Ο Στ.Πιτσιόρλας στο Ε.Β.Ε.Π. για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

pitsiorlas korkidis

Το πλάνο της κυβέρνησης για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς επίσης και τις εξελίξεις γύρω από το εν λόγω θέμα, παρουσίασε ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Σ. Πιτσιόρλας

ως προσκεκλημένος στο πλαίσιο της τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, τη Δευτέρα 24 Απριλίου 2017.

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καταλαμβάνουν έκταση 832.000 τ.μ., με στεγασμένες εγκαταστάσεις 65.000 τ.μ. Διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500 και 250 χιλιάδων DWT. Επίσης, δύο πλωτές δεξαμενές 72 και 60 χιλιάδων DWT, οι οποίες είναι υπό κατάσχεση από το ελληνικό Δημόσιο και κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών. Η δεξαμενή των 500 χιλιάδων DWT είναι η μεγαλύτερη στο είδος της στην Ανατολική Μεσόγειο και συγκαταλέγεται στις μεγαλύτερες διεθνώς.

Σύμφωνα με το σχέδιο, στο Ναυπηγείο θα εισέλθει ειδικός διαχειριστής, ένας από τους μεγαλύτερους ελεγκτικούς ομίλους στον κόσμο, ο οποίος θα αναλάβει, όπως έχει καταρχήν συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να βγάλει σε πλειστηριασμό ορισμένα από τα περιουσιακά του στοιχεία. Σε δεύτερη φάση το Ναυπηγείο θα χωριστεί σε δύο κομμάτια, όπως επιτάσσει και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως αντιστάθμισμα για τις παράνομες επιδοτήσεις που δόθηκαν στα ΕΝΑΕ στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Το πρώτο θα είναι αποκλειστικά στρατιωτικό Ναυπηγείο και θα περιλαμβάνει τη λεγόμενη τέταρτη σταθερή δεξαμενή και τους προβλήτες, που την υποστηρίζουν. Στο λεγόμενο εμπορικό κομμάτι, θα εμπλακούν και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου.

Στο χαιρετισμό του, ο Υφυπουργός επισήμανε: «…βλέπουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα στον Πειραιά από την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Π. Η Ελλάδα έχει μπει στον παγκόσμιο χάρτη μεταφορών. Η θέση μας έχει αναβαθμιστεί και τα οφέλη για την οικονομία είναι μεγάλα. Σε αυτό το πλαίσιο, το θέμα των Ναυπηγείων αποκτά τεράστια σημασία, καθώς πρόκειται για την «ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας. Θεωρώ ότι δεν μπορεί να βρεθεί άλλη λύση και πιστεύω πως, μόνο αν αλλάξουν "χέρια" τα Ναυπηγεία, μέσω της διαδικασίας του ειδικού διαχειριστή, θα καταστεί εφικτό να επαναλειτουργήσουν ομαλά και να συντείνουν στην επιχείρηση ανάπτυξης της χώρας».

Aπό την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, αφού αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς για την ανάπτυξη της εμπορικής, βιομηχανικής και ναυπηγοεπισκευαστικής επιχειρηματικότητας του Πειραιά, τόνισε: «Η Ναυπηγοεπισκευή, η οποία είχε αφεθεί «στην τύχη της» τα τελευταία είκοσι χρόνια, μπορεί να γίνει μοχλός ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Εάν ο Πειραιάς αναπτύξει τη Ναυπηγοεπισκευή και τα Logistics, τα έσοδα θα αυξηθούν με γεωμετρική πρόοδο. Ο απώτερος στόχος μας είναι να καρπωθεί τον πλούτο του λιμανιού του Πειραιά, τόσο η πόλη, όσο και η επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής και όχι να εγκλωβιστεί η εφοδιαστική και μεταφορική επιχειρηματικότητα μέσα στο λιμάνι. Όλοι οι επενδυτές επομένως πρέπει να δείχνουν μία εξωστρέφεια. Παλιά, η Ναυτιλία συνεισέφερε στη χώρα μας 18 δις, ενώ τώρα μόνο 4 δις. Το γεγονός ότι λείπουν 14 δις, οφείλεται στα προβλήματα, τα οποία υφίστανται στη Ναυπηγοεπισκευή και τον εφοδιασμό πλοίων».

