Ολοκληρώθηκε το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

7 Hydra Shipping conference

Από τo «μπρίκι» στο αυτόνομο πλοίο

Τη βεβαιότητα ότι η ελληνική ναυτιλία έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί στη ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογία και να επωφεληθεί από όλες τις προηγμένες και καινοτόμες εφαρμογές που διαθέτει σήμερα η εργαλειοθήκη της «ψηφιακής ναυτιλίας», εξέφρασε μεγάλος αριθμός εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, ο οποίος παρακολούθησε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εργασίες του 7ΟΥ Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ύδρας με θέμα Από το «μπρίκι» στο αυτόνομο πλοίο. Το συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Αδελφότητα των Υδραίων Αθηνών, έλαβε χώρα το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου στη Συνεδριακή αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού Ύδρας υπό την Αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.), της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, του International Propeller Club of the United States – International Port of Piraeus και της Wista Hellas.

Εγκαινιάζοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο Πρόεδρος της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών, Γιάννης Σαχίνης, αναφέρθηκε στους σκοπούς της Αδελφότητος, οι οποίοι παραμένουν ίδιοι από την ίδρυσή της το 1890 μέχρι σήμερα και είναι: Παρεμβάσεις για εθνικά θέματα, διατήρηση της μνήμης της προσφοράς της Ύδρας στο έθνος και η προβολή αυτής, διατήρηση επαφής με φιλέλληνες, φιλανθρωπική δράση, δωρεές για κοινωφελείς σκοπούς, προστασία της περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, με ενίσχυση των σπουδών και της μετέπειτα πορείας τους.
Επίσης, αναφέρθηκε στη σημασία του συνεδρίου, για την ναυτιλιακή κοινότητα, καθώς δεν αποτελεί μόνο έναν σημαντικό ετήσιο θεσμό, αλλά ένα φόρουμ διαλόγου με επίκαιρη θεματολογία, που απαντά στα ζητήματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό του, αλλά και σε ομιλία του κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, που έχει αναδείξει τη χώρα μας σε παγκόσμιο πρωτοπόρο του συγκεκριμένου κλάδου. Οι επενδυτικές προκλήσεις, δηλαδή η επιχειρηματική απόφαση να επενδύσει ο θαλάσσιος επιχειρηματίας εκατομμύρια ευρώ στον ένα ή στον άλλο τύπο πλοίου, στη μία ή στην άλλη ναυτιλιακή αγορά, υπήρξαν πάντοτε εγγενείς στη ναυτιλία. Σήμερα η επενδυτική πρόκληση, στο βαθμό που δεν αφορά βέβαια σε ήδη νομοθετημένες απαιτήσεις, λαμβάνει και μία νέα μορφή: αφορά πλέον και στο βαθμό οικειοποίησης των νέων τεχνολογιών τόσο στο πλοίο όσο και στην εταιρία στη στεριά. Στο πλαίσιο αυτό κινούνται άλλωστε και οι καταγεγραμμένες από το σύνολο των ναυτιλιακών διοικήσεων προτεραιότητες σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και Ε.Ε.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, οι επενδύσεις σε τεχνολογικές εξελίξεις πρέπει να συμβαδίζουν με τις επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό. Ειδικότερα, η ελληνόκτητη ναυτιλία θα πρέπει να μπορεί να ανανεώνει και να επεκτείνει το ανθρώπινο κεφάλαιό της, προσελκύοντας νέους στον κλάδο. Με αυτή την προοπτική, η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού τομέα ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αποτελεί προϋπόθεση.

Ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της Aegeus Shipping S.A., Γεώργιος Δ. Πατέρας, επεσήμανε ότι οι εξελίξεις της σύγχρονης τεχνολογίας διευκολύνουν την ναυσιπλοΐα, αυξάνουν την ασφάλεια, προστατεύουν το περιβάλλον και βελτιώνουν τις συνθήκες εργασίας. Οι επενδύσεις σε τεχνολογία θα πρέπει να συνδυαστούν με επενδύσεις στην εκπαίδευση, προσθέτοντας ότι η Ελληνική Ναυτιλιακή Κοινότητα έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ναυτική εκπαίδευση, χρηματοδοτώντας μεγάλο αριθμό ναυτικών ακαδημιών στην Ελλάδα. Όσο για την αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών, ο κ. Πατέρας τόνισε ότι σε αυτό θα βοηθήσουν οι ατομικές συμβάσεις.

