Από το «Blue Growth Piraeus» στην κορυφή του Forbes

tsompanidis stavros

Ο εικονιζόμενος 24χρονος Σταύρος Τσομπανίδης συγκέντρωσε τις προηγούμενες ημέρες επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας και δικαίως. Δεν είναι λίγο πράγμα να μπαίνεις στη λίστα 30under30 που δημοσιεύει κάθε χρόνο το αμερικάνικο περιοδικό Forbes και η οποία αναφέρεται στους ηγέτες της επόμενης γενιάς, σε διάφορους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας.

Έγινε γνωστό ότι μαζί με τον Δρ. Νίκο Αθανασόπουλο και την εταιρεία τους PHEE κατόρθωσαν να αναπτύξουν μια καινοτόμο μέθοδο παραγωγής που αναγεννά τα νεκρά φύλλα της Ποσειδωνίας, δημιουργώντας μια σειρά χρηστικών προϊόντων (από θήκες για κινητά και είδη σπιτιού έως ρακέτες θάλασσας!) επενδυμένων με την πολυχρηστική επιφάνεια PheeBoard. Τελευταία μάλιστα, σε συνεργασία με την εταιρεία Zylo στη Σύρο, δημιουργεί σκελετούς γυαλιών, ενώ επιπλέον, το PheeBoard έχει εφαρμογές στον κλάδο του επίπλου και της διακόσμησης εσωτερικών χώρων.

Αυτό που δεν έγινε γνωστό, είναι η σχέση του Σταύρου Τσομπανίδη και της PHEE με τον Πειραιά. Όχι μόνο γιατί σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, αλλά κυρίως γιατί αναδείχθηκε για πρώτη φορά η δουλειά του στον πρώτο διαγωνισμό για τη θαλάσσια οικονομία, που έγινε τον Νοέμβριο του 2014, στον πολυχώρο PassPort, υπό την αιγίδα της δημοτικής αρχής Μώραλη και με πρόεδρο της οργανωτικής επιτροπής «Blue Growth Piraeus» τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο Πέτρο Κόκκαλη.

Στο δελτίο τύπου που εξεδόθη την επόμενη ημέρα της βράβευσης, διαβάζει κανείς ότι το δεύτερο βραβείο καινοτομίας για τη θαλάσσια οικονομία κερδίζει η εταιρεία PHEEMADE, που χρησιμοποιεί τα νεκρά φύλλα από το φύκι Poseidonia που ξεβράζεται σε τεράστιες ποσότητες κατά μήκος πολλών ελληνικών ακτών για να κατασκευάσει ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιούμενες επιφάνειες, που είναι 100% βιοδιασπώμενες.
Θα μπορούσε λοιπόν να πει κανείς ότι στο πρόσωπο του Σταύρου Τσομπανίδη και στην αναγνώριση της καινοτόμου ιδέας του, τιμάται σε ένα βαθμό και το «Blue Growth Pireaus» για την ώθηση που δίνει σε νέους επιστήμονες.

eep logo