Επίσης, ο κ. Β. Κορκίδης παρέδωσε στον κ. Σ. Πιτσιόρλα Υπόμνημα, αναφορικά με τις νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις, που δημιουργούν προβλήματα στη διαδικασία εφοδιασμού πλοίων γραμμών εξωτερικού από τις ελληνικές εφοδιαστικές επιχειρήσεις.
Μεταξύ αυτών των περιπτώσεων είναι:
1. Η απαγόρευση εφοδιασμού με απαλλαγή από Φ.Π.Α. και Ε.Φ.Κ. τροφοεφοδίων, που παραδίδονται σε ξένα πολεμικά πλοία εκτός χωρών ΝΑΤΟ
2. Η απαγόρευση εφοδιασμού με απαλλαγή από Φ.Π.Α. και Ε.Φ.Κ. τροφοεφοδίων, που παραδίδονται σε επαγγελματικά τουριστικά πλοία γραμμών εξωτερικού
3. Η απαγόρευση εφοδιασμού με απαλλαγή από Φ.Π.Α. και Ε.Φ.Κ. τροφοεφοδίων, που παραδίδονται σε αλιευτικά πλοία, τα οποία αλιεύουν σε διεθνή ύδατα και
4. Η απαγόρευση εφοδιασμού με απαλλαγή από Φ.Π.Α. και Ε.Φ.Κ. τροφοεφοδίων, όταν η πώληση γίνεται σε πρόσωπο, που εκμεταλλεύεται χώρο του πλοίου (π.χ. μπαρ), κατά παραχώρηση του πλοιοκτήτη. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι, οι ως άνω απαγορεύσεις δεν εφαρμόζονται, όταν ο εφοδιασμός πραγματοποιείται από άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε. ακόμη και σε περιπτώσεις που τα εφοδιαζόμενα πλοία είναι ελλιμενισμένα σε ελληνικά λιμάνια. Έτσι, οι εφοδιαστές των άλλων κρατών – μελών βρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση σε σχέση με τους Έλληνες εφοδιαστές, αποκτώντας το έργο που θα έπρεπε να γίνεται από τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Κατά τη συνεδρίαση, την οποία παρακολούθησε και το μέλος του Δ.Σ. του Ο.Λ.Π., κ. Α. Λιάγκος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Β.Ε.Π. έθεσαν στον Υφυπουργό μία σειρά σημαντικών ζητημάτων, μεταξύ των οποίων είναι η ανάμειξη της COSCO στην υπόθεση «σωτηρίας» των Ναυπηγείων και τα οφέλη για την πραγματική οικονομία, οι μεταρρυθμίσεις που σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση για να αυξηθεί η συμμετοχή της Βιομηχανίας στο Α.Ε.Π. της χώρας μας από το 8% στο 20%, το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της Δ.Ε.Η., η λειτουργία των Βιομηχανικών Πάρκων, το σχέδιο αξιοποίησης της Κεντρικής Αγοράς του Ρέντη, η υπερφορολόγηση των ελληνικών επιχειρήσεων και η φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, οι καθυστερήσεις στο ζήτημα της επένδυσης στο Ελληνικό κ.ά.