Στη συνέχεια, δύο γνώστες του κλάδου και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει, ο Δρ. Ιωάννης Κούστας και ο Δρ. Martin Stopford, έκαναν έναν διάλογο για την «έξυπνη ναυτιλία» και την υιοθέτησή της από τον ελληνικό εφοπλιστικό κόσμο, σε μια βάση κόστους-οφέλους, λαμβάνοντας υπόψη και τον διεθνή ανταγωνισμό.

Ο Δρ. Μ. Stopford υπερθεμάτισε της χρήσης της τεχνολογίας, λέγοντας ότι μπορεί να απαλλάξει τον πλοίαρχο από περιττή γραφειοκρατία, ώστε να ασχοληθεί με τις αποφάσεις που αφορούν το ίδιο το πλοίο. Επίσης, ανέφερε ότι είναι μονόδρομος για την ελληνική ναυτιλία να προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες, λόγω αυξημένου ανταγωνισμού.

Ο Δρ. Ιωάννης Κούστας ανέφερε ότι η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας είναι σημαντική, όμως δεν αποτελεί αυτοσκοπό, καθώς εάν η ελληνική ναυτιλία λειτουργήσει σε συνθήκες «μηδενικής ανοχής», όπως άλλοι κλάδοι μεταφορών (αερομεταφορές κ.ά.), θα πρέπει να υλοποιήσει τεράστιες επενδύσεις, τις οποίες θα καταστεί αδύνατο να αποσβέσει.

Ακολούθησε συζήτηση πάνελ, με θέμα: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ναυτιλίας», στο οποίο συμμετείχαν: η Αθηνά Βεζύρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος, SRH Marine Greece, VP Maritime Sales, Europe and MSS Services, Speedcast Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM), ο Μιχάλης Μποδούρογλου, President & CEO, Paragon Shipping and Box Ships, ο Κωνσταντίνος Πουλής, Γενικός Διευθυντής, Epsilon Hellas, ο
Ανδρέας Βαμβακάρης, Μέλος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) και ο Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal, Tsavliris Salvage Group

Τις εργασίες του συνεδρίου συντόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Managing Director XRTC Business Consultants, President, The International Propeller Club of United States-International Port of Piraeus.

Παρεμβάσεις έγιναν από τους εφοπλιστές: Νίκο Τσαβλίρη, Γιώργο Πατέρα, Μιχάλη Μποδούρογλου, Αριστείδη Πίττα, Γιώργο Τσαβλίρη, Λου Κολλάκη και Μανώλη Βορδώνη, ενώ τις εργασίες του συνεδρίου παρακολούθησαν Έλληνες εφοπλιστές, μέλη ιστορικών ναυτιλιακών οικογενειών της Ύδρας, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας, εκπρόσωποι εταιρειών τεχνολογίας, σύμβουλοι και ακαδημαϊκοί.

Τέλος, στο συνέδριο έγιναν παρουσιάσεις συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, ειδικά σχεδιασμένων για τη ναυσιπλοΐα, από τις εταιρείες Mobile Technology, Ηoneywell Sensing & Productivity Solutions και LAROS-Prisma Electronics.

