λιμάνι έβαλε τα γιορτινά του!
Χρόνια πολλά στον Άγιο Νικόλαο των ναυτικών!
Νοτιάς...
Στολίδια της Πειραϊκής
Φρεαττύδα, βράδυ Νοέμβρη..
Στο πανηγύρι του Άγιου Νείλου..
Το τραμ της νύχτας...
Πύργος στην ομίχλη...
28η Οκτωβρίου 2021
Ιστιοπλοϊκά στην Καστέλλα
Φθινοπωριάζει...
Τα ρόδινα ακρογιάλια...
Ferrari στο Πασαλιμάνι!
Λιμάνι Πειραιά: Αποχαιρετισμός στον Μίκη...
Καλή επιτυχία!
Ηλιοβασιλέματα...
Ένα το χελιδόνι...
Και πάλι, μπράβο ρε παιδιά !!!
Ο Σταυρός της Πειραϊκής στις Ημέρες Θάλασσας 2021
Καβάλα στο δελφίνι...
Σκιές στα μάρμαρα του παρελθόντος
Υπερπανσέληνος!
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ηλιοβασίλεμα της πυρκαγιάς
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Κάβος τη νύχτα
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Ο Άγιος Νικόλαος στο Μπαϊκούτσι
Ναυτικός (φωτο Γιώργος Χριστάκης)
25η Μαρτίου 2021 - 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Αντανακλάσεις
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Gone with the wind...
Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν...(φωτο Γιώργος Χριστάκης)
Κρουαζιερόπλοια σε λιμάνι