Κάποιος είχε έμπνευση στην Πειραϊκή..
Στάζει φως στη θάλασσα...
Πέφτει η νύχτα στο λιμάνι...
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Άνοιξη στο Τουρκολίμανο!
Μια θάλασσα ελπίδες...
Κάθοδος στη θάλασσα..
Στα νερά του λιμανιού..
Παρά θιν αλός...
Ιστορίες στον ντόκο...
Ώρα να ανοίξουμε πανιά!
Συν-ομιλίες
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Θάλασσες...
Χταπόδια στην Πειραϊκή...
Γραμμές των οριζόντων!
Ούτε ο Σταυρός δεν μας προστατεύει...
Σταυρός, Μπαϊκούτσι, 28.03.2021
Αντανακλάσεις ...
Τα ρόδινα ακρογιάλια
Σύννεφα στα νερά της Αίγινας
Ανήσυχες νότες...
Αντανακλάσεις
φωτο: Δημήτρης Βρανάς
Ανθίζουν οι νύχτες...
Αλλοτινό...
Ο Μίτος του Λιμανιού..
Νύχτες στο λιμάνι...
Εορταστικό το μεγάλο λιμάνι!
Γλάροι στην κουπαστή
Το δέντρο που πληγώναμε..
Στην Πειραϊκή, είναι ακόμα καλοκαίρι...
Νύχτες στο Δημοτικό!
Πειραιάς αφ' υψηλού...
φωτο Lilian - Eva Mitrou
Νέες προοπτικές στο λιμάνι!
Ήλθε το Μετρό στον Πειραιά και το Δημοτικό...
Μετρό Πειραιά: «Πρεμιέρα» τη Δευτέρα!
Όταν ο πιλότος παλεύει με τα κύματα..
Προσεχώς, μετρό!
Η θάλασσα του Πειραιά..
Βάρκα, γιαλό...
Εκεί, στου λιμανιού την άκρη...
Ανατέλλει το <φεγγάρι του ελαφιού>...
Βόλτες στην Πειραϊκή...
Ο Λέων στο κέντρο του Πειραιά!
Στο μπλε του ουρανού...
Καλή Ανάσταση και για την Ουκρανία. (Με τον τρόπο του Βαν Γκονγκ)
Πουλιά της συννεφιάς
Κόκκινη ανατολή στην Φρεαττύδα...
Δρόμος του φεγγαριού
Τα ρόδινα ακρογιάλια
κάνει κρύο εκεί έξω...
Κακοκαιρία και κωπηλασία...
Απέραντος σεβασμός!!!
Χιονισμένο Δημοτικό! (φωτο Μαρία Βόντα)
Ακρόπολη χιονάτη!
Experience night..
Σούρουπο στο λιμάνι του Βολου
Γιορτινή και η Φρεαττύδα..
Στολισμένες οι γειτονιές...
Θυμωμένη η θάλασσα στο Νησάκι...
Η μαγεία των Χριστουγέννων!
Ο Πύργος στο μεγάλο λιμάνι έβαλε τα γιορτινά του!
Χρόνια πολλά στον Άγιο Νικόλαο των ναυτικών!
Νοτιάς...
Στολίδια της Πειραϊκής
Φρεαττύδα, βράδυ Νοέμβρη..
Στο πανηγύρι του Άγιου Νείλου..
Το τραμ της νύχτας...
Πύργος στην ομίχλη...
28η Οκτωβρίου 2021
Ιστιοπλοϊκά στην Καστέλλα
Φθινοπωριάζει...
Τα ρόδινα ακρογιάλια...
Ferrari στο Πασαλιμάνι!
Λιμάνι Πειραιά: Αποχαιρετισμός στον Μίκη...
Καλή επιτυχία!
Ηλιοβασιλέματα...
Ένα το χελιδόνι...
Και πάλι, μπράβο ρε παιδιά !!!
Ο Σταυρός της Πειραϊκής στις Ημέρες Θάλασσας 2021
Καβάλα στο δελφίνι...
Σκιές στα μάρμαρα του παρελθόντος
Υπερπανσέληνος!
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Ηλιοβασίλεμα της πυρκαγιάς
φωτο: Αλέξανδρος Πανίδης
Κάβος τη νύχτα
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Ο Άγιος Νικόλαος στο Μπαϊκούτσι
Ναυτικός (φωτο Γιώργος Χριστάκης)
25η Μαρτίου 2021 - 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Αντανακλάσεις
φωτο Αλέξανδρος Πανίδης
Gone with the wind...
Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν...(φωτο Γιώργος Χριστάκης)
Κρουαζιερόπλοια σε λιμάνι