Στάζει φως στη θάλασσα...
Πέφτει η νύχτα στο λιμάνι...
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Άνοιξη στο Τουρκολίμανο!
Μια θάλασσα ελπίδες...
Κάθοδος στη θάλασσα..
Στα νερά του λιμανιού..
Παρά θιν αλός...
Ιστορίες στον ντόκο...
Ώρα να ανοίξουμε πανιά!
Συν-ομιλίες
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Θάλασσες...
Χταπόδια στην Πειραϊκή...
Γραμμές των οριζόντων!
Ούτε ο Σταυρός δεν μας προστατεύει...
Σταυρός, Μπαϊκούτσι, 28.03.2021
Αντανακλάσεις ...
Τα ρόδινα ακρογιάλια
Σύννεφα στα νερά της Αίγινας
Ανήσυχες νότες...
Αντανακλάσεις
φωτο: Δημήτρης Βρανάς
Ανθίζουν οι νύχτες...
Αλλοτινό...
Ο Μίτος του Λιμανιού..
Νύχτες στο λιμάνι...
Εορταστικό το μεγάλο λιμάνι!
Γλάροι στην κουπαστή
Το δέντρο που πληγώναμε..
Στην Πειραϊκή, είναι ακόμα καλοκαίρι...
Νύχτες στο Δημοτικό!
Πειραιάς αφ' υψηλού...
φωτο Lilian - Eva Mitrou
Νέες προοπτικές στο λιμάνι!
Ήλθε το Μετρό στον Πειραιά και το Δημοτικό...
Μετρό Πειραιά: «Πρεμιέρα» τη Δευτέρα!
Όταν ο πιλότος παλεύει με τα κύματα..
Προσεχώς, μετρό!
Η θάλασσα του Πειραιά..
Βάρκα, γιαλό...
Εκεί, στου λιμανιού την άκρη...
Ανατέλλει το <φεγγάρι του ελαφιού>...
Βόλτες στην Πειραϊκή...
Ο Λέων στο κέντρο του Πειραιά!
Στο μπλε του ουρανού...
Καλή Ανάσταση και για την Ουκρανία. (Με τον τρόπο του Βαν Γκονγκ)
Πουλιά της συννεφιάς
Κόκκινη ανατολή στην Φρεαττύδα...
Δρόμος του φεγγαριού
Τα ρόδινα ακρογιάλια
κάνει κρύο εκεί έξω...
Κακοκαιρία και κωπηλασία...
Απέραντος σεβασμός!!!
Χιονισμένο Δημοτικό! (φωτο Μαρία Βόντα)
Ακρόπολη χιονάτη!
Κάποιος είχε έμπνευση στην Πειραϊκή..
Experience night..
Σούρουπο στο λιμάνι του Βολου
Γιορτινή και η Φρεαττύδα..
Στολισμένες οι γειτονιές...
Θυμωμένη η θάλασσα στο Νησάκι...
Η μαγεία των Χριστουγέννων!
Ο Πύργος στο μεγάλο λιμάνι έβαλε τα γιορτινά του!
Χρόνια πολλά στον Άγιο Νικόλαο των ναυτικών!
Νοτιάς...
Στολίδια της Πειραϊκής
Φρεαττύδα, βράδυ Νοέμβρη..
Στο πανηγύρι του Άγιου Νείλου..
Το τραμ της νύχτας...
Πύργος στην ομίχλη...
28η Οκτωβρίου 2021
Ιστιοπλοϊκά στην Καστέλλα
Φθινοπωριάζει...
Τα ρόδινα ακρογιάλια...
Ferrari στο Πασαλιμάνι!
Λιμάνι Πειραιά: Αποχαιρετισμός στον Μίκη...
Καλή επιτυχία!
Ηλιοβασιλέματα...
Ένα το χελιδόνι...
Και πάλι, μπράβο ρε παιδιά !!!
Ο Σταυρός της Πειραϊκής στις Ημέρες Θάλασσας 2021
Καβάλα στο δελφίνι...
Σκιές στα μάρμαρα του παρελθόντος
Υπερπανσέληνος!
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ηλιοβασίλεμα της πυρκαγιάς
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Κάβος τη νύχτα
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Ο Άγιος Νικόλαος στο Μπαϊκούτσι
Ναυτικός (φωτο Γιώργος Χριστάκης)
25η Μαρτίου 2021 - 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Αντανακλάσεις
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Gone with the wind...
Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν...(φωτο Γιώργος Χριστάκης)
Κρουαζιερόπλοια σε λιμάνι